Job Description:
IT Risk Management:
- Develop IT risk management strategies and policies.
- Establish systems and models for IT risk management tools, including: (i) Developing and implementing systems and software for IT risk management activities; (ii) Building a management model for IT risk management tools (RCSA, KRI, LDC…).
- Organize and implement the analysis and evaluation of the effectiveness of IT risk management deployment.
- Lead and participate in identifying and assessing risks for digital transformation initiatives/digital products, focusing primarily on risks related to IT and cybersecurity.
Cybersecurity Risk Management:
- Develop cybersecurity risk management policies.
- Organize the evaluation of the effectiveness of current security tools and policies.
- Implement cybersecurity assessments in line with evolving cybersecurity risks.
Training:
- Direct and guide the training and communication activities on IT and cybersecurity risk management.
- Foster a security culture and ensure compliance with regulations.
Requirements:
Education:
- Graduated from accredited universities in Vietnam or well-known foreign universities.
- Majors: Information Technology/Mathematics/Mathematics and Informatics/Electronic Telecommunications or other related fields in IT, IT Risk Management, or equivalent.
- Language proficiency: Ability to work in English or experience in projects collaborating with foreign experts as a key contact/direct role.
Experience:
- At least 15 years of experience in IT, Cybersecurity, or IT Risk Management.
- Minimum of 5 years of management experience (Department/Unit/Team/Group).
Other Requirements:
- Strong ethical standards, credibility, honesty, and integrity.
- Preferred international certifications in IT, cybersecurity such as COBIT 5, ITIL, CISSP, CISA.
- Experience in implementing ISO 27001 - Information Security Management System, Circular 09/2020/TT-NHNN - Regulations on Information System Security in Banking Operations is an advantage.
KPMG là một trong những công ty cung cấp dịch vụ chuyên nghiệp lớn nhất tại Việt Nam, với văn phòng tại Hà Nội, Thành phố Hồ Chí Minh và Đà Nẵng. Thành lập từ năm 1994, công ty đã có hơn 28 năm kinh nghiệm, với hơn 8,000 khách hàng là các doanh nghiệp Đa Quốc gia, các doanh nghiệp Trong và Ngoài Nhà nước, doanh nghiệp Tư nhân, doanh nghiệp Start-up và doanh nghiệp Gia đình. KPMG hỗ trợ khách hàng với phương pháp tiếp cận đa chiều, kết hợp cùng kinh nghiệm và hiểu biết chuyên sâu trong ngành để vượt qua các thử thách và sẵn sàng nắm bắt cơ hội nằm trong 5 hoạt động chính thuộc quá trình kinh doanh, bao gồm Kiểm toán, Tư vấn Vận hành, Tư vấn Thương vụ, Tư vấn Thuế và Pháp lý.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia các Gói Bảo hiểm sức khỏe cao cấp
Các hoạt động ngoại khóa
- Thiền/Massage: Thứ 5 hàng tuần
- Câu lạc bộ thể thao: Bóng đá, Cầu lông, Bơi lội, Bóng rổ, Quần vợt
Lịch sử thành lập
- Năm 1994, KPMG Việt Nam được thành lập với 3 văn phòng đặt tại TP. Hồ Chí Minh, Hà Nội và Đà Nẵng.
- Năm 2017, KPMG là một trong số 100 công ty tốt nhất là việc của Thế giới; đứng ở vị trí thứ 12 và xếp thứ 2 trong Top các doanh nghiệp cung cấp dịch vụ chuyên nghiệp, đồng thời đứng ở đầu bảng trong Bảng xếp hạng các Nhà tuyển dụng hấp dẫn nhất thế giới bởi Universum.
- Năm 2019, KPMG Global đã có hơn 219 nghìn nhân viên, trong đó KPMG Việt Nam sở hữu hơn 1000 nhân viên. Mặc dù số lượng Kiểm toán viên hành nghề ở KPMG Việt Nam khiêm tốn so với 3 Big còn lại nhưng chất lượng dịch vụ mà KPMG mang tới cho khách hàng không hề kém cạnh.
Mission
Sứ mệnh của KPMG NEXT là truyền cảm hứng và trang bị cho công ty bạn các công cụ, ý tưởng và mạng lưới hỗ trợ để đạt được đích đến thành công.
Review KPMG DE Limited
Quy trình của họ là một điểm cộng(GL)
Một đội tuyệt vời(GL)
Giờ làm việc linh hoạt(GL)