Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
WEDDINGBOOK.Inc được thành lập vào năm 2014 tại Seoul Hàn Quốc, là công ty về dịch vụ cưới toàn cầu, đang trên đà phát triển nhanh chóng với hạ tầng dịch vụ cưới hoàn hảo nhất khu vực Đông Á.
Hiện tại, trong số các cặp đôi chuẩn bị cưới ở khu vực Seoul thì có đến 70% là sử dụng dịch vụ của Weddingbook. Bắt đầu với việc khai trương WEDDINGBOOK SAIGON tại Thành phố Hồ Chí Minh vào năm 2020, chúng tôi đang chuẩn bị để có mặt tại tất cả các đô thị lớn của khu vực Đông Á. Dự kiến đến năm 2024, chúng tôi sẽ ưu tiên mở chi nhánh trước tiên ở 3 thành phố lớn của Việt Nam (Hồ Chí Minh, Hà Nội, Đà Nẵng); và ở mỗi thành phố đều sẽ tạo dựng nên những cơ sở hạ tầng dịch vụ cưới số một.
WEDDINGBOOK đang phát triển với hạ tầng cưới hỏi cao cấp nhất ở các thành phố trọng điểm thuộc khu vực Đông Á, sẽ tạo ra một môi trường làm việc tốt nhất để tất cả nhân viên có thể phát triển trở thành nhân sự chuyên nghiệp trong ngành dịch vụ cưới hỏi, và cùng với việc mở rộng phạm vi ra các thành phố lớn, có thể mở ra hơn nữa nhiều cơ hội việc làm.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ BHXH, BHYT, BHTN theo Luật
- Bảo hiểm riêng của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Team Building
- Các chương trình tình nguyện
Lịch sử thành lập
- WEDDINGBOOK.Inc được thành lập vào năm 2014
Mission
- Lãnh đạo tận tâm và truyền cảm hứng với nhiều hình thức ghi nhận độc đáo
- Tập trung vào tư duy kinh doanh hiệu quả với sự đổi mới và công nghệ