We are looking for the role of Account Executive from middle to senior level who liaises closely with clients throughout campaigns/projects and be able to execute projects strategically & excellently at an easy to high level with support from Account Supervisor to deliver optimal performance for clients.
I. Job Description
- Project Management:
- On top of multi-project and manage overall client portfolio under support from Account Supervisor.
- The project type varies from creative / content to media performance & IMC Campaign.
- Provide directions for teams to execute projects and manage on top performance, risk management, client status management.
- Supervise the day-to-day operation of the project team to meet KPI and Objectives.
- Able to lead 2-3 projects at complex level simultaneously.
- Solution Provider:
- Understand and provide marketing solutions to clients in order to deliver project objectives and KPIs:
- The solutions include creative concept and branding, content and media performance.
- Understand client vertical knowledge and product and marketing.
- Manage client expectations to ensure timelines, progress, budget, and client deliverables, while achieving the expected profit for the company: The client working with is marketing manager and marketing lead.
- Acting as the main point of contact between client & agency to take the role of supporting and consulting.
- Client Relationships:
- Build and develop strong relationships with client’s team through the proposal & implementation process, ensuring that the solutions we develop meet client needs : The relationship building is from lead to manager level of client.
- Provide professional support to maximize customer loyalty.
- Respond to inquiries and resolve issues to the customer’s satisfaction reach 65% NPS KPI.
- Bachelor’s Degree – prefer: Advertising, PR, Marketing or Communications major.
- At least 2 years of experience in Account Executive/Digital Planner/Planner or similar role at advertising/creative/digital agency, or Marketing Executive/Brand Executive or similar role at client side.
- Good business acumen and solid knowledge of various verticals have experience in managing project campaign budget and managing P&L
- Experienced in the production category including Social AWO, Digital Performance, Social Outreach or IMC Campaign…
- Participate in project implementation from meeting customers until the end of the campaign. Candidates with experience implementing projects in the industries of Health Care, Beauty, Cosmetics and FMCG are a plus point.
- Proficient project management and must be effective at multitasking, time management, strategic and innovative thinking.
- Have the capability to analyze and execute well under pressure.
- Strong relationship building and engagement skills
- Salary: 13,000,000 gross – 15,000,000 gross.
- Annual leave, insurances will be following to Vietnam Law and as company's regulations.
- Periodic health check at a leading international hospital.
- Health insurance (PVI)
- Providing Macbook as a working tool during the working process
- Exciting annual trip, team building party, monthly birthday event and team activities.
- Dynamic working environment, young colleagues, trained periodically and updated with the latest trends in Digital Marketing.
- Participate in specialized skill training and marketing course.
- Working time: Full-time (9:00 – 18:00), Monday to Friday.
- Work at 12A Floor, Long Tower 101 - 103 Nguyen Cuu Van St., Ward 17, Binh Thanh District, Ho Chi Minh City, Viet Nam.
- Cover letter + CV.
- Link Facebook, Instagram, Linkedin and others social accounts (if any).
- Portfolio
YumUp thành lập ngày 29/10/2019, là công ty hàng đầu tại Việt Nam trong lĩnh vực sản xuất và phát hành nội dung trên các nền tảng MXH lớn như: YouTube, Facebook, Tiktok,... Các dịch vụ của Công ty là tạo ra các video giải trí tới khắp mọi khán giả trên thế giới. YumUp tự hào khi đã và đang là đối tác chiến lược của các công ty trong và ngoài nước như Gas Media Group, BBTV, Acifin,.. và được TikTok lựa chọn để mở 1 mạng đa kênh tại Việt Nam.
1. Tầm nhìn
Tới năm 2023 YumUp trở thành công ty kinh doanh video trên nền tảng số có thương hiệu trên toàn thế giới; chiếm lĩnh và khẳng định vị thế số 1 nội dung về Ẩm thực và Làm đẹp trên các nền tảng.
2. Sứ mệnh
- Đối với người xem: Mang tới những sản phẩm hấp dẫn, cuốn hút và tạo sự thoải mái, thích thú cho người xem.
- Đối với đối tác: Xây dựng niềm tin thông qua chất lượng sản phẩm và sự phát triển ổn định, bền vững.
- Đối với nhân viên: Xây dựng, tạo điều kiện thoả mãn nhu cầu và mong muốn trong công việc nhằm nâng cao tính sáng tạo, lòng nhiệt huyết và sự toàn tâm toàn ý trong công việc.
3. Tuyên ngôn giá trị
- Cam kết
- Minh bạch
- Ghi nhận
- Sáng tạo
- Kỷ luật
Với YumUp, thái độ hơn trình độ, YumUp đánh giá cao bạn làm được gì chứ không quá coi trọng bằng cấp bạn ở đâu.