Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
The Position
We advance science so that we all have more time with the people we love
Your Opportunity
- Customer Journey Mapping:
- Help to improve and play a main role in coaching CE for high-quality and actionable insights
- Working closely with marketing enablers, medical enablers and CE to analyze and optimize the customer journey for patients, healthcare providers, and other stakeholders to create a seamless experience
- Identify pain points in the customer journey based on fieldwork observations
- Manage omnichannel projects in collaboration with Digital lead to measure professional engagement and generate clear, quality insights
- Feedback and Surveys:
- Collaborate with marketing to design insightful questionnaires and implement customer feedback mechanisms, including surveys and focus groups
- Analyze feedback data (post-event surveys, partner scores, etc.) to identify trends and areas for improvement, particularly in omnichannel engagement
- Data Analysis and Insights:
- Utilize data analytics tools to monitor and analyze customer interactions and behaviors
- Extract actionable insights from data to inform strategic decisions and support the creation of effective objection handling strategies
- Coach Patient Journey Partners (PJP) in the field to improve the quality of insights gathered
- Collaboration with Internal Teams:
- Work closely with marketing enablers, medical enablers, squad leads and customer engagement team to ensure a unified approach to customer experience
- Understand TAs’ strategies to support insights collection
- Coordinate with regulatory and compliance teams to ensure all customer interactions adhere to company and industry regulations
- Regulatory Compliance:
- Ensure all customer interactions and communications adhere to industry regulations and company policies
- Maintain up-to-date knowledge of regulatory requirements and industry best practices
- Bachelor's degree in business, marketing, medical background (important)
- 1-3 years of experience in customer experience management or a related role in the pharmaceutical industry
- Analytical Skills: Strong ability to interpret customer data and derive meaningful insights
- Communication Skills: Excellent verbal and written communication skills for effective interaction with stakeholders
- Empathy: Ability to understand and address the needs and concerns of patients and healthcare providers
- Problem-Solving: Proficiency in resolving complex customer issues and complaints
- Collaboration: Strong teamwork and collaboration skills for working effectively with cross-functional teams
- Regulatory Knowledge: Understanding of regulatory requirements and industry standards in the pharmaceutical sector
A healthier future drives us to innovate. Together, more than 100’000 employees across the globe are dedicated to advance science, ensuring everyone has access to healthcare today and for generations to come. Our efforts result in more than 26 million people treated with our medicines and over 30 billion tests conducted using our Diagnostics products. We empower each other to explore new possibilities, foster creativity, and keep our ambitions high, so we can deliver life-changing healthcare solutions that make a global impact.
Let’s build a healthier future, together.
Roche is an Equal Opportunity Employer.
Roche Vietnam CO., Ltd - Chúng tôi tập trung phát triển các loại thuốc và chẩn đoán mới, sử dụng những hiểu biết sâu sắc dựa trên dữ liệu để phát triển thực hành y học và giúp bệnh nhân sống lâu và tốt hơn. Chúng tôi tin rằng việc mang đến các giải pháp y khoa là nhu cầu cấp bách – cho dù chúng ta phát triển các giải pháp tiên tiến cho tương lai. Chúng tôi khao khát thay đổi cuộc sống bệnh nhân. Chúng tôi can đảm trong quyết định và hành động. Và chúng tôi tin rằng kinh doanh tốt nghĩa là làm cho thế giới trở nên tốt đẹp hơn. Chúng tôi làm việc mỗi ngày cũng vì điều này. Chúng tôi cam kết với chính mình luôn đảm bảo sự chính xác trong khoa học, chuẩn mực trong đạo đức, và mang cải tiến y khoa đến mọi đối tượng. Chúng tôi làm điều đó hôm nay để xây dựng một ngày mai tốt đẹp hơn. Chúng tôi tự hào về chính mình, về những gì chúng tôi làm cũng như cách thức chúng tôi thực hiện. Chúng tôi có nhiều người, nhưng làm việc như một, ở mọi cương vị, bất kỳ nơi đâu, và trên khắp thế giới.
Review Roche Vietnam
Review Highlights
Cập nhật 22/06/2025
Ưu điểm
- Môi trường làm việc được công nhận xuất sắc (126 reviews)
- Yêu thích văn hóa đồng nghiệp và sáng tạo (170 reviews)
- Công ty cung cấp các thiết bị làm việc chuyên nghiệp (118 reviews)
Nhược điểm
- Áp lực công việc cao (193 reviews)
- Cơ hội thăng tiến & tính linh hoạt còn hạn chế (188 reviews)
- Một số vị trí cảm thấy bị đối xử không công bằng (137 reviews)
- Quy trình tuyển & phản hồi có thể chậm (165 reviews)
Làm việc tại Roche Việt Nam(GL)
Công ty tốt với quản lý thân thiện.
Nơi làm việc tốt nhất trong ngành chăm sóc sức khỏe
Những nghề phổ biến tại Roche Vietnam
Bạn làm việc tại Roche Vietnam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn