About Company:
Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Summary:
Assist Senior Account Manager to deliver volume and revenue and other objectives in assign accounts by selling in Sales
Development objectives and Initiatives established during the AOP and build sustainable strategic partnership with customers via JBP. Develop, closely follow up and execute agreed business programs, leverage effiecient call coverage and ensure all assigned accounts comply with SPVB performance standards and commitments.
Job Responsibilities
- Grow Volume, revenue and share in assigned accounts
- Develop, sell and execute effective CDAs with idenified customers as alignement with AM/SAM
- Develop and keep updated an account plan to the SPVB standard: develop specific standards for merchandising range, promotions activitites for accounts to enhance brand image and gain share
- Develope initiatives in assigned accounts to improve the business performance
- Call on all customer wiring assignments as planned
- Provide pre & post execution evaluation of marketing programs and communicate to location
- Ensure to achieve 5 points scorecard
- Monitor performance and compliance to CDAs, taking corrective action when necessary
- Ensure fast solution for smooth operation when there is changes from customers or from SPVB: payment, supply chain
- Setting objecives and tracking results
- Set clear objectives that are consistent with company goals with alignment with AM/SAM
- Ensure clear communication and aherence of pricing and promotions to internal and external
- Review progress vs objectives on a bi-weekly basis
- Identify & Win new business Identify and evaluate new business opportunities (new distribution/new customers) & develop SPVB products in new accounts in assigned location with effective CDA, alignement with AM/SAM
- Others
- Coordinate with OPE & Blueforce to execute daily sales operation in assigned location
- Lead problem solving and address team issue
- BA degree in any disciplines, major in Economics/ Commerce/ Marketing are preferred.
- Experienced On-premise channel (Food, Beer…), 02 years minimum
- Good channel/customer/industry insight
- Good understanding of selling & distribution system
- Good functional skills including: analytical/logical skill & negotiation skill
- Good interpersonal skills: communication, strategic influencing and presentation skill
- Solutions & results oriented, customer service oriented
- Ability to handle complexity
- Good commands of English
- Strong computer , work with system (DMS, SAP…)
CÔNG TY CP SẢN XUẤT VÀ THƯƠNG MẠI ĐẠI LONG là một Doanh nghiệp chuyên sản xuất Cơm cháy đầu tiên và lớn nhất tại Ninh Bình, trải qua hơn mười năm hình thành và phát triển để tạo dựng nên thương hiệu “Vua cơm cháy” như ngày hôm nay. Những thành công này là kết quả của quá trình không ngừng củng cố và phát triển của nhiều thế hệ cán bộ và công nhân viên của Đại Long.
Công ty Cổ phần sản xuất và thương mại Đại Long tiền thân là cơ sở sản xuất Cơm cháy chà bông Mạnh Quỳnh bắt đầu hoạt động vào tháng 5 năm 2009 với hình thức hộ kinh doanh cá thể. Do nhu cầu của thị trường đến tháng 5 năm 2010 thành lập Công ty TNHH MTV Mạnh Quỳnh với ban đầu là 10 cán bộ công nhân viên. Từ tháng 2 năm 2011 đến nay Công ty đã chuyển đổi sang mô hình công ty cổ phần để đánh dấu một mốc son quan trọng trong chiến lược phát triển của Đại Long.