Mô tả công việc
The key role of an employee who works as an Accounts Receivable (AR) is to ensure company receives payments for goods and services, and records these transactions accordingly.
Project inspection, invoicing and billing
- Prepare and maintain tracking tables for project inspections.
- Send email confirmations related to project inspections.
- Generate and issue invoices for project-related services.
- Send invoices via email and ensure receipt by customers.
- Submit payment documents to customers.
- Verify discrepancies by and resolve clients’ billing issues.
Entry revenue details into Misa:
- Accurately enter revenue details into the Misa accounting system.
- Perform data entry for various transactions in Misa.
- Enter bank transactions and apply payments to customer accounts, deducting any debts as necessary.
Allocation calculation & enter allocations into Misa
- Calculate the allocation of production costs based on predefined criteria and formulas.
- Ensure accurate distribution of costs across various production units or cost centers.
- Accurately enter the calculated cost allocations into the Misa accounting system.
- Verify data entry for accuracy and ensure consistency with financial records.
Cost acceptance & check trail
- Execute the transfer of costs to the appropriate accounts or cost centers.
- Review and verify the cost transfer trail for accuracy and completeness.
Contract management:
- Receive and process information for new/renew contracts.
- Draft contracts based on received information.
- Publish and save contract files systematically.
- Manage and track all contracts.
Cash application:
- Record and reconcile customer payments.
- Ensure accurate accounting of receivables.
- Facilitate payment of invoices due by sending bill reminders and contacting clients.
Account reconciliation:
- Reconcile AR balances with customer accounts.
- Resolve discrepancies and ensure accuracy in the accounting records.
- Maintain accurate AR aging reports to monitor receivable balances and aging trends.
Ad hoc tasks:
- Export revenue records, sales statements, export statements.
- Support revenue records during tax audits, tax refunds and audits.
- Undertake other ad hoc assignments as required.
Yêu cầu công việc
MUST HAVE
- Bachelor’s degree in Finance, Accounting, or a related field.
- 1-2 years of experience in accounts receivable or a related finance role.
- Good understanding of AR processes and principles.
- Knowledge of general accounting principals.
- Proficiency in accounting software and Microsoft Office, particularly Excel.
- Good communication and interpersonal skills.
- Strong analytical and problem-solving abilities.
- High attention to detail and accuracy.
- Team-oriented with a positive attitude.
- Ability to work under pressure and meet deadlines.
- Proactive approach to identifying and resolving issues.
- Good in both written and spoken English.
NICE TO HAVE
- Understanding of basic accounting principles and IFRS/VAS rules.
Quyền lợi được hưởng
- 13th Salary + Performance Bonus.
- Pass Probation Bonus.
- Premium healthcare insurance benefits (PVI Insurance package) and family medical benefit (based on the level of experience).
- Provide the famous e-learning platform-Udemy, to encourage continuous learning to adapt to the T-shape model.
- Flexible working time: only 8 hours required as continual working-time at the office.
- Annual leave up to 17 days: 12 days paid leave + 5 days’ sick leave.
- Professional and Personal Development Training Programs.
- 4 Stars standard company trip in summer and a big annual Year-End-Party.
- Coffee and snacks provided.
- Holiday celebrations and parties for team members and family.
Công ty TNHH Bản Viên – là Đối tác Công nghệ Tin cậy trong lĩnh vực Phát triển Phần mềm & Phát triển Hệ thống Nhúng. Được thành lập vào tháng 3 năm 2010, hiện có đội ngũ hơn 400 chuyên gia tài năng và giàu kinh nghiệm với 6 văn phòng tại 3 quốc gia, chúng tôi tự hào đã giữ chân và hợp tác với nhiều khách hàng nền tảng ngay từ những ngày đầu, 9 năm trước.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ cách chính sách xã hội: BHXH, BHYT
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty Bản Viên được thành lập năm 2010
Mission
- Công ty Bản Viên luôn tạo ra các giải pháp khác nhau và đi đầu trong việc phát triển các sản phẩm để đáp ứng nhu cầu của khách hàng.
Review Công ty Bản Viên
Công ty này có 1 chương trình đào tạo cực tệ, tuyển cho nhiều vào rồi đào tạo trái tay, chỉ dựa vào kết qủa đào tạo để tuyển vào nhóm, lương có thể chuyển vào 10h đêm
Vào công ty này không học được gì cả. Đào tạo tại công ty 3 tháng còn không ra gì, đào tạo toàn thứ không liên quan đến công việc hoặc quá cũ, lỗi thời so với công việc của nhóm hiện tại.
Nếu đã tham gia 1 nhóm nào đó thì rất khó để có thể qua nhóm khác, đa số là tự nghỉ luôn. Môi trường thuê ngoài nên bị khách hàng ép KPI cao. Phòng ban HR tệ.