The Opportunity
Hitachi Energy is seeking candidates to work as a part of the Global Product Group (GPG) Power Transformers. The Global Product Specialist (GPS) will work directly with the Global Product Manager (GPM) for Industrial & Specialty (I&S) Transformers and collaborate with our worldwide network of R&D centers, and local business teams to capture and translate customer requirements into improvements of existing solutions and set the directions for new product developments.
It is an opportunity for transformer engineering and R&D experts to apply their knowledge to help customers with demanding applications and be part of joint development of new solutions for the changing electrical grid. Additionally, the work will require participation in technical meetings, international standards development, and contributing and developing the industry knowledge on power transformer technology.
The GPS as part of the team and in his role will be accountable to ensure competitiveness of products, strong value differentiation and technological leadership for the converter transformers and their relater applications with focus on customer satisfaction and profitable growth.
How You Will Make An Impact
- You will analyze market situation by following and understanding international standards, market & customer requirements, and their impact on the portfolio.
- You will conduct competitor analyses including identification of technical product gaps and with a high focus on competitiveness opportunities while evaluating the portfolio position.
- You will manage the technical specifications of Industrial and Specialty Power transformers and support Global Product Manager in developing business cases for product developments, transfer of technologies, maintenance, and competitiveness with a high focus on Renewable Power Generation Transformers and on Variable Frequency Drive Transformers
- You will systematically collect and share market technical data to validate performance of products and you will translate customer/market requirements into technical requirement specifications for new products and portfolio development projects following internal gate model process.
- You will prepare product technical communication materials (white papers), including support for new product launches.
- You will keep engineering, operations, sales and channels informed on topics related to Industrial and Specialty transformers including market, competition, quality, configurations and trends.
- You will provide support to data quality improvement, sales, participate in customer meetings and attend trade shows and conferences on request to better identify customer values, pain-points and needs.
- You will ensure appropriate training material for Industrial and Specialty transformers – with particular focus on Renewable Power Generation Transformers and on Variable Frequency Drive Transformers – is available for use both internally and externally.
- MSc or BSc Engineering degree
- 10+ years of experience in transformer engineering and/or Research & Development, including electrical design experience from working in a factory with production process and cost structure understanding
- Technical knowledge of transformer portfolio for power electronic/converter applications such as but not limited to variable speed/frequency drives, converters for renewable energy generation, and converters for general industrial and marine applications
- Experience in interaction with international customers and/or standardization groups.
- Good communication and presentations skills.
- Fluent English, experience with writing technical papers and/or reports.
A holistic range of competitive benefit program to support your financial, physical and mental wellbeing and personal development. We want you to truly thrive with us – in work and out.
Apply now
Location Monselice, Padova, Italy;
Hanoi, Hanoi, Vietnam;
Maneja, Gujarat, India;
Vaasa, Ostrobothnia, Finland;
Zhongshan, Guangdong, China Job type Full time Experience Experienced Job function Sales, Marketing & Product Management Contract Regular Publication date 2024-11-21 Reference number R0063889
Công ty TNHH TOTO Việt Nam thành lập năm 2002, là công ty 100% vốn đầu tư nước ngoài, thành viên của TOTO Nhật Bản - một trong những công ty hàng đầu về sản xuất đồ gốm sứ và các thiết bị vệ sinh cao cấp. Tư tưởng của người sáng lập TOTO đã trở thành phương châm hành động của TOTO trên toàn thế giới - đó là làm việc cống hiến và sự chân thành tạo ra những sản phẩm đảm bảo chất lượng mang lại giá trị hơn cả sự mong đợi của khách hàng. Ở Việt Nam, TOTO nổi bật với các hoạt động vì môi trường, trồng cây, làm sạch đường phố… Bên cạnh đó, TOTO cũng thường xuyên đón các đoàn sinh viên Nhật Bản và Việt Nam đến thăm quan và thực tập, tạo điều kiện để sinh viên hai nước có thể giao lưu, học tập và nghiên cứu trong một môi trường làm việc thực tế. Hiện tại, TOTO đang ngày càng xác định được chỗ đứng vững chắc trên thị trường cũng như trong lòng người tiêu dùng Việt. TOTO mang đến một tiêu chuẩn chất lượng hàng đầu Nhật Bản và đẳng cấp thế giới, là những sản phẩm thực sự có ích cho người dân Việt Nam. TOTO luôn hướng đến mục tiêu phát triển bền vững và những cải tiến của TOTO tại Việt Nam đã góp phần mang lại giá trị sống tốt đẹp hơn. Xuyên suốt quá trình hoạt động của TOTO là ý chí và mong muốn đóng góp cho sự phát triển chung của các quốc gia mà TOTO hoạt động. Trong tương lai, TOTO đặt mục tiêu nghiên cứu tạo ra sản phẩm giúp tiết kiệm nước, tiết kiệm giấy và không ngừng nâng cao chất lượng sản phẩm, mang lại điều kiện sử dụng tốt nhất cho người tiêu dùng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ các chế độ BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của Luật lao động.
- Được tham gia bảo hiểm 24h
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Các hoạt động vui chơi, thể thao thường xuyên
Lịch sử thành lập
- Năm 2002, Thành lập TOTO Việt Nam.
- Năm 2006, Trung tâm nghiên cứu thiết kế toàn cầu của TOTO được xây dựng.
- Năm 2009, TOTO ra mắt thị trường Châu Âu tại triển lãm ISH, Frankfurt.
- Năm 2015, Bảo tàng TOTO ở Kitakyushu đã được khai trương vào dịp kỷ niệm 100 năm thành lập công ty và giới thiệu những điểm mốc lịch sử làm thay đổi văn hóa phòng tắm Nhật Bản, bao gồm cả sự thay đổi từ nông thôn sang thành thị.
- Năm 2016, Khai trương SHOWROOM CHÍNH THỨC đầu tiên của TOTO Việt Nam tại tòa nhà 1A, Số 1A Phạm Ngọc Thạch, Q1, TP.HCM.
- Năm 2017, TOTO tổ chức triển lãm ISH lần thứ 5 với chủ đề “Life Anew” tại ISH, Frankfurt.
- Năm 2018, TOTO Việt Nam khánh thành nhà máy thứ 3 tại Hưng Yên.
- Năm 2019, Nắp rửa điện TOTO WASHLET đạt 50 triệu nắp doanh số bán trên toàn cầu
- Năm 2021, Khai trương SHOWROOM CHÍNH THỨC thứ hai của TOTO Việt Nam tại Tầng 2, Tháp 2, Tòa nhà Capital Place, Số 29 Liễu Giai, Quận Ba Đình, Hà Nội.
- Năm 2022, Kỷ niệm 20 năm thành lập TOTO Việt Nam.
Mission
Tuyên bố về kế hoạch quan trọng nhất cần thực hiện trong trung và dài hạn cho sự phát triển bền vững của tập đoàn.
Review TOTO VIỆT NAM
Môi trường tốt nhưng gói phúc lợi không cạnh tranh
Công ty tốt nhất về CSR mà tôi từng làm việc! Phúc lợi tuyệt vời với môi trường làm việc ấm cúng và hỗ trợ.
Một công ty tốt của Nhật Bản