Strategy & Planning
- Working with stakeholders to understand their needs, concerns, and the environment that they operate in to define detailed requirements.
- Communicating requirements to stakeholders, managing conflicts, issues, and changes to ensure that stakeholders and project team members remain in agreement on solution scope.
- Gather, organize, and synthesize large amounts of product information from various sources.
- Identify and define business needs and problems/issues to enable a feasible solution scope to be developed.
- Identify the risks associated with the proposed solution as well as the risk for not implementing the solution.
- Collaborate in the planning, design, development, and deployment of new applications and enhancements to existing applications.
- Contributes to the conversion of business needs into functional designs and conduct product training as needed.
- Identifies and manages gaps, determining the effectiveness of proposed solutions and developing Business Requirements documents and models.
- Ensure the team understands the product requirements and backlog and that the product is delivered at high quality.
- At least 3 years in business analysis.
- Understanding of BABOK® Knowledge Areas.
- Excellent analytical, mathematical, and creative problem-solving skills.
- Excellent written and oral communication skills.
- Familiarity with trends in web standards, accessibility, and usability.
- Being experienced in Agile environment, good logical thinking, analytical thinking, critical thinking and problem solving.
- Knowledge of standard business analysis tools and techniques, such as process mapping, requirements gathering, and stakeholder analysis.
- Understanding of database systems and data visualization tools (e.g., Excel, SQL).
- Strong analytical, problem-solving, and documentation skills.
- Excellent interpersonal and communication abilities, with a focus on active listening and translating technical concepts for non-technical audiences.
- Proactive attitude and self-motivation with the ability to work independently or as part of a team.
- Excellent listening and interpersonal skills. Logical and efficient.
Công ty Cổ phần Chứng khoán SmartMind (SMDS) là công ty chứng khoán nằm trong Hệ sinh thái Tài chính – Ngân hàng – Bất động sản. Trong vai trò này, KSS sẽ cung cấp giải pháp quản lý sản nghiệp toàn diện, cá nhân hóa cho từng khách hàng của mình và Hệ sinh thái trên nền tảng công nghệ hiện đại. KSS cũng hướng tới mô hình đầu tư cho mỗi gia đình - tế bào của xã hội - và tạo dựng các sản phẩm đầu tư tích sản với kế hoạch dài hạn.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, BHYT, BHTN,... theo luật lao động nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia các hoạt động của công ty như: Team building, annual trips, barbecues,…
- Lễ kỷ niệm ngày thành lập …
Lịch sử thành lập
- Năm 2006, Chứng khoán KS tiền thân là Chứng khoán Tầm Nhìn được thành lập với vốn điều lệ ban đầu 12 tỷ đồng.
- Năm 2017, Công ty chính thức đổi thành Chứng khoán Hòa Trung Việt Nam. Sau đó, Công ty đã phát hành cổ phiếu riêng lẻ, tăng vốn lên hơn 110 tỷ đồng.
- Tháng 11/2018, Công ty đổi tên thành CTCP Chứng khoán Việt Nam Gateway.
- Ngày 11/03/2021, đổi tên từ CTCP Chứng khoán Việt Nam Gateway thành CTCP Chứng khoán KS.
Mission
KSS luôn nỗ lực hết mình để thấu hiểu nhu cầu của từng khách hàng và từ đó, hành động để đem đến giá trị lớn nhất cho khách hàng – đó là sự hài lòng với việc được đáp ứng tất cả các nhu cầu đó. KSS coi việc thấu hiểu và tận tâm phục vụ khách hàng là kim chỉ nam cho tổ chức, vận hành và phục vụ của mình.