Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
Công ty cổ phần Chứng khoán Kiến Thiết Việt Nam (CSI) được thành lập vào ngày 21 tháng 08 năm 2008 theo Giấy phép Hoạt động kinh doanh chứng khoán số 96/UBCK-GP cấp bởi Uỷ ban Chứng khoán Nhà nước. Là một trong những công ty chứng khoán tiên phong hàng đầu giúp kết nối giữa nhà đầu tư quốc tế với thị trường chứng khoán Việt Nam.
Sau 14 năm vận hành theo cơ chế thị trường, bằng tiềm lực tài chính vững mạnh, CSI đã đem lại cho hàng triệu khách hàng là nhà đầu tư Trung Quốc và Việt Nam những trải nghiệm dịch vụ tài chính đa dạng và chuyên nghiệp bởi sự cải tiến công nghệ vượt trội cùng hệ thống nhân sự tâm huyết và tận tình.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm như BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Party cuối năm, tất niên
- Du lịch, team building hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 2008, Công ty cổ phần Chứng khoán Kiến Thiết Việt Nam thành lập
- Năm 2918, Hoàn thành tăng vốn thành công lên 168 tỷ đồng. Xây dựng đủ hệ thống sản phẩm nghiên cứu thị trường chứng khoán Việt Nam bằng cả tiếng Việt và tiếng Trung. Hiện CSI là công ty số 1 tại thị trường Trung Quốc về cung cấp các sản phẩm nghiên cứu thị trường Việt Nam bằng tiếng Trung
- Năm 2019, Bổ sung nguồn lực tài chính
- Năm 2020, Chuyển đổi mô hình doanh nghiệp Chứng khoán công nghệ và nâng cấp thương hiệu
Mission
Cung cấp các dịch vụ chứng khoán chất lượng và chuyên nghiệp nhằm đáp ứng nhu cầu đầu tư và tài chính của khách hàng.