Mô tả công việc
• Develops system to account for financial transactions by establishing a chart of accounts;
• Definines bookkeeping policies and procedures for foreign entities (EU/UK/US Entities)
• Supports to do filing tax (global tax);
• Maintains subsidiary accounts by verifying, allocating, and posting transactions;
• Balances subsidiary accounts by reconciling entries;
• Maintains general ledger by transferring subsidiary account summaries;
• Balances general ledger by preparing a trial balance; reconciling entries;
• Maintains historical records by filing documents;
• Prepares financial reports (export from system);
• Complies with federal, state, and local legal requirements by studying requirements; enforcing adherence to requirements; filing reports; advising management on needed actions;
• Reviews periodic accounts and supports accounting related issues of other offices;
• Other tasks assigned by Financial Controller;
• Reviews supporting documents and make payment requests in the system;
• Reviews Financial Statements from local accountant to ensure the accuracy of the FS.
Yêu cầu công việc
• Must have a Bachelor's Degree in Accounting, Finance, or related field;
• +4 years experience in Accounting;
• Have experience in bookkeeping for foreign companies (UK/US company is big plus)
• Have understanding of IFRS
• Understanding of UK/ EU tax filing procedures and regulations is a big plus
• Advanced Microsoft Excel skills;
• Highly organized, with a focus on attention to detail;
• Strong organization and problem-solving skills;
• Excellent verbal and written communication skills;
• Intermediate - Upper Intermediate level of English (written & spoken).
Quyền lợi được hưởng
• Competitive compensation depending on experience and skills;
• Private Insurance;
• Individual career path;
• Comfortable workplaces with the most up-to-date equipment;
• Our own chefs make delicious breakfasts, lunches and desserts for the whole team;
• Convenient office location near West lake;
• High energy, international and innovative team;
• Annual assessments;
• Flexible working time;
• Optional business trips;
• Monthly team outing;
• Football, ping-pong and table football teams inside the company.
Bình Minh Group luôn tự hào là một trong những nhà nhập khẩu và phân phối rượu ngoại nhập hàng đầu tại thị trường Việt Nam. Với mức tăng trưởng vượt bậc, chúng tôi đã tạo dựng niềm tin vững chắc của các tập đoàn hàng tiêu dùng lớn nổi tiếng trên thế giới. Sự kết hợp của nhiều dòng sản phẩm phong phú, đa dạng, chất lượng cao, mẫu mã đẹp, giá hấp dẫn cùng với đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty Cổ phần công nghệ Bình Minh (BINHMINH GROUP) được thành lập năm 2000. Công ty có trụ sở văn phòng giao dịch chính tại Hà Nội, có chi nhánh tại TP Hồ Chí Minh, Chi nhánh tại tỉnh Lạng Sơn. Trải qua 20 năm hoạt động và liên tục phát triển, với chiến lược đầu tư, kinh doanh phát triển bền vững.
Mission
Định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.