TikTok is the leading destination for short-form mobile video. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok's global headquarters are in Los Angeles and Singapore, and its offices include New York, London, Dublin, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seoul, and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
The integrated marketing team crafts and executes integrated marketing and communications & campaign strategies that resonate with our diverse audience across SEA. The team builds brand awareness, drive user engagement, and enhance the overall shopping experience. Whether it's launching innovative marketing campaigns, optimizing user interfaces, or crafting compelling narratives, the team's contributions are essential to TikTokShop's success in SEA.
In this role, you will be responsible for understanding market and sellers and creators insights to contribute to the marketing strategy. This role will lead to the planning and execution of marketing activities, ensuring a seamless brand experience across all touchpoints. The specialist will collaborate with various teams and manage budgets to meet business objectives.
Roles & Responsibilities
- Market and Audience Insights: Deeply understand the insights of shoppers, sellers, creators, and the overall market to contribute to the marketing annual plan and execution of the brand strategy
- Trend and Competitor Monitoring: Stay abreast of trends and competitor activities in the agile e-commerce landscape, and execute rapid responses to maintain competitiveness
- Campaign Management: Lead the planning and execution of marketing activities, including mega campaigns, TikTok Shopping Center campaigns, seller/creator programs, and CSR activities to build brand equity and meet business goals
- Brand Experience: Ensure a flawless brand experience across all touchpoints, delivering on time and in full.
- Performance Evaluation: Monitor and evaluate brand performance, recommending both ATL and BTL activities to ensure market success
- Cross-functional Coordination: Coordinate with local teams (Campaign, Creator, Merchants, PR, Legal, GR, CSR), regional teams (Marketing, Product,..), and external parties (agency/media and news/ influencers) to ensure project deliverables
- Budget Management: Accountable for budget analysis and management
Minimum Qualification:
- Minimum 4 years in Marketing, with experience in Marketing, Communication, Partnership/Event Management or relevant fields
- Strong understanding of seller relationship management systems and the ability to analyze seller, creator behavior and preferences
- Excellent project management and execution skills, capable of managing multiple projects simultaneously, including timeline creation, budget management, and team coordination
- Proficient in analyzing data and metrics to measure marketing campaign success and inform future initiatives
- Strong communication skills to effectively convey marketing plans and strategies to internal and external stakeholders
Công ty Cổ phần Thương mại và Sản xuất Bao Bì Ánh Sáng tự hào là một trong những doanh nghiệp tiên phong tại Việt Nam trong lĩnh vực sản xuất và cung cấp các giải pháp bao bì chất lượng cao. Trải qua hơn một thập kỷ hình thành và phát triển, Bao Bì Ánh Sáng luôn giữ vững sứ mệnh: “Đồng hành cùng khách hàng để mang lại sự thịnh vượng thông qua các giải pháp bao bì tiên tiến và hiệu quả. Chúng tôi không chỉ giúp bảo vệ sản phẩm an toàn, tạo sự thuận tiện trong bốc xếp, vận chuyển, lưu kho, mà còn hỗ trợ khách hàng nâng cao hình ảnh thương hiệu”.
Tại Bao Bì Ánh Sáng, chúng tôi đặc biệt chú trọng xây dựng và phát triển các giá trị cốt lõi: Trách nhiệm, Tận tâm, Cam kết, Chính trực, Sáng tạo, Đồng đội và Biết ơn. Những giá trị này là kim chỉ nam cho mọi hoạt động sản xuất, kinh doanh cũng như văn hóa doanh nghiệp mà chúng tôi không ngừng vun đắp.
Với đội ngũ nhân sự giàu kinh nghiệm, luôn học hỏi và sáng tạo, Bao Bì Ánh Sáng không chỉ mang đến cho khách hàng những sản phẩm bao bì chất lượng, đáp ứng mọi nhu cầu thị trường, mà còn hướng tới phát triển bền vững và thân thiện với môi trường. Mỗi sản phẩm từ Bao Bì Ánh Sáng là sự kết tinh của tinh thần làm việc chuyên nghiệp, sự tận tâm trong từng chi tiết và cam kết về chất lượng vượt trội.