United Overseas Bank Limited (UOB) is a leading bank in Asia with a global network of more than 500 branches and offices in 19 countries and territories in Asia Pacific, Europe and North America. In Asia, we operate through our head office in Singapore and banking subsidiaries in China, Indonesia, Malaysia, Thailand and Vietnam, as well as branches and offices. Our history spans more than 80 years. Over this time, we have been guided by our values – Honorable, Enterprising, United and Committed. This means we always strive to do what is right, build for the future, work as one team and pursue long-term success. It is how we work, consistently, be it towards the company, our colleagues or our customers.
Job Responsibilities
- Improve customer experience through important metrics such as Net Promoter Score (NPS), customer satisfaction.
- Oversees the development of a continuous stream of data to analyze, measure, and evaluate customer behaviors, then provide the insights together with suggestion for improvement/enhancement of all impacted aspects (products, services, processes, systems, staff…)
- Ensure customer complaints will be handled fairly and properly within SLA as mentioned in complaint handling process
- Understanding the customer journey and identify opportunities to proactivively intervene such as internal process, digital enhancement, internal trainings….
- Coordinate with internal BU/SU to develop and review processes to ensure smooth implementation
- Support and coordinate skill trainings/briefings
- Perform other duties or special projects as required by Managers.
- Execute internal campaigns to drive up Service culture across the bank
- Bachelor’s degree in Banking & Finance or Economics Major.
- Experience in Service Quality Control/Client Care Center/Customer Service/Custonmer Experience is strongly preferred
- Strong analytical skills and be able to use data to identify trends and assess customer satisfaction levels
- Creative, challenging, capable of thinking differently and good time management
- Be able to work well under pressure and handle multiple priority tasks simultaneously
- Ability to work in a cross-fuctional team environment
- Effective communikcation in both English and Vietnamese.
- Meticulous, analytical and commitment to meet timeline.
- Strong with Microsoft Office (Excel, Words, Power Point….)
UOB is an equal opportunity employer. UOB does not discriminate on the basis of a candidate's age, race, gender, color, religion, sexual orientation, physical or mental disability, or other non-merit factors. All employment decisions at UOB are based on business needs, job requirements and qualifications. If you require any assistance or accommodations to be made for the recruitment process, please inform us when you submit your online application.
Apply now and make a difference.
Công ty cổ phần Amber Capital - Amber Group được thành lập từ năm 2009, trải qua hơn 10 năm thành lập và phát triển, Amber Group đã xây dựng mô hình phát triển thành một tập đoàn kinh tế đa ngành, tập trung vào các lĩnh vực chính: Tài chính - Đầu tư, chứng khoán, bất động sản, giáo dục, thương mại - dịch vụ, năng lượng....
Công ty đang trong quá trình đổi mới tổ chức và công tác quản lý, quản trị Công ty nhằm mục tiêu thu lợi nhuận tối đa; tạo công ăn việc làm cho người lao động; không ngừng nâng cao lợi ích của cổ đông; đóng góp cho ngân sách Nhà nước và phát triển Công ty; tuân thủ theo quy định pháp luật Nhà nước. Với mong muốn thúc đẩy sự phát triển của thị trường năng lượng tái tạo Việt Nam bằng những giải pháp và dịch vụ tốt nhất, tập thể chúng tôi luôn tâm niệm: Trở thành một đơn vị chuyên nghiệp và tạo giá trị bền vững trong ngành năng lượng, tạo ra những chuyên gia hàng đầu trong lĩnh vực năng lượng tái tạo tại Việt Nam. Mang lại niềm tin và giá trị gia tăng bền vững cho khách hàng, cho đối tác và cho cổ đông thông qua việc phát triển dự án đầu tư năng lượng một cách toàn diện, an toàn và hiệu quả. Lấy con người làm giá trị cốt lõi, chúng tôi kiến tạo môi trường làm việc thân thiện, đầy sáng tạo và giàu tính nhân văn nhằm mang lại đời sống chất lượng cho CBNV công ty. Do đó Amber Group luôn rộng mở và nồng nhiệt chào đón sự hợp tác của các bạn để cùng phát triển.
Review Amber Capital
Nhiều cơ hội phát triển trong công ty. Các đồng nghiệp trong công ty thân thiện. Không được trả lương (gl)
Trải nghiệm tuyệt vời. Mọi người đều rất giỏi, học được rất nhiều từ họ. Nhưng toàn phải làm việc rất nhiều giờ (gl)
Văn phòng ở vị trí đẹp. Công ty gia đình toàn con ông cháu cha, lại được thêm quả phân biệt giới tính. (gl)