TikTok is the leading destination for short-form mobile video. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok's global headquarters are in Los Angeles and Singapore, and its offices include New York, London, Dublin, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seoul, and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
The integrated marketing team crafts and executes integrated marketing and communications & campaign strategies that resonate with our diverse audience across SEA. The team builds brand awareness, drive user engagement, and enhance the overall shopping experience. Whether it's launching innovative marketing campaigns, optimizing user interfaces, or crafting compelling narratives, the team's contributions are essential to TikTokShop's success in SEA.
In this role, you will be responsible for understanding market and sellers and creators insights to contribute to the marketing strategy. This role will lead to the planning and execution of marketing activities, ensuring a seamless brand experience across all touchpoints. The specialist will collaborate with various teams and manage budgets to meet business objectives.
Roles & Responsibilities:
- Market and Audience Insights: Deeply understand the insights of shoppers, sellers, creators, and the overall market to contribute to the marketing annual plan and execution of the brand strategy
- Trend and Competitor Monitoring: Stay abreast of trends and competitor activities in the agile e-commerce landscape, and execute rapid responses to maintain competitiveness
- Campaign Management: Lead the planning and execution of marketing activities, including mega campaigns, TikTok Shopping Center campaigns, seller/creator programs, and CSR activities to build brand equity and meet business goals
- Brand Experience: Ensure a flawless brand experience across all touchpoints, delivering on time and in full.
- Performance Evaluation: Monitor and evaluate brand performance, recommending both ATL and BTL activities to ensure market success
- Cross-functional Coordination: Coordinate with local teams (Campaign, Creator, Merchants, PR, Legal, GR, CSR), regional teams (Marketing, Product,..), and external parties (agency/media and news/ influencers) to ensure project deliverables
- Budget Management: Accountable for budget analysis and management
Qualifications
Minimum Qualification:
- Minimum 4 years in Marketing, with experience in Marketing, Communication, Partnership/Event Management or relevant fields
- Strong understanding of seller relationship management systems and the ability to analyze seller, creator behavior and preferences
- Excellent project management and execution skills, capable of managing multiple projects simultaneously, including timeline creation, budget management, and team coordination
Preferred Qualification:
- Proficient in analyzing data and metrics to measure marketing campaign success and inform future initiatives
- Strong communication skills to effectively convey marketing plans and strategies to internal and external stakeholders
TikTok is committed to creating an inclusive space where employees are valued for their skills, experiences, and unique perspectives. Our platform connects people from across the globe and so does our workplace. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. To achieve that goal, we are committed to celebrating our diverse voices and to creating an environment that reflects the many communities we reach. We are passionate about this and hope you are too.
Với 20 năm phát triển, chúng tôi tự hào là nhà cung cấp dịch vụ hàng đầu cho các doanh nghiệp trong và ngoài nước về lĩnh vực: thiết kế sáng tạo, quà tặng khuyến mãi, in ấn, posm, lịch năm mới, hộp quà tết.
Thành lập từ năm 1999 đến nay, Song Hành đã trở thành một tên tuổi thân thiết của nhiều thương hiệu lớn tại Việt Nam. Với chúng tôi, không có niềm vui nào có thể so sánh với niềm vui được góp phần vào thành công và ”Song Hành” cùng khách hàng của mình trong suốt quãng thời gian qua. Tại Song Hành chúng tôi coi đó đơn giản chính là sự thành công của doanh nghiệp mình.
Tự hào là một Group với nhiều công ty thành viên phát triển mạnh mẽ và dàn trải trên nhiều lĩnh vực. Tất cả các đơn vị này đều hoạt động độc lập nhắm tới từng nhóm đối tượng khách hàng chuyên biệt từ: thiết kế sáng tạo cho tới in ấn phát hành lịch, sản xuất quà tặng, quà khuyến mãi, bao bì hộp đựng cao cấp …
Phương châm làm việc của Song Hành là luôn quan tâm và mang đến sự hài lòng cao nhất cho khách hàng. Tại đây chúng tôi xem trọng mối quan hệ “cùng thắng” (win-win), “Song Hành” lớn mạnh cùng với khách hàng của mình. Đó là lý do chúng tôi chọn sự thành công đến từ những giá trị cốt lõi như: dịch vụ chuyên nghiệp, đội ngũ nhân viên trình độ cao và giàu tâm huyết, hệ thống nhà xưởng sản xuất hiện đại để luôn mang lại những sản phẩm chất lượng vượt trội và dịch vụ ngày càng hoàn hảo hơn.