Mô tả công việc
To plan and execute Sales activities to deliver Sales performance for short- term (monthly and quarterly) under annual Operating plan and Sales strategic plan
- Propose to select the qualified distributors.
- Ensure Distributors are performing their roles and achieving the target.
- Execute the detailed actions plan by monthly and quarterly to deliver volume.
- Do analysis and reports on Sales Performance by monthly, quarterly to line manager.
- Track actual implementation or results vs. plan (initiatives and spending). Take actions to bridge the gaps, if any.
To build and support distributors
direct sales team on the plan of Sales Out
- Work closely with distributors and update their capability, finance, and P&L on timely basis to ensure a proper analysis and action plan to improve distributors&039; effectiveness & efficiency, reduce risk and ensure that the operations of distributors are efficient and effective.
- Develop and take good care of customers and replicate successful models from direct sales to sales team of distributors and dealers.
- Advise Distributor how to set up sales plan and develop market sustainably.
- Supervise retail outlet network and sales out report of distributor closely to find out and prevent CBS/ PE.
- Ensure the DSR team and distributors to have excellent execution of all trade marketing programs...
To develop Market share
- Support Distributor to expand more active retails outlet
- Studying & finding key source of growth in charge territory
- Follow with sales team/ DSR on market to understand market situation
- Survey and update demand forecast (by dealer, by SKU) based on market information
- Update and report the market&039;s activity to adapt to market movement.
To build internal Sales Capability
- Set up weekly work plan, monthly work plan; Do effective weekly reports and monthly reports as well as sales team management with weekly and monthly meetings.
- Mid- year review and yearly appraisal.
- Drive engagement within team for a collaborative and winning culture formation within team.
- Manage the Salesman/ Market Developer team (if any) to success with a professional way and under company&039;s procedure.
- Provide on the job training and coaching, to direct, motivate and evaluate the performance of sales team on monthly/quarterly basic to make sure that the productivity of sales team is always improved.
Yêu cầu công việc
• Problem solving skills
• Sales data analysis skills
• Highly self- disciplined
• At least 3- 5 years in the same role. Experience in similar industries is a plus
• Integrity
• Negotiation/Inter- personal skills
• Persuasive communication skills
• Good presentation
• Cheerful, gentle, and polite
• Proficiency in office computer
• Leadership
• University degree in Business Administration, Economics, or related area
• High pressure and enthusiasm at work
Quyền lợi
Đào tạo
Training
Health Care
Thưởng
Chăm sóc sức khoẻ
Bonus
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-14 02:20:03
INFOMA định hướng trở thành một trong những Công ty phân phối hàng đầu trong lĩnh vực Gia vị và Thực phẩm
Công ty INFOMA (International Food Master) được thành lập từ năm từ năm 2013 theo giấy chứng nhận kinh doanh số 0312161387 do Sở Kế hoạch và đầu tư TP.HCM cấp. Có trụ sở chính đặt tại Khu công nghiệp Tân Phú Trung, Huyện Củ Chi, TP. HCM và văn phòngđại diện được đặt tại số 56/6B Phan Văn Hớn, Phường Tân Thới Nhất, Quận 12, TP.HCM
Công ty INFOMA được thành lập với mục tiêu cung cấp các dịch vụ phân phối & tiếp thị đạt tiêu chuẩn cao đối với các sản phẩm thuộc ngành hàng Gia vị và Thực phẩm.
Hệ thống phân phối của Công ty hiện nay đã được trãi rộng khắp 63 tỉnh thành trên cả nước và trên 70,000 điểm bán lẻ. Ngoài ra chúng tôi đã và đang phát triển thị trường phân phối tại nước ngoài và đã phân phối sản phẩm vào các thị trường lớn với tiêu chuẩn nhập khẩu nghiêm ngặt như Mỹ, Nhật, Úc, Canada, Lào ...
Với đội ngũ nhân viên trên 400 người, kinh nghiệm và tâm huyết cùng đội ngũ quản lý đã có nhiều năm kinh nghiệm làm việc trong các Công ty đa quốc gia, chúng tôi tin rằng sẽ đem đến cho các đối tác những dịch vụ và sản phẩm tốt với tiêu chuẩn cao đúng như sự mong đợi của khách hàng.