JOB PURPOSE/ROLE
The Application Support Specialist is responsible for providing technical support and maintenance for enterprise applications. This role involves troubleshooting application issues, performing software installations and updates, ensuring the smooth operation of applications, and managing application delivery and packaging, potentially using Citrix or other delivery systems. The position requires collaboration with various global departments to address application-related issues and improve user experience.
RESPONSIBILITIES:
Key Responsibilities
- Provide technical support for enterprise applications, including troubleshooting and resolving application issues.
- Monitor application performance and address any issues to minimize disruptions to users.
- Perform software installations, updates, and maintenance to ensure applications are up-to-date and functioning properly.
- Manage the delivery and packaging of applications using Citrix or other deployment tools.
- Optimize application delivery processes to enhance efficiency and user experience.
- Collaborate with various departments to address application-related issues and improve user experience.
- Document and implement application processes, development, and testing.
- Provide training to end users on application usage and best practices.
- Monitor application performance and ensure key performance alerts and monitoring metrics are captured.
- Assist with the development and implementation of new application solutions as required.
Additional Responsibilities
- Inform Leadership of recurring Incidents.
- Performs other duties as assigned.
- Complies with all policies and standards.
QUALIFICATIONS/ EXPERIENCE
- Bachelor’s Degree or equivalent experience.
- 2+ years’ experience with:
- Experience in application support, installation, and troubleshooting.
- Knowledge of Citrix or other application delivery systems.
- Experience with software updates, application packaging, and managing deployments.
– Experience with virtualization technologies (such as VMWare) is an advantage
- 1+ years - Intune and Azure (EntraID) experience
- Familiarity with operating systems (Windows and/or Linux), MS Active Directory, and basic networking fundamentals.
- Able to use Microsoft Office Applications at a high level.
- ITIL4 Foundation Certification desired.
- Experience with ITSM tools such as ServiceNow or Jira.
- Exceptional organisational skills and time management skills.
- Written and verbal communication skills in English.
PERSONAL SKILLS:
- Must be self-motivated, team oriented and possess strong communication and interpersonal skills.
- Candidate should possess strong organisational skills, be detail oriented, and self-motivated with a demonstrated ability to problem solve.
- Strong sense of urgency and strong commitment to quality customer service is required.
- Ability to analyse and interpret data (metrics) to improve the delivery and support of services to our customers.
- Well-honed analytical skills and logical thinking required for solving practical problems and dealing with a variety of variables in complex situations.
- Solid technical acumen and a fundamental grasp of IT principles are essential for effectively navigating and resolving complex technical challenges.
Why You'll Love Working Here
- Laptop
- Competitive salary
- 13th month and productivity bonus
- Yearly company trip
- Healthcare insurance package
- 24/24 Personal Accident insurance
- English training programs at office free
- Good working conditions and environment
- Continuing development of technical and soft skills through work and formal training
- Company’s labor policy completely pursuant to Vietnamese labor legislation plus other benefits offered by the -company (Company trips, Team building etc.)
- Parking free
- Staff Social Club - Sport clubs (football, badminton, yoga, Zumba, etc.)
YumUp thành lập ngày 29/10/2019, là công ty hàng đầu tại Việt Nam trong lĩnh vực sản xuất và phát hành nội dung trên các nền tảng MXH lớn như: YouTube, Facebook, Tiktok,... Các dịch vụ của Công ty là tạo ra các video giải trí tới khắp mọi khán giả trên thế giới. YumUp tự hào khi đã và đang là đối tác chiến lược của các công ty trong và ngoài nước như Gas Media Group, BBTV, Acifin,.. và được TikTok lựa chọn để mở 1 mạng đa kênh tại Việt Nam.
1. Tầm nhìn
Tới năm 2023 YumUp trở thành công ty kinh doanh video trên nền tảng số có thương hiệu trên toàn thế giới; chiếm lĩnh và khẳng định vị thế số 1 nội dung về Ẩm thực và Làm đẹp trên các nền tảng.
2. Sứ mệnh
- Đối với người xem: Mang tới những sản phẩm hấp dẫn, cuốn hút và tạo sự thoải mái, thích thú cho người xem.
- Đối với đối tác: Xây dựng niềm tin thông qua chất lượng sản phẩm và sự phát triển ổn định, bền vững.
- Đối với nhân viên: Xây dựng, tạo điều kiện thoả mãn nhu cầu và mong muốn trong công việc nhằm nâng cao tính sáng tạo, lòng nhiệt huyết và sự toàn tâm toàn ý trong công việc.
3. Tuyên ngôn giá trị
- Cam kết
- Minh bạch
- Ghi nhận
- Sáng tạo
- Kỷ luật
Với YumUp, thái độ hơn trình độ, YumUp đánh giá cao bạn làm được gì chứ không quá coi trọng bằng cấp bạn ở đâu.