Mô tả công việc
Buymed is Vietnam’s and Southeast Asia’s top healthtech company. We improve healthcare quality and access for practitioners, patients, and all other stakeholders (pharmaceutical producers, distributors, logistics providers, and pharmacists) in between by using transformational technology.
Job Description:
- Generate and distribute accurate and timely invoices to customers based on sales orders, contracts.
- Receive and record customer payments, ensuring accuracy and proper allocation to customer accounts.
- Monitor and follow up on outstanding customer balances, proactively contacting customers to resolve any payment discrepancies or overdue invoices.
- Ensure the smooth operation of the e-invoice system.
- Verify and issue invoices for goods returns.
- Book receivable, revenue, discount, rebate, and other related transactions to the Accounting system.
- Verify cash on delivery in the bank and reconcile the list of hub sessions from the previous day on the Internal system.
- Review details of overdue delivery orders. Initiate collections on past-due accounts and negotiate collection arrangements.
- Identify delivery errors and create credit notes on the system to process refunds for customers.
- Calculate and reconcile fulfillment and logistics fees.
- Calculate rebates and reconcile rebate amounts with sellers and buyers.
- Follow up and collect various types of rebates, such as cash at bank, POSM, offset, etc.
- Coordinate with the Customer Service and Sales teams to address client comments and questions.
- Reconcile the accounts receivable ledger to ensure accurate recording and posting of all payments.
- Investigate and resolve billing discrepancies for clients.
- Regularly review and analyze accounts receivable aging reports to identify delinquent accounts and take appropriate actions for collections.
- Assist in month-end closing activities related to accounts receivable, including account reconciliations and providing necessary reports.
- Identify opportunities to streamline and improve accounts receivable processes, including automation and efficiency enhancements.
Yêu cầu công việc
- 2-3 years of experience in accounting.
- Previous experience in accounts receivable or related financial role preferred.
- Ability to fulfill a 6-month temporary contract
- Ability to handle work pressure.
- Ability to use English in work (writing and communication) is an advantage.
- Ability to quickly and effectively problem solve.
- Effective communication and interpersonal skills to collaborate with customers and internal stakeholders.
- Ability to work independently and meet deadlines in a fast-paced environment.
Quyền lợi được hưởng
- Performance & salary review yearly
- Paid social insurance based on full salary
- PVI Insurance
- Medical Checkup
- 15 days of annual leave
- Parking allowance
CÔNG TY CỔ PHẦN XÂY DỰNG WORLD STEEL
Hình thành & phát triển bền vững từ những con người rất trẻ, đầy nhiệt huyết, sáng tạo, dám đương đầu với khó khăn thử thách thật sự. Đam mê công việc “Phụng Sự Khách Hàng Đến Thành Công“.
Yếu tố con người là cốt lõi của công ty. Luôn tạo điều kiện phát triển tốt nhất cho cán bộ nhân viên. “Nhân tài là nguyên khí của công ty. Nguyên khí thịnh thì công ty phát triển. Nguyên khí mất thì công ty suy.” Chính vì thế công ty luôn tạo cơ hội và môi trường làm việc tốt nhất cho nhân viên phát huy tài năng của mình
Bộ phận thiết kế quy tụ và tập hợp những kiến trúc sư dày kinh nghiệm trong lĩnh vực thiết kế những công trình công nghiệp lớn. Làm việc với phương châm “LÀM ĐÚNG NGAY TỪ ĐẦU“. Xem những khó khăn của khách hàng là thử thách chính bản thân mình. Yêu thích việc sáng tạo cầu toàn từng công việc nhỏ nhất.