TikTok is the leading destination for short-form mobile video. Our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok has global offices including Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Dubai, Singapore, Jakarta, Seoul and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
The e-commerce industry has seen tremendous growth in recent years and has become a hotly contested space amongst leading Internet companies, and its future growth cannot be underestimated.
With millions of loyal users globally, we believe TikTok is an ideal platform to deliver a brand new and better e-commerce experience to our users. We are looking for passionate and talented people to join our product and operations team, together we can build an e-commerce ecosystem that is innovative, secure and intuitive for our users.
In this role you will be responsible to deliver impact on seller growth by empowering them through knowledge transfer, trainings, and progress tracking, as well as collaborating with various cross functional teams to help improve sellers growth.
Join us as we drive the future of e-commerce here at TikTok.
Roles & Responsibilities:
- Planning and executing segment-wise seller education and training with the aim of achieving operational efficiency, policies adoption, and ultimately business growth.
- Identifying room for improvement in tooling, SOPs and support for sellers who are promoting and selling products on TikTok Shop platform.
- Providing ongoing support and training to sellers to improve performance, and study key attributes of successful cases; Building courses/trainings to sellers in line with global policies and local strategy.
- Design and create promotion materials or projects for seller incubation in collaboration with the incubation team, seller engagement team and management teams.
- Tracking seller progress and impact of curriculum and trainings on seller performance.
Qualifications
- Minimum Bachelor's Degree or above
- 5+ years of experience in seller training, seller engagement, and/or seller management from e-commerce platforms, or e-commerce sales from brands.
- Strong understanding of influencers, social media, e-commerce, livestreaming, and digital trends landscape.
- Strong communication, public speaking, organizational, and time management skills; comfortable working in a fast-paced and dynamic environment.
- Proficient in English and Vietnamese language.
TikTok is committed to creating an inclusive space where employees are valued for their skills, experiences, and unique perspectives. Our platform connects people from across the globe and so does our workplace. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. To achieve that goal, we are committed to celebrating our diverse voices and to creating an environment that reflects the many communities we reach. We are passionate about this and hope you are too.
Công ty TNHH Truyền Thông Live Channel là đơn vị chuyên sản xuất, truyền dẫn các chương trình trực tuyến Các sản phẩm chính: - Cung cấp dịch vụ live stream 4K sự kiện chuyên nghiệp đầu tiên tại VN - Hợp tác phát triển kênh truyền hình tương tác trực tuyến - Cung cấp dịch vụ sản xuất chương trình talkshow chuyên nghiệp - Xây dựng mô hình bán hàng và tư vấn trực tuyến - Tư vấn hệ thống, thiết kế, lắp đặt và training nhận sự truyền hình digital
Chính sách bảo hiểm
- Đóng BHXH theo quy định
- Nhân viên chính thức được hưởng mọi quyền lợi: Công ty đóng full 100% bảo hiểm theo lương cơ bản, 12 ngày nghỉ phép có lương.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham quan, nghỉ mát hàng năm: Hàng năm công ty sẽ tổ chức cho toàn thể nhân viên đi tham quan, nghỉ mát ít nhất 1 lần/năm; liên hoan; sinh nhật cùng công ty
Lịch sử thành lập
- Live Channel được thành lập vào năm 2018 và là một trong những công ty tiên phong kết hợp truyền thông và công nghệ để phát triển thương mại điện tử tại Việt Nam.
Mission
Live Channel đã chia sẻ và đóng góp vào việc tạo ra giá trị cho doanh nghiệp của khách hàng của mình. Chúng tôi luôn lấy khách hàng làm trung tâm, hướng đến sự hài lòng của khách hàng bằng việc cung cấp giải pháp truyền thông và kinh doanh chất lượng cao.