Các phòng ban đang tuyển dụng tại Rồng Xanh

Hành chính
Tài chính - Kế toán
Vận tải
Marketing/ Truyền thông
Buôn bán/ Kinh doanh

Việc làm Rồng Xanh

Cập nhật 10/12/2024 19:21
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Cổ Phần Tiếp Vận Quốc Tế Rồng Xanh
Business Development Assistant Manager (Logistics Services)
Rồng Xanh
50 việc làm 37 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 23/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 5 - 15 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.

Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam

Job Responsibilities

Business Development:

  • Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
  • Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
  • Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
  • Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
  • Gather market information.

Costing and Quotation:

  • Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
  • Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
  • Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
  • Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.

Customer and Contract Management:

  • Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
  • Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
  • New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
  • Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.

Reporting and Other Tasks:

  • Manage and control P/L for assigned customer
  • Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
  • Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
  • Update market information and competitor’s trend
  • Supervise and support other members in division
  • Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
  • Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
  • Other tasks as Manager assignment.

Yêu Cầu Công Việc

  • Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
  • Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
  • Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
  • Strong customer relation management and sales skills.
  • Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
  • Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
  • Strong negotiation, presentation and coordination skills.
  • Proficiency in logistics-related software
  • Ability to work under pressure and achieve sales targets.
  • Excellent English skills (written and verbal).

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 25 - 45
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
222/8B Bùi Đinh Túy P12 Bình Thạnh HCM

Công Ty Cổ Phần Tiếp Vận Quốc Tế Rồng Xanh năm 2000, dưới tên công ty là Việt Nam Logistics đội ngũ nhân viên của tôi chỉ vỏn vẹn năm người. Tất cả đều trẻ và không có nhiều kinh nghiệm trong lĩnh vực logistics, nhưng với sự năng động, lòng đam mê và ý chí phấn đấu không ngừng đã là cầu nối để chúng tôi tiếp tục bước tiếp trên con đường sự nghiệp mà mình đã lựa chọn.

Năm 2010 lĩnh vực logistics ở Việt Nam đã ngày càng trở nên cạnh tranh và đòi hỏi các công ty hoạt động trên lĩnh vực này không những đáp ứng về mặt nghiệp vụ, con người có chuyên môn cao mà còn phải đảm bảo về mặt tài chính, hệ thống quản lý đạt tiêu chuẩn quốc tế. Chính vì vậy, Việt Nam Logistics đã được tái cơ cấu dưới tên mới là Công ty Cổ phần Tiếp Vận Quốc tế Rồng Xanh. Công ty Cổ phần Tiếp Vận Quốc tế Rồng Xanh được chính thức thành lập vào ngày 09/11/2010 và với sự đổi mới này, công ty chúng tôi như được chắp thêm đôi cánh để công ty vững tin phát triển nhanh chóng và hiệu quả hơn.

Hình ảnh con rồng màu xanh được công ty lựa chọn làm tầm nhìn thương hiệu thể hiện sự khát khao của lớp trẻ Việt Nam đang hòa mình vào sự phát triển chung của toàn cầu với niềm hy vọng vươn đến sự thành công.

Những nghề phổ biến tại Rồng Xanh

Bạn làm việc tại Rồng Xanh? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Rồng Xanh

Rồng Xanh

Click để đánh giá