TikTok is the leading destination for short-form mobile video. Our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok has global offices including Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Dubai, Singapore, Jakarta, Seoul and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
The e-commerce industry has seen tremendous growth in recent years and has become a hotly contested space amongst leading Internet companies, and its future growth cannot be underestimated.
With millions of loyal users globally, we believe TikTok is an ideal platform to deliver a brand new and better e-commerce experience to our users. We are looking for passionate and talented people to join our product and operations team, together we can build an e-commerce ecosystem that is innovative, secure and intuitive for our users.
Join us as we drive the future of e-commerce here at TikTok.
Responsibilities
1. Seller Engagement Activities & Management:
- Manage the key projects to enhance sellers' engagement with the platform.
- Responsible for managing seller community strategy which builds out a cohesive plan that suits overarching seller community goals and generally exploring and optimizing different incentive activities.
2. Communication Management:
- Create external and internal B2B content including news articles, social media posts, newsletters... for the online sellers community group and other social media channels that motivates, inspires, educates, and engages with sellers.
- Building Monthly Content Plan to ensure quality, consistency and alignment with responsive purpose and editorial strategy.
- Other obligations and duties of the Seller Engagement which are assigned by the team.
Qualifications
Requirement
- University degree or above in PR, Marketing, Communications, Event, and similar.
- Familiar with the key data metrics of evaluating performance, analytical and data oriented.
- Adept at creating engaging, inspiring, and persuasive B2B content.
- Have a creative sense of evaluating and leveraging creative materials and branding guidelines.
- Experience in working with multiple stakeholders and coordination of cross functional teams.
- Proficient in English
- Proven experience in problem-solving and time management.
Preferred experience
- Experience in eCommerce for major e-commerce platforms, focusing on B2B communication experiences, or relating positions.
- Proficiency with Microsoft Office.
TikTok is committed to creating an inclusive space where employees are valued for their skills, experiences, and unique perspectives. Our platform connects people from across the globe and so does our workplace. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. To achieve that goal, we are committed to celebrating our diverse voices and to creating an environment that reflects the many communities we reach. We are passionate about this and hope you are too.
Được thành lập và phát triển bởi những hoài bão của CEO Ngô Thành từ khi anh còn là một chàng sinh viên ngồi trên ghế giảng đường Đại Học. ECM Global ấp ủ trong mình sứ mệnh đưa Thương mại điện tử (Ecommerce) Việt nam vươn tầm thế giới, mang đến cho cộng đồng thêm một cánh cửa, một sân chơi lành mạnh. Góp phần xây dựng nền kinh tế bền vững hơn, khỏe mạnh hơn, mang đến nhiều cơ hội phát triển hơn cho cộng đồng xung quanh.
Thành lập từ năm 2020, ECM Global hoạt động chính trong lĩnh vực thương mại điện tử với đa dạng các dịch vụ khác nhau hỗ trợ cho cộng đồng Ecommerce từ Bán hàng, Cung cấp các dịch vụ Thành lập doanh nghiệp, Hỗ trợ cổng thanh toán, Hướng dẫn/hỗ trợ xây dựng cửa hàng, tư vấn chiến lược kinh doanh và rất nhiều các hoạt động, chương trình hỗ trợ cộng đồng khác.
Bằng những kinh nghiệm thực chiến, kiến thức và sự nhạy bén của mình, anh Thành và các Cộng sự đã gia nhập thị trường và phát triển ECM Global trở thành công ty kinh doanh thương mại điện tử xuyên biên giới từ rất sớm. Ngoài ra, anh còn thành lập phát triển cộng đồng “Print On Demand (POD) Viet Nam – ECM” & “Dropshipping Viet Nam – ECM” với hàng ngàn Members hoạt động thường xuyên, với hoài bão kết nối và chia sẻ kinh nghiệm, kiến thức thực chiến của bản thân để giúp đỡ cộng đồng Ecommerce Việt và nhiều anh chị em mới vào nghề.