Essential Duties And Responsibilities
- Assigned to support in two or three functional areas during training period.
- Assist in day-to-day HR operations, such as maintaining employee records, preparing documentation, and coordinating HR activities.
- Assist in organizing and maintaining digital and physical HR files, ensuring confidentiality and proper documentation
- Provide support in employee engagement surveys, gathering responses, and preparing initial analysis.
- Collect, organize, and analyze HR data (such as employee attendance, performance metrics, and engagement scores) to assist in developing reports for management.
- Prepare visual reports and dashboards using Excel or similar tools to summarize key HR metrics and trends.
- Assist in tracking HR projects and initiatives, providing regular updates and analysis to measure effectiveness.
- Contribute to the digitalization of HR processes by using online platforms and tools (such as Canva, Trello, and other collaborative applications).
- Support the implementation and management of digital tools that improve HR efficiencies, such as document management, employee engagement apps, and scheduling software.
- Project Management – Participate in team projects that address strategic initiatives as directed by the HR Manager.
- Adhere to all safety and health rules and regulations associated with this position and as directed by supervisor.
- Comply and follow all procedures within the company security policy.
- May perform other duties and responsibilities as assigned.
- University graduate, major in HR/ Business/ Media/English Language is preferable
- Fresh graduates or candidates with less than 1 year of working experience
- Bachelor Degree with GPA > 7.0/10 is preferable
- Agile and confident to engage across all HR sections and all levels of the business
- Analytical skills with the ability to capture and interpret relevant data for the business.
- Ability to work independently, take initiative, pay attention to details, and demonstrate accuracy
- Good problem-solving skills, can work under high pressure, be ready to take challenges
- Proficient in written and verbal communication skills in Vietnamese and English
- Ability to read and interpret documents such as safety rules, operating and maintenance instructions and procedure manuals
- Ability to effectively present information and respond to questions from groups of managers, clients, customers, and the general public
- Ability to define problems, collect data, establish facts, and draw valid conclusions.
- Willing to learn and engage in ad hoc projects when required
- Ability in design tools such as Canva or similar applications.
- Ability to use graphic design tools and video making is a plus
- Strong Microsoft Office skills, particularly in Excel for data analysis and reporting is a plus
Công ty TNHH Vận tải Hà Sơn Hải Vân mang thương hiệu HASONHAIVAN được thành lập trên cơ sở sát nhập giữa hai công ty vận tải hàng đầu miền Bắc: Công ty Cổ phần vận tải và Du lịch Hà Sơn và Công ty Liên doanh Vận chuyển Quốc tế Hải Vân. Với 20 năm kinh nghiệm chuyên hoạt động trong lĩnh vực vận chuyển hành khách, Hà Sơn Hải Vân trở thành công ty chuyên nghiệp trong lĩnh vực: Kinh doanh vận tải hành khách bằng xe đường dài bằng xe khách chất lượng cao các tuyến: Hà Nội – Lào Cai; Hà Tĩnh – Lào Cai; Bắc Ninh - Lào Cai; Kinh doanh khai thác bến xe; Kinh doanh giao nhận hàng hóa và chuyển phát nhanh bưu phẩm.
Trong đó, Hà Sơn Hải Vân chiếm thế mạnh về khai thác và phục vụ khách du lịch chuyên tuyến Hà Nội – Lào Cai với lượt khách đạt đến con số hàng triệu người chọn và sử dụng dịch vụ này. Đến nay, Hà Sơn – Hải Vân trở thành thương hiệu hàng đầu về chất lượng trong lĩnh vực vận chuyển hành khách tuyến Hà Nội – Lào Cai , chiếm hơn 50% thị phần vận chuyển hành khách. Đồng thời, doanh nghiệp cũng dẫn đầu về dịch vụ gửi hàng hóa chọn lọc có chất lượng và uy tín tốt nhất trên phạm vi toàn quốc.
Review Futa - Hà Sơn
Là một Tập đoàn lớn đang trong giai đoạn chuyển đổi và phát triển sẽ rất nhiều cơ hội để các bạn học hỏi(IT)