Việc làm Công Ty TNHH Btl Việt Nam

Cập nhật 18/09/2024 22:45
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Btl Việt Nam
Chuyên viên kế toán
Công Ty TNHH Btl Việt Nam
10 việc làm 3 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: 25 - 28 triệu
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 21/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Accounting Reporting

  • Check the balance of the accounts in the accounting system for every closing.
  • Make sure the expenditure to record sufficiently in month,
  • Perform the cash & bank reconciliation.
  • Do the financial statements (PL, Balance Sheet, Cash Flow)
  • Review AR, AP aging balance monthly.

Improving processes and organization

  • Support to deploy and improve internal audit processes of the company.
  • Manage and support the progression of the accounting team based in HCM/HN.

Records in accounting

  • Accrual the expenditures which impact in month
  • Doing allocation for prepaid expenses and the depreciation for fixed assets
  • Calculate KPI bonus and post transactions to system monthly
  • Check revenue & VAT monthly
  • Guidelines for team members on accounting treatment and processes.
  • Performing financial recordkeeping, as well as protecting sensitive and confidential information.
  • Gather and analyze financial information for internal use
  • Assume responsibility of accounting procedures
  • Maintaining and reconciling balance sheet and general ledger accounts.
  • Preparing financial reports, as well as controlling operating reports
  • Preparing monthly, quarterly and annual reports.
  • Monitoring auditing and taxation practices, as well as evaluating benefits and compensation packages
  • Contributing to the development of new or amended accounting systems, programs, and procedures.
  • Keeping informed of regulatory requirements and best practices in management accounting.
  • Performing other accounting duties and supporting junior staff as required or assigned

Stock & Inventory Management

Inventories

  • Prepare the movement out of the inventory and provide the unit cost of stocks.
  • Record goods in transit and record the difference between the actual received quantity vs the quantity of the invoice.
  • Calculate expired date products rate, old tester rate, and new tester rate.
  • Check & remind TFO which has not posted " Received".
  • Check the movement of inventory to find out the unnormal transactions, and work with related departments to improve process.
  • Stock take at Warehouse & transactions counting to System balance.
  • Management COGS and inventory and products cost (groceries retails)
  • Do other tasks relating to the inventory.

Tax

  • VAT Tax declaration monthly/ quarterly
  • Reconcile payables bal with Tax agency by monthly
  • Check and review revenue & expenses to minimize risks and meet regulations
  • Update/share with leader and team the new regulations and changes (if any)
  • Check all the following tasks related to taxes done.

Doing other tasks as managers request.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor's degree in accounting, finance, or similar.
  • Solid knowledge of basic and advanced accounting and financial principles and practices
  • Excellent knowledge of inventory cost accounting and reporting
  • In-depth knowledge of accounting and bookkeeping processes.
  • Organizational and leadership skills
  • A minimum of 3 years’ experience as a general accountant in a related business or experienced in Big 4 is in advance.
  • Extensive knowledge of accounting standards and financial regulations.
  • Experience for Tax inspection.
  • Excellent communication and presentation skills
  • A problem-solver with attention to detail
  • Good understanding of MS Office and accounting software.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
FPT Tân Thuận 2, Tân Thuận, Tân Thuận Đông, Quận 7, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: 25 Tr - 28 Tr VND
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Btl Việt Nam
Công Ty TNHH Btl Việt Nam Xem trang công ty
Quy mô:
Dưới 25 nhân viên
Địa điểm:
Số 423, Đường Hai Bà Trưng, Phường 08, Quận 3, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam.

Công ty BTL được thành lập vào năm 1993. Hiện tại, BTL là một trong những nhà sản xuất y tế lớn trên thế giới. Công ty chúng tôi chuyên về ba phân khúc riêng biệt của thị trường này: Vật lý trị liệu, tim mạch và y tế. BTL đã chi nhánh tại 50 quốc gia trong đó có Việt Nam. Các sản phẩm BTL cho vật lý trị liệu được đại diện bởi điện trị liệu, laser, siêu âm và các thiết bị trị liệu từ tính. Những cải tiến mới nhất của chúng tôi bao gồm các dòng sản phẩm trị liệu sóng xung kích, diathermy và thủy trị liệu. Các thiết bị tim mạch của BTL, bao gồm cả các thiết bị đo phế dung, bao gồm chủ yếu là một loạt các máy đo điện tim, máy theo dõi holter, hệ thống kiểm tra căng thẳng, máy đo huyết áp lưu động và phế dung kế. Hệ thống phần mềm chuyên nghiệp và sáng tạo cao của chúng tôi là một bổ sung tuyệt vời cho bất kỳ thiết bị nào trong số này.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
  • Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm 
  • Team building theo quý 
  • Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
  • Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..

Lịch sử thành lập

  •  Công ty được thành lập năm 1993

Mission

  • BTL có truyền thống luôn luôn cải tiến. Đó chính là bản chất đổi mới của công ty, nắm bắt xu thế cũng như sự quyết tâm của nhân viên đã đưa công ty ngày càng phát triển nhanh chóng hơn và mở rộng phạm vi của các sản phẩm và thị trường của mình.

Những nghề phổ biến tại Công Ty TNHH Btl Việt Nam

Bạn làm việc tại Công Ty TNHH Btl Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công Ty TNHH Btl Việt Nam

Công Ty TNHH Btl Việt Nam

Click để đánh giá