Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
About Dat Bike (Electric Motorbike)
Dat Bike is a technology startup whose mission is to drive mass adoption of green transportation in Vietnam. We make the most compelling and dependable electric bikes so that customers can just switch without making any compromises. To do this, we welcome the brightest people to join our journey.
Job Summary
As the Retail Manager for Dat Bike's D2C 3S Stores, you will play a pivotal role in driving sales growth, optimizing retail operations, and ensuring an outstanding customer experience (CX) at our stores. You will be responsible for managing sales, service, and spare parts teams to deliver on business objectives while building strong retail processes and elevating the Dat Bike brand.
Responsibilities
Sales and Growth
Drive retail sales by developing and executing effective sales strategies aligned with company goals.
Monitor store performance metrics and lead initiatives to boost sales and profitability.
Collaborate with marketing and regional sales teams to ensure store activities align with regional growth strategies.
Retail Operations Management
Oversee day-to-day operations of sales, service, and spare parts at the store level, ensuring efficient workflows and adherence to company standards.
Manage inventory levels, minimize stockouts, and optimize stock rotation for spare parts to ensure customer demands are met.
Implement and refine operational processes, aiming to streamline activities across sales, service, and parts departments for optimal efficiency.
Customer Experience (CX)
Create a welcoming, engaging, and efficient retail environment that prioritizes customer satisfaction.
Build and train a high-performing, customer-focused team dedicated to delivering an outstanding experience at every touchpoint.
Handle customer inquiries, complaints, and feedback with professionalism and empathy, turning customer interactions into brand loyalty.
Process Building and Optimization
Establish retail processes for sales, service, and spare parts management to ensure consistency and scalability as the business grows.
Identify opportunities for process improvement and implement changes to enhance operational efficiency.
Reporting and Analytics
Track, analyze, and report on store performance metrics, including sales, customer satisfaction, and operational efficiency.
Use data insights to inform decision-making and support continuous improvement in all areas of store performance.
Yêu Cầu Công Việc
Bachelor's degree in Business, Retail Management, or a related field.
Minimum of 5 years of experience in automotive industry or in selling physical tech products (At least 10 stores), with proven track record to meet and exceed goals (Prefer from MWG, FPT Shop, Centre Retail,...)
Experience managing multi-service retail environments (sales, service, and spare parts) is a strong advantage.
Demonstrated expertise in customer experience management and team leadership.
Superb critical thinking and problem solving skills.
Strong analytical skills with the ability to interpret data and make data-driven decisions.
Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to inspire and develop a high-performing team.
Versatile and results driven.
Ability to work independently and autonomously, without formal requirements documentation, in a fast-paced environment; ability to manage changing priorities.
Ability to travel (10-30%) required.
Proficiency in English is a plus.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 30 - 45
- Lương: Cạnh tranh
Travel Sense Asia™ (TSA) là một công ty chuyên nghiệp chuyên cung cấp các gói kỳ nghỉ hấp dẫn cho những ai muốn khám phá Việt Nam, Campuchia và Lào. Chúng tôi cố gắng làm hài lòng khách hàng bằng cách thêm dấu ấn cá nhân vào mỗi gói kỳ nghỉ mà chúng tôi thiết kế. Chúng tôi biết rằng sự pha trộn đúng đắn giữa độ tin cậy, sáng tạo và thái độ linh hoạt là câu thần chú để cung cấp dịch vụ chất lượng cho tất cả khách hàng của chúng tôi. Chúng tôi cung cấp sự quan tâm chưa từng có cho nhu cầu của từng khách hàng để chúng tôi có thể cung cấp cho bạn những gì tốt nhất.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2009
Mission
Đội ngũ của chúng tôi biết rõ rằng khách hàng đóng vai trò rất quan trọng trong sự phát triển của chúng tôi, họ mang đến cho chúng tôi công việc, cơ hội và họ có thể sa thải bất kỳ ai trong công ty từ giám đốc đến nhân viên chỉ bằng cách mua sản phẩm từ các công ty khác. Vì vậy chúng tôi luôn đặt khách hàng lên vị trí trung tâm cho mục đích của mình trong bất kỳ công việc hàng ngày nào.