Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
The duties and responsibilities of Helpdesk Officer include but is not limited to:
1. Provide technical assistance to users, include hardware and software issue.
- Provide first-level support for hardware, software, and network issues;
- Respond to helpdesk tickets, emails, chat, and phone calls,… in a timely manner;
- Troubleshoot and resolve technical issues related to computers, printers, and other IT equipment.
2. Receiving support requests related to the services of the IT Department from the other departments, includes:
- Install and allocate Information Technology equipment;
- Handling IT requests from departments;
- Meeting, Trial lecture, Event support in IT tasks;
- Troubleshooting at workstations.(LAN, Wifi, Hardware, Software, Printing, IP Phone);
- Consulting on configuration and informatics equipment;
- Information Technology equipment management;
- Ensure security mode, avoid viruses, prevent data loss;
- Planning to update patches for terminals (patching management);
- View log file on workstation operating system (Windows).
Yêu Cầu Công Việc
1. Qualifications:
- Bachelor's degree in computer science, information technology or a related field;
- Preferred certifications ( IT Service desk Professional, ITIL, CCNA, MCSA, LPI, ...)
2. Experiences:
- At least 2 years of experience in a technical support role or equivalent position;
- Experience in an academic or educational environment is a plus;
- Familiar with Windows 7, 8, 10, 11, MacOS, Microsoft Sharepoint, Microsoft Office 365, Google Worksapce, Zoom, WebEx...
3. Knowledge
- Knowledge on helpdesk procedure;
- Working knowledge and expertise with a variety of software, hardware, and applications;
- Very good knowledge and experience in the administration and operation of systems, networks and cloud;
- Good Knowledge of security standards and communication.
4. Skills
- Analytical skills to study problems and records and identify solutions;
- Being able to multi-task and establish priorities;
- Good problem-solver with outstanding analytical skills;
- Maintain the composure under pressure to calmly find solutions;
- Good and solid communication skills to clearly convey information to staff.
5. Behaviours required
- Willingness to solve complicated problems and see projects through to completion;
- Ability to work overtime;
- Ability to be self-confident in an international working environment.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Thời gian thử việc: 60 days
- Cơ hội huấn luyện:
- Free English and German classes
- Participating in orientation training and professional training classes - Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: 40-hour work week or 8-hour work-day from Mon to Fri
- Đồng nghiệp: Friendly and supportive
- Phúc lợi:
-13th month salary
-Accident insurance 24h PVI
-Bonus on Tet, public holiday
-Provide laptop
-Pay SI on the 1st month of working and exactly salary amount as contract
-Salary raise as working experience and review salary basing on performances
-Annual teambuilding
-Shuttle bus from HCMC to VGU - Ngày nghỉ: 12 days per year and sick leave full pay 3 days per year
- Lương: 15 Tr - 25 Tr VND
Giới thiệu: Public Bank Vietnam là ngân hàng 100% vốn nước ngoài thuộc sở hữu của Public Bank Berhad, Malaysia, một trong những Ngân hàng hàng đầu Malaysia về kết quả hoạt động kinh doanh và quản trị bền vững, nhất quán. Public Bank Vietnam được chuyển đổi từ Ngân hàng liên doanh VID Public - một trong những ngân hàng liên doanh đầu tiên tại Việt Nam, được thành lập ngày 25 tháng 3 năm 1992 với tỷ lệ vốn góp 50:50 giữa Ngân hàng Đầu tư và Phát triển Việt Nam (BIDV) và Public Bank Berhad, Malaysia. Trải qua 29 năm hoạt động hiệu quả tại Việt Nam, hiện nay Public Bank Vietnam đã mở rộng mạng lưới lên 32 chi nhánh và phòng giao dịch (PGD) tại các tỉnh và thành phố chính của Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Kiểm tra sức khỏe hàng năm
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
Lịch sử thành lập
- Ngày 30/09/1991, VID Public Bank Việt Nam được thành lập với tỷ lệ góp vốn 50:50 dưới sự hợp tác giữa BIDV (Việt Nam) và Public Bank Berhad (Malaysia).
- Tháng 5/1992, Chính thức đi vào hoạt động, cung cấp các sản phẩm/dịch vụ tài chính ngân hàng đa dạng.
- Ngày 15/7/2014, BIDV Việt Nam đã ký hợp đồng chuyển nhượng 50% vốn góp của VID Public Bank cho Public Bank Berhad, chấm dứt hợp tác sau 20 năm hoạt động.
- Ngày 23/03/2015, Public Bank Berhad (Malaysia) nhận toàn bộ phần góp vốn của ngân hàng BIDV.
- Ngày 24/03/2016, VID Public Bank được sự chấp thuận của Ngân hàng Nhà nước Việt Nam tái cấu trúc thành ngân hàng 100% vốn nước ngoài và đổi tên thành Public Bank VietNam, có hiệu lực từ ngày 01/04/2016.
- Public Bank Berhad (Malaysia) tiến hành thủ tục để đưa Public Bank VietNam chính thức trở thành ngân hàng con của mình.
Mission
- Là một tổ chức tín dụng hoạt động an toàn, hiệu quả và uy tín hàng đầu Việt Nam.
Review Public Bank
Môi trường làm việc chuẩn mực và chuyên nghiệp, có quy trình rõ ràng nhưng thường phải đối mặt với áp lực từ việc đạt chỉ tiêu kinh doanh
Phúc lợi y tế tốt cho nhân viên và tiền thưởng hậu hĩnh nhưng tốc độ tăng lương, promote siêu chậm
Lương khởi điểm cho fresh nhưng phúc lợi không tăng