About First Trust ACPA Vietnam
Founded in 2008, First Trust ACPA Vietnam Co., Ltd is a joint venture between First Trust International Group and ACPA Group. We are dedicated to adding value for our clients through a wide range of high-quality professional services, including fund administration, traditional bookkeeping, payroll, tax, audit, risk advisory. At the heart of our mission is a commitment to creating a modern, professional working environment and unique corporate culture where our team members can collaborate, grow, and thrive together.
About the role
As an Accounting Associate at First Trust ACPA, you will be responsible for delivering a range of financial outsourcing services, including bookkeeping and fund administration. You will work closely with colleagues and clients to ensure high-quality service delivery and provide timely responses to any inquiries.
Key responsibilities:
· Coordinate with head office colleagues to provide financial outsourcing services such as bookkeeping, fund administration, and other financial tasks.
· Ensure deliverables to the head office meet established quality and timeline standards.
· Liaise with clients to address queries related to the services provided.
· Perform ad-hoc tasks as requested by managers.
Requirements
· Bachelor’s degree in accounting (preferable) or finance.
· Proficiency in English.
· Proficiency in Microsoft Excel.
· Excellent interpersonal and communication skills, especially in time management.
· Ability to work independently and as part of a team.
Opportunities:
· Work in a modern and dynamic environment.
· Access to both internal and external training programs led by international experts from the head office.
· Develop professional skills through collaboration with international professionals and clients.
· Career development opportunities, including secondment programs and professional qualification sponsorship (ACCA, CFA, CPA).
· Possibility to transition across service lines, including accounting, tax, and internal audit.
Kể từ khi thành lập hơn 17 năm trước, Nexgen đã trở thành nhà sản xuất giải pháp đóng gói hàng đầu cho ngành bán lẻ, may mặc và giày dép bằng cách lắng nghe khách hàng và đáp ứng nhanh chóng và nhanh chóng nhu cầu của họ. Việc Nexgen tập trung vào việc cung cấp các dịch vụ bền vững thực sự và đầu tư vào chuỗi cung ứng được tối ưu hóa là một cách tiếp cận độc đáo trong ngành và là một trong những lý do chính khiến khách hàng chọn Nexgen làm nhà cung cấp chiến lược toàn cầu của họ.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2006 bởi đội ngũ chuyên gia giàu kinh nghiệm trong ngành, Nexgen tập trung vào việc đơn giản hóa mọi thứ từ quy trình sáng tạo đến thực hiện đơn hàng, sử dụng các công nghệ tiên tiến để tăng hiệu quả và nâng cao dịch vụ khách hàng.
Mission
Chúng tôi đang suy nghĩ về tính bền vững trên mỗi bước đi. Từ cách chúng tôi sản xuất sản phẩm cho đến vật liệu tạo ra chúng, Nexgen tìm cách sử dụng các giải pháp thân thiện với môi trường cho cả sản phẩm và hành tinh đứng vững trước thử thách của thời gian.
Review Nexgen packaging
Giờ làm việc linh hoạt, văn hóa của công ty rất thoải mái. Ban quản lý thích quản lý vi mô, nhỏ lẻ (id)
Đồng nghiệp thân thiện và hỗ trợ. Không gian văn phòng được bảo trì tốt và thoải mái. Nhưng quản lý kém, không có cơ hội phát triển cho nhân viên. (gl)
Giờ làm việc linh hoạt, lãnh đạo dễ gần và khiến bạn cảm thấy như gia đình. Không khí làm việc khá vui vẻ. (gl)