CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY

Bình Dương
200 - 500 nhân viên
Đã xác minh

Việc làm CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY

Cập nhật 10/12/2024 19:21
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY
Customs Export Staff (working hour 10.00pm - 6.00am)
CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY
26 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 03/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 03/01/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 1 - 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Bình Dương

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

  • Follow export and import plan to collect information, make invoice, packing list, shipping advice, custom declaration form (CDF) and send CDF via system.
  • Register consumption of each style.
  • Work closely with broker/trucking service to ensure Customs clearance procedure run smoothly.
  • Track original export CDF.
  • Perform the tasks related to Internal Audit (if any).
  • Make sale report (list of sale, contract, list of export status).
  • Liquidate (liquidate contract, transfer surplus raw materials to new contract).
  • Support Finance to make settlement report (in accordance with financial year of Accountant).
  • Transfer export, import documents to Finance for setting up payment and closing monthly sale.
  • Making and following to supply on time documents that customer’s requirement, such as Fumigation certificate, phytosanitary certificate, CO

Yêu Cầu Công Việc

1. Education

  • Graduated in Import Export, Foreign trade, Shipping, Trade management from College.

2. Experience

  • At least 1 year of relevant experience in import export department of garment, shoes, bag, furniture companies.

3. Knowledge of:

  • Have knowledge in Customs liquidation process, including management of e-customs data, Customs BOM management, import-export customs declaration, reconciliation of customs data vs. company’s inventory balances.
  • Good knowledge of applying HS code to comply with Customs law.
  • Have knowledge of current Customs law and related regulation for import export activities and able to present customs issues to the Management in timely manner.
  • Internet, Email, Microsoft office, Customs software programs: VNACCS.
  • Update Customs laws and regulations.
  • Procedures of import processing and exporting shipment.

4.     Skills and Abilities

  • Good communication and import export working skills.

*Working hour: 10:00 PM - 6:00 AM. Allowance is provided.

Địa điểm làm việc

Bình Dương
Đường DE3, Thới Hòa, Bến Cát, Bình Dương

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Cao đẳng
  • Độ tuổi: 23 - 30
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY
CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Lô A5 đường số 1, Cụm công nghiệp Uyên Hưng, Phường Uyên Hưng, Thị xã Tân Uyên

CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY, là công ty 100% vốn nước ngoài, có nhà máy sản xuất đồ nội thất tại tỉnh Bình Dương, bắt đầu hoạt động từ năm 2016. Nhà máy tọa lạc trên diện tích 350.000 feet vuông, với hơn 500 công nhân. Ở đây chuyên sản xuất đồ nội thất cao cấp với các loại gỗ cứng và veneer chọn lọc nhập khẩu từ Mỹ và Châu Âu.

Sản phẩm của nhà máy rất đa dạng, bao gồm nội thất Phòng ngủ, phòng ăn và nội thất thường xuyên/có điểm nhấn, ghế bọc văn phòng phẩm và bàn trang điểm… Chủ yếu được xuất khẩu sang thị trường Mỹ với hơn 90%.

Hiện tại, công suất của nhà máy ước tính là vận chuyển 70 container hàng hóa mỗi tháng và 50 container bọc vải mỗi tháng. Trong khi công suất tối đa của nhà máy có thể đạt tới 250 container/tháng.

Những nghề phổ biến tại CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY

Bạn làm việc tại CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY

CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY

Click để đánh giá