Expired date: 24/10/2024
Team: Marketing
Responsibilities
- Conduct outbound calls to prospective customers, using your persuasive skills to promote our products and services effectively.
- Identify and qualify sales leads, capture essential customer information and assess their needs to tailor appropriate solutions.
- Engage with potential customers in a professional and persuasive manner, clearly articulating the features, advantages and benefits of our offerings.
- Follow up on leads and maintain regular communication with potential customers to build relationships and increase the likelihood of sales conversions.
- Maintain accurate and up-to-date records of customer interactions, ensuring proper documentation and follow-up actions.
- Collaborate with the sales team to provide qualified leads and relevant information for an effective follow-up.
- Stay updated on product knowledge, industry trends and competitor offerings to position our products or services in the market.
- High school diploma or equivalent.
- 1-2 year of experience in telemarketing, sales or customer service.
- Excellent verbal communication skills and a clear and confident phone manner, with the ability to articulate product features and benefits persuasively.
- Understanding of the Vietnam economy, market trends and competitors’ landscape.
- Solid persuasive and negotiation abilities to influence buying decisions.
- A customer-focused mindset with the ability to understand and address customer needs.
- Resilience and perseverance to handle rejection and maintain motivation in a sales-driven role.
- Organisational skills to manage customer information and follow-up activities.
- Basic computer literacy and familiarity with CRM systems or call centre software.
- Professionalism, integrity and a positive attitude in all customer interactions.
- A bachelor’s degree in any field.
- Demonstrable knowledge of sales techniques and customer relationship management principles.
- Ability to adapt to changing sales strategies and market dynamics.
- Exceptional time management and organisational skills, with the ability to manage multiple tasks and priorities.
Full Name *
Email Address *
Phone Number *
- More information
To attach your Resume, click here to upload from your Computer.
Security code *
Submit
Related jobs
- Social/Content Marketing Executive
Được thành lập từ năm 2013, Công ty cổ phần Công nghệ và Truyền thông SAMO (SAMO) ghi dấu ấn trên thị trường Fintech bằng việc nỗ lực kiến tạo các nền tảng công nghệ giúp khách hàng kết nối thuận tiện với các dịch vụ tài chính, ngân hàng, bảo hiểm trên toàn quốc.
Đáp ứng sự phát triển mạnh mẽ của thị trường, SAMO đã xây dựng hệ sinh thái phân phối các sản phẩm tài chính và digital marketing với hàng triệu khách hàng tin dùng mỗi tháng.
SAMO ngày càng khẳng định vị thế của mình, trở thành đối tác tin cậy của hơn 50 doanh nghiệp bảo hiểm, tài chính uy tín tại Việt Nam như Hanwha Life, SunLife, ChubbLife, VietinBank Insurance, PTI, VIB, VPBank, Fmarket...
Hiện, SAMO được đánh giá là top 2 Corporate Agent tại Việt Nam.
TẦM NHÌN
- Là nền tảng tư vấn và so sánh tài chính hàng đầu với thông tin chính xác, hiệu quả và đáng tin cậy cho khách hàng.
- Là nền tảng phân phối sản phẩm tài chính, bảo hiểm đáp ứng đủ các nhu cầu vòng đời của người dùng Việt Nam.
- Là công ty có môi trường làm việc tích cực để cùng nhau sáng tạo các giá trị mới cho cộng đồng.
SỨ MỆNH
- Giúp khách hàng tiết kiệm thời gian.
- Giúp khách hàng quản lý tài chính hiệu quả.
- Giúp khách hàng mua bán những sản phẩm tài chính dễ dàng, thuận tiện và hiệu quả chỉ với một điểm chạm.
GIÁ TRỊ CỐT LÕI
- Chân thành
- Hoàn thiện
- Tận tâm
Review Công nghệ và Truyền thông SAMO
Những người giỏi đã bị cho nghỉ hoặc nghỉ hết rồi
Mình thấy chế độ khá nice: Không làm OT, lương thưởng oke(IT)