1. Receive Customer's requests:
Receive requests and related documents from customers or overseas agents (service quotes, import / export procedures for goods, problem solving, document requests, Customs procedure advices, procedures for payment, etc.)
Check the conditions of performing services for customers.
Check the validity of documents, delivery conditions, and related costs to identify the payer and confirm payment. Or transfer to the BD sales section for a quotation.
Input shipment's information and services which provided to each customer in the control table.
2. Coordinate to carry out the plan according to customer requirements:
Planning to perform services as the request of customers and transfer information, operation request together with documents to the relevant business departments (if that department is not received) to coordinate the implementation following to the process and instructions.
Follow closely the schedule and update information, shipment status and arising problems (if any) to customers. Adjust the delivery / pick up plan appropriately according to actual situation.
Coordinate and corporate with the operation departments to solve arising issues related to the shipment, report to the management directly to give a suitable and timely solution advice. Follow up the results and if necessary, record, report as form, regulations and instructions.
3. Record revenue/cost and reports:
Record revenue/cost and make Debit note for Non-BUs charges for each shipment then send to Billing or IFF Department.
Coordinate with BID, FAD and BD Sales to follow and chase payment of customers to ensure payment on time.
Make reports on time as required
4. Others tasks required by the Line Manager::
University or higher, with priority in Economics, Foreign trade, Commerce
At least 1-year experience in logistics field
Proficiency at English communication
4. Core Competencies:
Teamwork skill
Communication skill
Customer Focus
Problem solving skill:
Competitive Salary Package
Commuting allowance
Opportunities to learn different aspect in the large international corporation
Trần Duy Ân
Công Ty TNHH Yusen Logistics (Việt Nam)
Hệ thống cửa hàng của IHOME store chuyên cung cấp – trưng bày và kinh doanh các thiết bị thông minh của các nhãn hàng lớn gồm: ECOVACS; ILIFE; PHILIPS; BOSCH ….với nguồn nhân sự giàu kinh nghiệm, đội ngũ kỹ sư chuyên môn cao đảm bảo chất lượng đầu vào từng sán phẩm. Bên cạnh đó, chúng tôi có đội ngũ chuyên viên hỗ trợ khách hàng 24/7, tận tình chu đáo, có hỗ trợ toàn bộ về kỹ thuật sản phẩm trong quá trình sử dụng, đồng thời xây dựng chính sách bảo hành – đổi trả - sửa chữa tốt nhất dành cho khách hàng. Phấn đấu là đơn vị đi đầu về công nghệ trong lĩnh vực robot - thiết bị thông minh, đồng thời là nơi hỗ trợ - bảo hành – sửa chữa tốt nhất trên toàn quốc.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2018
Mission
Thấu hiểu sự vất vả lo toan của người phụ nữ, thông cảm sâu sắc những lắng lo của các ông chồng. IHOME ra đời như một người bạn đồng hành, cùng bạn chia sẻ những công việc không tên trong gia đình bằng những sản phẩm tiện ích, tốt nhất, an toàn nhất, chất lượng nhất để có nhiều hơn nữa thời gian hạnh phúc bên nhau.