DHL Supply Chain is the world’s leading contract logistics provider. Combining value-added and management services with traditional fulfilment and distribution, our customized, integrated logistics solutions drive efficiency, improve quality and create competitive advantage.
DHL Supply Chain offers specialist, proven expertise within the Auto-Mobility, Consumer, Chemicals, Energy, Engineering & Manufacturing, Life Sciences & Healthcare, Retail and Technology sectors. As today’s global markets grow, our innovative logistics solutions are ready to help.
Responsibilities
- Identify and engage prospective partners to form strategic relationships and work with coaches to influence decision makers.
- Develop and negotiate commercial frameworks and KPIs (working with Key Account Management).
- Develop and deliver plans and solutions focusing on growth and managing the new business pipeline.
- Maintain and report pipeline updates to all stakeholders.
- Ensure the accuracy of information in the CRM database on a weekly, bi-weekly, monthly, and quarterly basis.
- Target potential customers through market research and knowledge management of the pipeline.
- Develop a network through DHL BU’s and industry leaders as another avenue for prospecting.
- Conduct pricing and develop proposals for new business to achieve commercial targets.
- Manage RFQs and coordinate solution design and operations teams.
- Create value propositions and client presentations to maximize the account's profit and revenue (for new business, i.e., new customers).
- Negotiate key contract clauses and engage regional risk and legal teams in the process.
- Act as the customer's consultant in finding win-win solutions where DHL value can be added.
- Conduct competitive analysis and market research.
- Have market knowledge of potential customers (current incumbents and tenure).
- Perform gap analysis between reality and tendered business.
- Identify additional business or new scope to maximize the customer's portfolio and manage the O2D process.
- Identify key areas for continuous improvement and implement initiatives and solutions to maximize service performance by closely collaborating with the operations team.
- Process BCA and CAP.
- Support regional/global account management teams in developing accounts in other countries by sharing best practices, case studies, and available information.
- 3 to 10 years' experience working as Sales/Business Development in Contract Logistics/Supply Chain/Freight forwarding/Import-Export.
- Ability to manage multitasking and multiple projects.
- Experience in sales and providing solutions based on customer needs.
- Strong knowledge of the contract logistics industry in Vietnam.
- Experience in CRM software applications (ideally Salesforce).
- Strong communication and interpersonal skills with an aptitude for building relationships with professionals at all organizational levels.
- Having analytical and problem-solving skills.
- Result-oriented with a can-do attitude.
- High level of professionalism and maturity.
- Ability to work effectively under time constraints and deadlines.
- Fluent in English.
Là Doanh nghiệp Bảo hiểm Phi nhân thọ có vốn nước ngoài đầu tiên tại Việt Nam được thành lập từ năm 1996. Tự hào là Doanh nghiệp được đầu tư bởi hai tập đoàn Bảo hiểm hàng đầu Nhật Bản và Việt Nam - Tập đoàn Tokio Marine và Tập đoàn Bảo Việt.
Tokio Marine vinh dự được đồng hành cùng cộng đồng doanh nghiệp và cá nhân trong và ngoài nước trong suốt hơn 20 năm qua thông qua các giải pháp sản phẩm và dịch vụ bảo hiểm phi nhân thọ đa dạng với chất lượng Nhật Bản.
Chính sách bảo hiểm
- Khám sức khỏe định kỳ
- Bảo hiểm y tế
- Bảo hiểm xã hội
- Bảo hiểm thất nghiệp
- Hỗ trợ bảo hiểm y tế cho các thành viên gia đình
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch công ty
- Ngày hội gia đình
- Hội nghị thường niên
- Kỷ niệm công ty
- Sinh nhật nhân viên hàng tháng
- Ngày phụ nữ,...
Lịch sử thành lập
- Năm 1996, Chúng tôi bắt đầu với cái tên "Công ty Bảo hiểm Quốc tế Việt Nam - VIA", công ty bảo hiểm có vốn đầu tư nước ngoài đầu tiên tại Việt Nam với 3 cổ đông - Bảo Việt (51%); Commercial Union (24.5%) và Tokio Marine (24.5%).
- Công ty có vốn pháp định 6.000.000 USD và được đặt tại thành phố Hồ Chí Minh.
- Năm 1997, Công ty thành lập Chi nhánh tại Hà Nội và bắt đầu cung cấp dịch vụ cho khu vực miền Bắc Việt Nam.
- Năm 2002, Tokio Marine mua lại phần vốn góp của Commercial Union. Từ đó, tỷ lệ phần góp vốn của Tokio Marine là 49% và Bảo Việt là 51%.
- Năm 2009, Vốn Điều lệ của Công ty là 300.000.000.000 VNĐ. Công ty được phép cung cấp các dịch vụ bảo hiểm cho tất cả các đối tượng khách hàng tại Việt Nam. Công ty thành lập Văn phòng Đại diện tại Đà Nẵng, Trụ sở chính được chuyển ra Hà Nội.
- Năm 2010, Công ty được đổi tên thành “Công ty Liên doanh Bảo hiểm Bảo Việt Tokio Marine”.
- Năm 2012, Công ty thành lập Văn phòng Đại diện tại Hải Phòng.
- Năm 2013, Công ty được đổi tên thành "Công ty Trách nhiệm hữu hạn Bảo hiểm Bảo Việt Tokio Marine" nhằm đáp ứng quy định mới của Luật Kinh Doanh Bảo hiểm.
- Năm 2016, Tokio Marine tăng tỷ lệ sở hữu vốn từ 49% lên 51%.
- Năm 2020, Công ty kỷ niệm 24 năm trưởng thành và lớn mạnh tại thị trường Việt Nam.
- Năm 2022, Công ty được đổi tên thành "Công ty TNHH Bảo hiểm Tokio Marine Việt Nam".
Mission
Thông qua những sản phẩm và dịch vụ bảo hiểm với chất lượng tối ưu, Công ty TNHH Bảo hiểm Tokio Marine Việt Nam cung cấp tới Quý khách hàng sự bảo vệ an toàn nhất, và không ngừng đóng góp cho sự phát triển của xã hội Việt Nam, một xã hội được xây dựng và củng cố dựa trên sự tin tưởng.