Location: Ho Chi Minh City, Vietnam
Area of interest: Global Operations
Job type: Permanent - Full Time
Work style: Office Working
Opening date: 25-Nov-2024
Closing date: 07-Dec-2024
Job Advert Details
Some careers have more impact than others.
If you’re looking for a career where you can make a real impression, join HSBC and discover how valued you’ll be. Whether you want a career that could take you to the top, or simply take you in an exciting new direction, HSBC offers opportunities, support and rewards that will take you further.
Digital Business Services (DBS) is a pivotal part of the Group, providing essential operational and technical support to our global businesses and helping improve customer service and efficiency. Digital Business Services combines global expertise and technology to help keep us ahead of the competition.
We are currently seeking a high calibre professional to join our team as an Operations Officer, KYC.
Job Profile
Service, amend, cancel or close existing accounts associated with customer products or services with low to medium complexity and administer product/service processing within the guidelines of the service level agreements and under the guidance of senior team member.
Summary Of Main Tasks And Responsibilities
The role holder will:
- Responsible for CDD (Customer Due Diligence) analyst and QC/QA for WPB Customers.
- Research customer information via multiple sources and inquire information by contacting directly customer via phone where applicable.
- Work with BFCR and other compliance functions for CDD, AML and Sanctions LoBP, undertaking QC/QA for CDD process in accordance with the HSBC Global Standard and the relevant laws and
- local policies, processes & procedures. Interface with Compliance, Front Office and Relationship Managers where applicable especially on matters that involve escalation of pending and ageing profiles
- To provide technical support to the team so that KYC Ops is performed in an efficient, accurate and professional manner, and in accordance to relevant policies
- Support KYC Ops requirements for WPB customers
- Evaluate impact of new regulatory / internal requirements and provide timely feedback.
- Deliver fair outcomes for our customers and ensure own conduct maintains the orderly and transparent operation of financial markets.
- Meet the needs and expectations of customers by ensuring that escalation and complaints are
- handled in a timely and appropriate manner.
- Ensure KYC profiles presenting to RMs are error-free for timely sign-off.
- Develop and maintain excellent professional relationship with all stakeholders.
Experience, Skills and Qualifications
- Experience in banking is required
- Strong communication & interpersonal skills.
- Ability to prioritize and organize workload, multi-task, adapt quickly to change, and deliver under the pressure of deadlines.
- Capability to quickly learn new jurisdiction policies and guidance, and ability to interpret complex changes in regulatory guidelines and assess impact.
- Proven analytical skills with a strong attention to detail.
- Having strong customer communication skill.
- Can apply strong critical thinking and active judgment to understand customer profile and follow KYC processes and procedures.
- Good writing skill to complete required documents for customer profile.
HSBC is committed to building a culture where all employees are valued, respected and opinions count. We take pride in providing a workplace that fosters continuous professional development, flexible working and opportunities to grow within an inclusive and diverse environment. Personal data held by the Bank relating to employment applications will be used in accordance with our Privacy Statement, which is available on our website.
Issued by The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited
Công ty Cổ phần XNK thủy sản Bến Tre trước đây là Nhà máy đông lạnh 22, thành lập năm 1977 là doanh nghiệp nhà nước trực thuộc Sở Thủy sản Bến Tre. Đầu năm 2004 Công ty chính thức hoạt động dưới hình thức Công ty cổ phần. Với khoảng 35 năm kinh nghiệm trong hoạt động sản xuất, chế biến và xuất khẩu các mặt hàng thủy sản đặc biệt là nghêu và cá tra, Công ty đã từng bước phát triển và khẳng định vị thế của mình trên các thị trường nhập khẩu như EU, Mỹ, Nhật, … Từ sau khi cổ phần hóa, kết quả hoạt động SXKD hàng năm của Công ty tăng trưởng vượt bật và trở thành một trong những Công ty làm ăn hiệu quả, uy tín nhất của Việt Nam. Có thể nói Công ty đã xây dựng thành công hình ảnh của một nhà cung cấp thủy hải sản đáng tin cậy nhất tại Việt Nam. Để nâng cao chất lượng sản phẩm Công ty không ngừng cải tiến, áp dụng nhiều hệ thống quản lý chất lượng và đã được chứng nhận như GMP, HACCP, ISO 9001:2008, MSC, BRC, IFS, ASC… Bên cạnh đó, Công ty đã xây dựng vùng nuôi thủy sản đảm bảo 100% nhu cầu nguyên liệu cho hoạt động sản xuất chế biến được ổn định và đạt được các chứng nhận chất lượng quốc tế Global GAP, ASC. Trong hoạt động của mình. Công ty luôn xác định nguồn nhân lực là tài nguyên quý giá nhất, vì vậy công tác tuyển dụng, đào tạo nâng cao tay nghề luôn được chú trọng Hiện nay, Công ty đang có nhu cầu tuyển nhiều lao động phổ thông để đáp ứng cho các hoạt động SXKD. Được biết trong hoạt động của các tổ chức, đoàn thể tại địa phương luôn quan tâm đến giải quyết việc làm cho thanh niên, hội viên, lao động nhàn rỗi nhằm nâng cao thu nhập, phát triển kinh tế gia đình, địa phương. Vì vậy, Công ty kính mong Quý Tổ chức / Đoàn thể dành chút thời gian quan tâm đến nhu cầu tuyển dụng của Công ty và giới thiệu đến thanh niên, hội viên chưa có việc làm, lao động nhàn rỗi ở địa phương biết và liên hệ Công ty khi có nhu cầu. Để giữ vững và phát huy những giá trị mà Công ty đã xây dựng, Công ty cam kết thực hiện đúng các chế độ về pháp luật lao động và xây dựng nhiều chính sách, chế độ đãi ngộ cho người lao động.