- KYC:
- Collect/research about the assumptions and sources of potential customers (leads) to understand the characteristics, needs, markets, competitive banking products ... of USME customer segments / assigned focus sub-segments./
- Collect / learn about the assumptions and sources of potential customers (leads) to understand the characteristics, needs, markets, competitive banking products ... of USME customer/ assigned focus sub-segments.
- Collecting, analyzing information about customers: operating, methodology, business plans, financial statements, .. to understand the characteristics và business model, customer's key success and risk factors, customer needs by assigned USME segment / sub-segment and consult financial solutions for customers
- Continuously update product knowledge, features, benefits, selling points and related policies to advise customers about:
- Standard Product and Service, package product, business program including deposit, credit, services, trade finance, foreign exchange, derivatives, and other products for USME business customers.
- Price policy based on financial plan with customers (ACP) / risk (RORWA) / performance on risk assets (TOI / RWA) / life cycle value of customers (CLV) according to regulations of TCB
- Sales và Services:
- Establishing relationships with new customers according to the list of assigned customers or self-seeking customers through relationships, forums, conferences…; building and developing relationships with existing customers, managing portfolio (in terms of sales, quality, structure ...); promote sale, cross-selling to increase wallet share and portfolio quality according to TCB's oriented strategic
- Sales planning, business opportunity identification and identification (ACP) with target customers.
- Financial consulting for customers: consulting in business planning, methods of managing financial statements, managing cash flows, costs and profits; coordinating with product sales departments and related units to build overall, optimal financial solutions on the basis of customer knowledge and industry developments, ensuring customers are best served according to service model regulated by TCB in each period.
- Customer care: taking care of customers in the managed book, transferring CVP to customers and implementing quality commitments (TATs / SLAs) to enhance customer experience and satisfaction at TCB
- Credit risk management:
4.2. Credit Appraisal
- Collect records, documents; monitor, update relevant information about the Customers, the Customer's business situation to serve the account management, propose solutions, evaluate, appraisal and take care of the Customer..
- Manage post-Lending of the book in accordance with regulations issued by CIBG Division and Risk Management.
- Propose, coordinate and implement measures in dealing with overdue debts for managed customers.
- Prevent risks in business activities in accordance with the Bank's regulation in each period.
- Operating:
- Absolutely comply with regulations, procedures, instructions ... related
- Actively identify and manage operational risks related to the book managed.
- Organization và Personnel:
- Develop yourself to complete missions and adapt to work-related change.
- Closely cooperate with related positions, towards the common targets of the bank.
- Effective management:
- Strictly manage business performance compared to the assigned target
- Manage existing customer book (in terms of sales, quality, structure ...), promote additional sales, cross-sell to increase wallet share and portfolio quality according to TCB's orientation.
- - Others:
- As assigned by the USME Director.
University degree prioritizes Economics / Finance / Banking / Business Administration / Accounting / Auditing
Minimum of 8+ years in the field of sales, appraising business customers.
English: Minimum TOEIC 550 or equivalent
Công ty cổ phần Amber Capital - Amber Group được thành lập từ năm 2009, trải qua hơn 10 năm thành lập và phát triển, Amber Group đã xây dựng mô hình phát triển thành một tập đoàn kinh tế đa ngành, tập trung vào các lĩnh vực chính: Tài chính - Đầu tư, chứng khoán, bất động sản, giáo dục, thương mại - dịch vụ, năng lượng....
Công ty đang trong quá trình đổi mới tổ chức và công tác quản lý, quản trị Công ty nhằm mục tiêu thu lợi nhuận tối đa; tạo công ăn việc làm cho người lao động; không ngừng nâng cao lợi ích của cổ đông; đóng góp cho ngân sách Nhà nước và phát triển Công ty; tuân thủ theo quy định pháp luật Nhà nước. Với mong muốn thúc đẩy sự phát triển của thị trường năng lượng tái tạo Việt Nam bằng những giải pháp và dịch vụ tốt nhất, tập thể chúng tôi luôn tâm niệm: Trở thành một đơn vị chuyên nghiệp và tạo giá trị bền vững trong ngành năng lượng, tạo ra những chuyên gia hàng đầu trong lĩnh vực năng lượng tái tạo tại Việt Nam. Mang lại niềm tin và giá trị gia tăng bền vững cho khách hàng, cho đối tác và cho cổ đông thông qua việc phát triển dự án đầu tư năng lượng một cách toàn diện, an toàn và hiệu quả. Lấy con người làm giá trị cốt lõi, chúng tôi kiến tạo môi trường làm việc thân thiện, đầy sáng tạo và giàu tính nhân văn nhằm mang lại đời sống chất lượng cho CBNV công ty. Do đó Amber Group luôn rộng mở và nồng nhiệt chào đón sự hợp tác của các bạn để cùng phát triển.