I. BRAND COMMUNICATION PLANNING (70%)
1. Develop brand communication campaigns for the assigned brand, including communication through in-house systems and outsourced systems. Implement across various platforms including:
- Offline: OOH, Events...
- Online: Social Media, Advertising, E-Commerce...
Execute specific ATL - BTL phases with a detailed daily timeline of the campaign, ensuring clear communication objectives.
Ensure the following elements:
- Message
- Guidelines, Brand ID - Business Objectives
- Timing
- Platform
2. Monitor the progress and timeline of communication campaigns.
II. RETAIL COMMUNICATION PLANNING (30%)
1. Develop multi-channel communication plans for retail programs, serving business objectives, including:
- Communication for the assigned brand
- Communication for general programs
2. Research customer behavior, market trends, propose and execute promotions including:
- Discounts and promotions
- Budget allocation for promotional advertising
3. Supervise the advertising budget, ensuring effective performance of retail communication content.
III. MANAGEMENT
1. Act as the liaison with partners related to the assigned brand and specialized departments within the marketing team and the entire company.
2. Monitor, research, and track market information, customer data, and communication targets.
3. Propose content distribution costs (advertising).
4. Control and evaluate quality.
5. Review tasks by contact point and report weekly, monthly...
6. Work with media partners (event organizers, E-Commerce partners, performance partners...) to control costs, partner activities, and optimize the effectiveness of the strategy.
7. Report operational effectiveness to leadership.
IV. GENERAL DUTIES
1. Control budget and common assets.
2. Update general communication trends in the market.
EDUCATIONAL REQUIREMENTS, SKILLS, AND EXPERIENCE
Education Level: University degree or higher
Preferred Major: Marketing, Journalism. Preference for students from Foreign Trade University, National Economics University, University of Commerce, RMIT, Greenwich...
Related Experience:
- At least 2 years of experience in marketing planning or 3 years of multi-channel deployment based experience
- Understanding of business and commerce.
- Strong knowledge of brand marketing.
- Preference for candidates with an understanding or passion for beauty and fashion products.
Language Proficiency:
English communication skills are an advantage.
Other Requirements:
- Open-minded, creative thinking
- Diligent, attentive to assigned tasks
- Interest in health care
Competency Framework:
- Analytical and creative abilities
- Teamwork skills
V. WORKING CONDITIONS
Location: 145 Lâm Hạ Street, Bồ Đề Ward, Long Biên District, Hanoi
Working Hours: 9:00 AM - 5:00 PM, 1-hour lunch break, Sunday off
Benefits:
- Salary: 15,000,000 VND/month
- Young and friendly team
- A comfortable working environment.
- Working equipments (Laptop, PC...)
Others: KPI-based bonuses, annual & holiday bonuses
ÔNG TY CP QUỐC TẾ BEEGROUP
Đơn vị đa ngành nghề với nhiều năm kinh nghiệm hoạt động chuyên sâu nhiều lĩnh vực với các thương hiệu:
1. BEELINE Logistics – VẬN CHUYỂN QUỐC TẾ
- Chuyển phát nhanh quốc tế từ việt nam đi hơn 200 quốc gia và vùng lãnh thổ với các chuyên tuyến Mỹ, Úc, Nhật, Sing, Trung Quốc HongKong, Đài Loan, Malaysia….
- Vận chuyển hàng hóa từ các nước về việt nam với các chuyên tuyến Mỹ, Anh, Pháp, Đức, Tây Ban Nha, Úc, Hàn Quốc, Thái, Sing…,
- Vận tải đường bộ xuyên biên giới Trung Quốc – Lào - Thái – Việt Nam – Cambodia – Myanma.
2. BEELINK Digital – TRUYỀN THÔNG TRỰC TUYẾN
- Từ thiết kế bộ nhận diện thương hiệu số đến cung cấp dịch vụ và giải pháp tổng thể về digital marketing chuyên sâu với các nền tảng google, facebook, zalo, tiktok, youtube…các kênh báo trí, truyền hình và frame biển bảng trong thang máy, tại sân bay và nơi công cộng.
3. eBUY Global – ECOMMERCE và XÚC TIẾN TMĐT
- Mua bán hàng hóa thương mại điện tử và thanh toán quốc tế, setup gian hàng và hỗ trợ người bán triển khai bán hàng trên các sàn thương mại điện tử trong nước như Tiki, shoppe, Lazada, nước ngoài như amazone, alibaba tại Mỹ, Nhật, Úc...
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2021
Mission
- Đơn vị đa ngành nghề với nhiều năm kinh nghiệm hoạt động chuyên sâu nhiều lĩnh vực với các thương hiệu