Mô tả công việc
Purpose of the job:
Logistics Coordinator Inventory is responsible for managing the warehouse inventory, by performing regular stock count and analyses differences, forecast the supply and demand requirements to ensure consistent stock levels.
Job summary:
Within the warehouse, the Logistics Inventory Coordinator is responsible for booking the goods receipt and goods issue to accurately keep track of stock administratively in the system and physically in the warehouse. Also, stock counting and checking outgoing loads of finished product is part of the administrator's responsibility.
Key responsibilities:
1. Warehouse planning:
Execute activities according to the weekly plan.
Monitor deviations from the plan and escalate to the team leader if needed
2. Inventory management:
Check incoming and outgoing goods against shipping documents.
Correctly register goods movements.
Organize regular stock counting in accordance with procedures.
Perform analysis for inventory discrepancies and bring discrepancies to the attention of the team leader for correction. Analyst can do full root cause analysis.
Correctly register scrapping and write-off.
3. Goods movement: Give clear instructions to the warehouse operators on their daily tasks.
4. Storage & stock quality assurance/ management:
Monitor and control proper physical storage conditions preserve the quality of the goods.
Regularly inspect the outer packaging quality for incoming and outgoing goods.
Separate quickly quality defective goods in stock and ensure that they are not picked.
Performs root cause analysis on stock quality issues.
5. RPM handling: Administrate RPM and register site-loss within logistics
6. Assets & equipment management:
Ensure all the warehousing assets and equipment are maintained in good working condition according to the applicable regulations.
Ensure all the available assets and equipment are properly used according to the specifications.
7. TPM & Continuous Improvement:
Record data to contribute to DCS.
Initiates actions to improve in safety, warehousing processes, assets, stock quality and/or inventory management.
Participate in TPM improvement activities.
8. Management reporting: Ensure data is recorded in the system correctly and on time to enable management reporting.
Execute activities according to the weekly plan.
Monitor deviations from the plan and escalate to the team leader if needed
Check incoming and outgoing goods against shipping documents.
Correctly register goods movements.
Organize regular stock counting in accordance with procedures.
Perform analysis for inventory discrepancies and bring discrepancies to the attention of the team leader for correction. Analyst can do full root cause analysis.
Correctly register scrapping and write-off.
Monitor and control proper physical storage conditions preserve the quality of the goods.
Regularly inspect the outer packaging quality for incoming and outgoing goods.
Separate quickly quality defective goods in stock and ensure that they are not picked.
Performs root cause analysis on stock quality issues.
Ensure all the warehousing assets and equipment are maintained in good working condition according to the applicable regulations.
Ensure all the available assets and equipment are properly used according to the specifications.
Record data to contribute to DCS.
Initiates actions to improve in safety, warehousing processes, assets, stock quality and/or inventory management.
Participate in TPM improvement activities.
Yêu cầu công việc
Qualifications: Bachelor's Degree in Logistics, Supply Chain Management, or relevant fields.
Experiences/skills:
1 - 2 years of experiences in similar roles, preferably in logistics and manufacturing companies.
Critical thinking and good learning agility
Experienced working with TPM, SAP, WMS or other ERP systems is a plus
Other skills and languages: Microsoft Office (Excel, MS PowerPoint, Power BI)
Languages: Able to use English and Vietnamese fluently.
Working time: Work by shift (Shift 1: 6am - 2pm, Shift2: 2pm - 10pm, Shift3: 10pm - 6am)
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Phụ cấp
Xe đưa đón
Đồng phục
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Nghỉ phép năm
CLB thể thao
Được thành lập ngày 1/10/2002 tính đến thời điểm hiện tại SMYOU PRO đã hoạt động 21 năm. Bằng tất cả sự nổ lực của tập thể Ban Lãnh Đạo cùng toàn thể đội ngũ nhân viên và cộng với sự ủng hộ, tin tưởng từ Quý khách hàng. SMYOU PRO đã không ngừng vươn lên từng ngày và khẳng định được vị thế của mình trên thị trường công nghệ thông tin và Camera An ninh như hiện nay.
SMYOU PRO tự hào vì xây dựng được đội ngũ nhân viên có thái độ nghiêm túc trong nghề nghiệp, Ý thức trách nhiệm cao, Yêu nghề, đam mê với nghề, có trình độ chuyên môn xuất sắc với nhiều năm kinh nghiệm. Và hơn nữa, với định hướng đi vào chuyên môn hóa từng lĩnh vực, chúng tôi luôn tìm tòi, cải tiến, nắm bắt kịp thời các xu hướng phát triển và ứng dụng công nghệ mới vào thực tiễn để có thể đáp ứng được nhu cầu ngày càng đa dạng của Quý Khách Hàng.
Với giá trị “GIẢI PHÁP TRỌN GÓI TIỆN ÍCH” mà công ty xây dựng trong suốt 20 năm qua, chúng tôi tin rằng sẽ đem đến cho Quý khách những sản phẩm và dịch vụ tiện ích, thoải mái và yên tâm nhất khi đến với chúng tôi.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao
- Party
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- 2002: Công ty được thành lập
Mission
Mang đến sự hài lòng cho Khách hàng về sản phẩm và dịch vụ trong mọi giai đoạn. Đem đến cơ hội phát triển và cuộc sống ấm no, hạnh phúc cho đội ngũ nhân viên. Đóng góp cho xã hội nhiều hơn bằng những hoạt động thiện nguyện thiết thực nhất.