What you will do
- Process Analysis, Design, and Improvement:
- Analyze current business processes to identify inefficiencies, bottlenecks, and opportunities for improvement.
- Design and optimize processes to enhance performance, reduce costs, improve quality, and ensure compliance with relevant regulations and standards.
- Lead continuous improvement initiatives and collaborate across departments to implement process changes and monitor results.
- Compliance and Regulatory Adherence:
- Ensure all business processes comply with relevant government regulations and international standards such as SOX and IFRS.
- Maintain up-to-date knowledge of changes in laws, regulations, and industry standards, and ensure that business processes are adapted accordingly.
- Support internal and external audit processes, and implement necessary process adjustments based on audit feedback to maintain a strong control environment.
- Stakeholder Management, Communication, and Change Management:
- Work closely with business leaders, department heads, and other stakeholders to understand process requirements and align process changes with organizational goals.
- Provide training and support to employees regarding new or modified processes, and using BMP templates and tools.
- Lead change management efforts to ensure the successful adoption of new processes, systems, or tools across teams, with a focus on compliance and audit controls.
- Data Analysis and Reporting:
- Collect, analyze, and interpret data to assess the effectiveness of processes and compliance with regulatory requirements.
- Provide regular reports to senior management, highlighting process performance metrics, compliance status, audit outcomes, and areas for improvement.
- At least 5 years of experience in leadership position. Proven as a seasoned Business Process Manager, Process Improvement Manager, or a similar role in Financial Services or Technology companie
- Bachelor degree in Finance or relevant field. Certified in process management methodologies (such as Six Sigma, Lean, CBPP…) and project management (PMP) is strongly preferred.
- Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to work with diverse teams and stakeholders.
- Passionate about productivity enhancement.
- Strong knowledge of process management methodologies such as Lean, Six Sigma, BPMN, or similar.
- Strong project management skills with the ability to manage multiple priorities simultaneously.
- PLUS – Experience with SOX compliance and leveraging technology in business process management.
Công ty Cổ phần Chứng khoán SmartMind (SMDS) là công ty chứng khoán nằm trong Hệ sinh thái Tài chính – Ngân hàng – Bất động sản. Trong vai trò này, KSS sẽ cung cấp giải pháp quản lý sản nghiệp toàn diện, cá nhân hóa cho từng khách hàng của mình và Hệ sinh thái trên nền tảng công nghệ hiện đại. KSS cũng hướng tới mô hình đầu tư cho mỗi gia đình - tế bào của xã hội - và tạo dựng các sản phẩm đầu tư tích sản với kế hoạch dài hạn.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, BHYT, BHTN,... theo luật lao động nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia các hoạt động của công ty như: Team building, annual trips, barbecues,…
- Lễ kỷ niệm ngày thành lập …
Lịch sử thành lập
- Năm 2006, Chứng khoán KS tiền thân là Chứng khoán Tầm Nhìn được thành lập với vốn điều lệ ban đầu 12 tỷ đồng.
- Năm 2017, Công ty chính thức đổi thành Chứng khoán Hòa Trung Việt Nam. Sau đó, Công ty đã phát hành cổ phiếu riêng lẻ, tăng vốn lên hơn 110 tỷ đồng.
- Tháng 11/2018, Công ty đổi tên thành CTCP Chứng khoán Việt Nam Gateway.
- Ngày 11/03/2021, đổi tên từ CTCP Chứng khoán Việt Nam Gateway thành CTCP Chứng khoán KS.
Mission
KSS luôn nỗ lực hết mình để thấu hiểu nhu cầu của từng khách hàng và từ đó, hành động để đem đến giá trị lớn nhất cho khách hàng – đó là sự hài lòng với việc được đáp ứng tất cả các nhu cầu đó. KSS coi việc thấu hiểu và tận tâm phục vụ khách hàng là kim chỉ nam cho tổ chức, vận hành và phục vụ của mình.