Các phòng ban đang tuyển dụng tại Hải Thiên Sơn

Hành chính
Tài chính - Kế toán
Quản lý sản phẩm & dự án
Buôn bán/ Kinh doanh
Vận tải

Việc làm Hải Thiên Sơn

Cập nhật 07/09/2024 15:59
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Sản Xuất Thương Mại Dịch Vụ Hải Thiên Sơn
Business Development Assistant Manager (Logistics Services)
Hải Thiên Sơn
20 việc làm 37 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 23/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 5 - 15 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.

Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam

Job Responsibilities

Business Development:

  • Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
  • Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
  • Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
  • Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
  • Gather market information.

Costing and Quotation:

  • Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
  • Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
  • Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
  • Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.

Customer and Contract Management:

  • Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
  • Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
  • New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
  • Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.

Reporting and Other Tasks:

  • Manage and control P/L for assigned customer
  • Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
  • Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
  • Update market information and competitor’s trend
  • Supervise and support other members in division
  • Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
  • Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
  • Other tasks as Manager assignment.

Yêu Cầu Công Việc

  • Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
  • Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
  • Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
  • Strong customer relation management and sales skills.
  • Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
  • Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
  • Strong negotiation, presentation and coordination skills.
  • Proficiency in logistics-related software
  • Ability to work under pressure and achieve sales targets.
  • Excellent English skills (written and verbal).

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 25 - 45
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Sản Xuất Thương Mại Dịch Vụ Hải Thiên Sơn
Hải Thiên Sơn Xem trang công ty
Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
A58 - A60 Phú Thuận, Phường Phú Thuận, Quận 7, TP.HCM

Công ty TNHH SX TM DV Hải Thiên Sơn là một trong những Doanh nghiệp chuyên kinh doanh thiết bị công nghiệp và hàng hải, đóng và sửa tàu biển, gia công cơ khí, thi công kết cấu thép và đã được sự tín nhiệm của nhiều đối tác trong suốt thời gian qua. Các sản phẩm và dịch vụ công ty đang cung cấp:
Phân phối xe Kamaz, phụ tùng xe Kamaz, dịch vụ bảo dưỡng-sửa chữa xe cơ giới
Cung cấp thiết bị bơm bê tông, vật liệu xây dựng, bê tông tươi, vận chuyển bê tông tươi, dịch vụ bơm bê tông
Cung cấp thiết bi, lắp đặt trạm trộn bê tông
Dịch vụ logistics, vận chuyển container, vận chuyển hàng hoá bằng xe ben, xe chuyên dùng
San lấp mặt bằng, thi công nền móng, xây dựng cơ sở hạ tầng giao thông
Sản xuất cơ khí, kết cấu thép

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
  • Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm 
  • Team building theo quý 
  • Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
  • Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..

Lịch sử thành lập

  •  Công ty được thành lập năm 2010

Mission

Với khẩu hiệu hành động “XÂY GIÁ TRỊ – DỰNG TƯƠNG LAI”; bên cạnh luôn có đội ngũ quản lý tận tâm, cán bộ kỹ sư, kỹ thuật viên giàu kinh nghiệm, lực lượng xe, máy thiết bị đầy đủ, đa dạng chủng loại, và có nhiều kinh nghiệm tổ chức sản xuất, thi công các công trình; chúng tôi rất hân hạnh được hợp tác với Quý khách hàng và cam kết mang đến cho Quý khách hàng chất lượng dịch vụ chuyên nghiệp với giá thành hợp lý nhất.

Những nghề phổ biến tại Hải Thiên Sơn

Bạn làm việc tại Hải Thiên Sơn? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Hải Thiên Sơn

Hải Thiên Sơn

Click để đánh giá