Việc làm SMYOU

Cập nhật 13/12/2024 08:11
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH SMYOU
IT COORDINATOR (IDENTITY & ACCESS MANAGEMENT) - work at Ho Chi Minh city
SMYOU
14 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 09/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 05/01/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 4 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

SUMMARY:
The Identity and Access Management Coordinator is responsible for managing user access rights and identities within the company by creating, modifying, and deactivating accounts. The coordinator ensures appropriate access levels are granted based on roles and responsibilities while adhering to security policies and compliance regulations working closely with various departments to maintain data integrity and user access control across systems


RESPONSIBILITIES AND DUTIES:
1.User Account Management:

  • Provisioning and de-provisioning user accounts based on employee lifecycle events (hire, promotion, termination).
  • Hire – verify from Dayforce title, site, role in Active Directory for initial software needs and SharePoint access.
  • Promotion/Modifications – process access tickets for adding, modifying, removing access to all systems internally (SharePoint, mapped drives, e-Spider, RFQ’s) and externally (Covisint, Teamcenter, etc.)
  • Termination – disable all access, suspend (delete in 30 days) Active Directory permissions. Work with Outlook administrators to share mailbox, set out of office notice, mail forwarding, etc. Update any internal SPI application workflows.
  • Name/ID changes – manages name/ID changes and all associated application changes to match the new name/ID.
  • Managing access levels and assigning roles to users based on their job functions.
  • Reviewing and updating user access rights regularly to maintain compliance
  • Performing access certification process to ensure users only have the necessary access.

2.System Administration:

  • Order, track, and create purchase orders for any new software purchases managed through IT.
  • Software license tracking for all IT managed applications (Microsoft User O365, Windows OS, Server OS, SQL, Visio, Project).
  • Reclaims all software licenses from separated users to be applied to new application requests.
  • Troubleshooting access issues and resolving user access requests.

3.Compliance and Auditing:

  • Conducting regular access audits to identify potential security risks.
  • Ensuring adherence to data privacy regulations and industry standards.
  • Generating reports on user activity for compliance purposes.

4.Collaboration and Communication:

  • Working with HR to manage employee data and access changes.
  • Collaborating with application owners to define access requirements for new applications.
  • Communicating Identity and Access Management policies and procedures to end users and stakeholders.

Yêu Cầu Công Việc

REQUIRED KNOWLEDGE, SKILLS AND ABILITIES: 

  • Working hour from 3PM to 11: 30 PM- 6 days a week (Monday to Saturday)
  • Good English comminication is a must (working directly with American team)
  • Strong understanding of Identity and Access Management concepts. 
  • Knowledge of security best practices and compliance regulations. 
  • Excellent analytical and problem-solving skills. 
  • Strong communication and collaboration skills to work with diverse teams. Associate Degree recommended and a minimum of two years’ experience in software licensing administration, or equivalent experience. 
  • Experience with Microsoft Active Directory, Microsoft Exchange Admin., Teams Admin, Azure, and FlexLM. 
  • Possess the ability to gather and analyze information and make decisions from a limited number of choices as demonstrated by a minimum score of 50 on the Wonderlic Select Assessment (traditional score of 20 on the cognitive portion) . 
  • Agreement to complete all post-hire required training. 

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 24 - 55
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:

Được thành lập ngày 1/10/2002 tính đến thời điểm hiện tại SMYOU PRO đã hoạt động 21 năm. Bằng tất cả sự nổ lực của tập thể Ban Lãnh Đạo cùng toàn thể đội ngũ nhân viên và cộng với sự ủng hộ, tin tưởng từ Quý khách hàng. SMYOU PRO đã không ngừng vươn lên từng ngày và khẳng định được vị thế của mình trên thị trường công nghệ thông tin và Camera An ninh như hiện nay.

SMYOU PRO tự hào vì xây dựng được đội ngũ nhân viên có thái độ nghiêm túc trong nghề nghiệp, Ý thức trách nhiệm cao, Yêu nghề, đam mê với nghề, có trình độ chuyên môn xuất sắc với nhiều năm kinh nghiệm. Và hơn nữa, với định hướng đi vào chuyên môn hóa từng lĩnh vực, chúng tôi luôn tìm tòi, cải tiến, nắm bắt kịp thời các xu hướng phát triển và ứng dụng công nghệ mới vào thực tiễn để có thể đáp ứng được nhu cầu ngày càng đa dạng của Quý Khách Hàng.

Với giá trị “GIẢI PHÁP TRỌN GÓI TIỆN ÍCH” mà công ty xây dựng trong suốt 20 năm qua, chúng tôi tin rằng sẽ đem đến cho Quý khách những sản phẩm và dịch vụ tiện ích, thoải mái và yên tâm nhất khi đến với chúng tôi.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
  • Được hưởng bảo hiểm xã hội.

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm
  • Thể thao
  • Party
  • Teambuilding

Lịch sử thành lập

  • 2002: Công ty được thành lập

Mission

Mang đến sự hài lòng cho Khách hàng về sản phẩm và dịch vụ trong mọi giai đoạn. Đem đến cơ hội phát triển và cuộc sống ấm no, hạnh phúc cho đội ngũ nhân viên. Đóng góp cho xã hội nhiều hơn bằng những hoạt động thiện nguyện thiết thực nhất.

Những nghề phổ biến tại SMYOU

Bạn làm việc tại SMYOU? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo SMYOU

SMYOU

Click để đánh giá