To enhance quality control at Molex's contracted manufacturing site (SYT), ensuring process and product quality for transferred production from incoming materials to OQC. Act as a bridge between SYT production line and Molex Zhuhai QA, providing real-time quality status updates.
Our Team
The QA Engineer will work within the DataCom & Specialty Solutions division, collaborating with both internal and external contacts. Internally, this includes RD, PE/Supervisor/Leader, PM, PLM, PMC, Sourcing, field sales, marketing, IT, and the Warehouse. Externally, the role involves regular interaction with customers and suppliers, focusing on quality.
What You Will Do
- Address product non-conformity by organizing resources for quality solutions, risk assessment, containment, corrective and preventive actions, and effectiveness verification.
- Enhance product shipping quality by controlling 4M1E to prevent batch Quality Issues and reduce RMA rates.
- Manage customer complaints, RMA, and service by coordinating resources to meet customer expectations.
- Conduct and prepare for customer audits.
- Implement Zhuhai quality requirements and communicate quality cases.
- Bachelor’s degree in Optical Communication, Physics, or Electronic Engineering.
- At least 5 years of relevant experience in the optical, electric, or mechanical industry.
- Proficiency in Vietnamese and Chinese, both written and spoken.
- Strong communication skills and knowledge of 5W2H, 7QC tools, 8D, GR&R, FMEA.
- Proficiency in English for meetings and email communication.
- Knowledge of optical components and subsystems.
- Familiarity with manufacturing processes.
Who We Are
As a Koch company, Molex is a leading supplier of connectors and interconnect components, driving innovation in electronics and supporting industries from automotive to health care and consumer to data communications. The thousands of innovators who work for Molex have made us a global electronics leader. Our experienced people, groundbreaking products and leading-edge technologies help us deliver a wider array of solutions to more markets than ever before.
At Koch, employees are empowered to do what they do best to make life better. Learn how our business philosophy helps employees unleash their potential while creating value for themselves and the company.
Additionally, everyone has individual work and personal needs. We seek to enable the best work environment that helps you and the business work together to produce superior results.
Contact our Recruiter [email protected]
#MolexVietnam
Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt - THV (www.thuonghieuviet.com, www.thv.vn) do cố Nhà báo Hải Đăng sáng lập từ năm 2002, là đơn vị đầu tiên nghiên cứu về xây dựng thương hiệu cho doanh nghiệp Việt Nam từ đầu năm 2007, Trung tâm Nghiên cứu ứng dụng phát triển Thương hiệu Việt (viết tắt Trung tâm THV) được thành lập - trực thuộc Liên hiệp các Hội Khoa học & Kỹ thuật Việt Nam (VUSTA) - Trung tâm nghiên cứu phát triển Thương hiệu Việt hình thành và phát triển trên nền tảng Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt. Chức năng, nhiệm vụ: Nghiên cứu, triển khai, thực hiện các đề tài, dự án trong lĩnh vực CNTT, truyền thông Internet, Xây dựng và phát triển, quảng bá thương hiệu; nghiên cứu phát triển thị trường; nghiên cứu khoa học trong lĩnh vực đào tạo; Chuyển giao kết quả và những tiến bộ KH&CN, tư vấn, thẩm định, tổ chức hội nghị, hội thảo khoa học; tổ chức hội chợ triển lãm khoa học; đào tạo bổi dững nghiệp vụ chuyên môn trong các lĩnh vực công nghệ thông tin, truyền thông internet và thương mại điện tử; Hợp tác quốc tế thực hiện nhiệm vụ trọng tâm. Từ những thành quả hoạt động, nâng cao nội lực, quy tụ đông đảo doanh nghiệp trong cả nước, thúc đẩy quan hệ quốc tế...