Dialectica is a B2B information services firm that serves the world's top business professionals, by enabling them to gather real-time information and insights from industry experts across various markets, industries, and regions.
Driven by our mission to achieve unparalleled customer recognition, we are developing the most trusted and innovative knowledge-sharing platform in the world.
Job Responsibilities
The Business Development Manager is crucial for managing Dialectica's largest client relationships, focusing on user base expansion and client satisfaction. Reporting to the Global Head of Business Development, this role collaborates with the Vice Presidents of the Client Service Team in Ho Chi Minh.
You will work with Client Service Managers on initiatives such as performance reviews, onboarding, reporting, and negotiations while strengthening relationships with key stakeholders, including senior executives and procurement administrators.
Your key responsibilities include:
Sourcing Opportunities
- Become a Business Development expert by crafting compelling emails and LinkedIn messages
- Perfect your cold-calling pitch to attract investors
- Research accounts and investors' backgrounds, collaborate with solution teams to create engaging content towards your prospect users
- Schedule meetings with prospects to understand their needs and provide tailored solutions
- Collaborate with Account Executives for smooth transitions and new user acquisition strategies
- Master our CRM for effective activity logging and data tracking
- Capitalize on your excellent work to ensure recurring demand
- Win & impress new users until you build a name for Dialectica within your target accounts
- 3-7 years of relevant professional experience
- High proficiency in English and in Japanese are essential!
- Demonstrated track record of career progression in account management, customer success, service delivery, project management, or a similar field
- A strategic thinking mindset to analyze problems, identify root causes, and design practical solutions
- Strong collaboration skills to work effectively across various teams and with multiple stakeholders
- Be part of a creative, entrepreneurial and fast-paced, workplace guided by the values of transparency, diversity, quality, caring, teamwork, ownership, leadership, and constant improvement
- Learning and Development programs including but not limited to our onboarding bootcamp, Mini-MBA program, and step up programs
- Competitive compensation schemes including a monthly performance bonus
- Private medical insurance and competitive savings plan
- Sponsored health and wellbeing and team bonding activities
- The opportunity to work and live in Athens, Montreal or Vancouver through our exchange program
- Work in a collaborative, and diverse hub in the heart of Ho Chi Minh City
Với đam mê nghiên cứu, cùng khao khát đưa giá trị nguồn dinh dưỡng tuyệt vời của Yến Sào Việt Nam lên tầm cao mới, Công ty Cổ phần Yến Sào Nha Trang tự hào là là đơn vị đặt viên gạch đầu tiên cho phân khúc Tổ Yến Ăn Liền Việt Nam với thành phần 100% Tổ Yến có nguồn gốc từ Nha Trang – Khánh Hòa, đáp ứng nhu cầu tiêu dùng cho thị trường trong nước và nước ngoài. Trong quá trình chế biến, YSNT ứng dụng công nghệ sấy thăng hoa tiên tiến của Mỹ kết hợp phương pháp truyền thống ngành Yến mang đến những sản phẩm tốt nhất cho người tiêu dùng, không chỉ đáp ứng nhu cầu sức khoẻ, tăng cường sắc đẹp mà còn là quà tặng giao kết đến người thân yêu. Cục quản lý Thực phẩm và Dược phẩm Hoa Kỳ – FDA (Food and Drug Administration) đã cấp Giấy chứng nhận Xuất khẩu Mỹ cho Công ty Cổ phần YSNT. Đây là cơ quan quản lý thực phẩm và dược phẩm của Hoa Kỳ, thuộc Bộ Y tế và Dịch vụ Nhân sinh Hoa Kỳ. Với chất lượng sản phẩm luôn đạt chất lượng tốt nhất nên YSNT đã vinh dự trở thành đối tác cung cấp tổ yến cho thương hiệu Nestlé, Tenlei Yến và rất nhiều khách hàng là các công ty, tập đoàn lớn tin tưởng sử dụng như: Ngân hàng Vietcombank, Ngân hàng Sacombank, Ngân hàng Nam Á, Công ty Cổ phần Nguyễn Kim, Công ty Cổ phần Tiki,…