INGUN is a home for solution-oriented employees who understand customers’ needs and inspire our international clients.
INGUN produces an unsurpassed range of test solutions for electronics at the headquarters in Constance, Southwest Germany and successfully markets them all over the world. As a solution-oriented partner for companies in future-oriented technical industries worldwide, our innovative ideas inspire our customers with the greatest passion every single day.
As we are opening a new factory in Vietnam (located in Minh Duc Industrial Park, My Hao, Hung Yen), we are looking for Logistics Administrator who ensure compliant execution of import / export related activities and provide complete information and documentation for logistics and customs activities.
Your tasks
· Provide customs declaration for import / export activities
· Generate supporting documentation for export (e.g., Certificate of Origin, packing lists, invoices)
· Place shipping orders with transport providers
· Clarify shipping details for inbound and outbound shipments with relevant stakeholders (e.g. transport providers, suppliers, customers)
· Manage document shipments
· Generate delivery paperwork (e.g. packing slip, delivery notes)
· Perform ERP booking of goods receipt for inbound shipments
· Manage invoice clearance tasks for forwarders and customs brokers, ensuring timely payment and reconciliation
· Support the Logistics Operator with day-to-day operational tasks related to imports, exports, and inventory movement
Your skills
· Affinity to regulatory compliance required
· Commercial training required
· Customs expertise required
· Familiarity with ERP / MRP systems required
· English language skill required
· Experience working in an Export Processing Enterprise (EPE) is considered an advantage
What we offer you?
· Flat hierarchies
· Start-up culture that puts people first
· Dynamic international team
· A challenging position that is rich in variety
· Job security in a growing company
· Targeted induction
· An attractive compensation package
· International and interdisciplinary work assignments and projects
· Modern IT equipment
Interested?
Please send us your English application documents, stating your desired salary and possible starting date via email [email protected] or contact us at (+84) 975 187 589.
Công ty TNHH TM Sơn Hà là Công ty phân phối hàng tiêu dùng hàng đầu tại Thanh Hóa áp dụng chuẩn ISO 9001:2015. Được thành lập ngày 01/07/1998, công ty hiện đang trong quá trình phát triển mạnh
Hệ thống phân phối hiện có hơn 400 nhân viên với 6.000m2 kho và gần 30 xe ô tô vận chuyển hàng hóa;
- Ngành nghề kinh doanh chính: Phân phối cho một số đối tác lớn về hàng tiêu dùng trong tỉnh Thanh Hóa như: Diana, Vinasoy, Phạm Nguyên, TH True Milk, Kinh Đô, Vifon…
- Hiện nay Công ty đang xúc tiến triển khai hệ thống chuỗi siêu thị A&S với mục tiêu đến năm 2020 phải có được từ 5 đến 7 siêu thị tại các khu vực chiến lược trong tỉnh Thanh Hóa.
- Mục tiêu của Công ty TNHH TM Sơn Hà trong 5 năm tới sẽ trở thành một doanh nghiệp phân phối và bán lẻ đứng trong top đầu của tỉnh Thanh Hóa.
- Công ty TNHH TM Sơn Hà luôn tạo điều kiện để toàn bộ nhân sự tham gia các khóa học nâng cao kỹ năng lãnh đạo cũng như luôn khuyến khích sự sáng tạo để phát huy hết năng lực cá nhân.
- Chúng tôi luôn mong muốn tìm được những ứng viên “có Tâm – có Tầm” để cùng cộng tác và gắn bó lợi ích lâu dài cùng doanh nghiệp.