- The job holder responsible for construction, development and management with customers. Responsible for consulting and sales, after-sales care / follow-up, risk management, debt collection monitoring, ... for customers assigned from time to time to (SME / MSME) to achieve target assigned.
- Customer Insight
- Collect / learn about the opinions and potential customers (leads) to understand the characteristics, needs, markets, competitive banking products ... of MSME customer segments, SMEs / focus main customer group assigned.
- Collect and analyze information about existing customers, operational status / methods / business plans, financial statements, ... to understand customers, needs and be able to advise on plans. business for customers.
- Product and Pricing
- Understand products, solutions and pricing policies for customers assigned (SME / MSME)
- Determine price policy, suitable products to advise assigned customers (SME / MSME)
- Proposing and participating in building products, solutions and pricing policies for customers with departments at Head Office.
- Sale and Service
Sales and customer care planning for assigned customer categories based on business goals and customer portfolio analysis
3.2. Sale Activities and Customer Care Actions
- Financial consulting: Consulting optimal financial solutions for customers on the basis of customer knowledge and industry developments
- Service quality: Ensuring the provision of products and services according to the process, commitment to quality of service (TAT, SLA, ...), transferring CVP to customers, contributing to increase customer experience and satisfaction
- Monitoring, evaluating and proposing adjustments to sales and care plans for customers
- Risk Management
- Responsible for credit risk management from end to end process with managing the customer forfolio.
- Credit Appraisal : Credit appraisal, credit proposal, submit to competent authorities for approval
- Post - credit management : Check after credit extension, identify early warning signs ... and ensure the correct implementation of instructions and regulations on post-loan inspection and control
- Manage the debt collection process with customers, participate in the debt settlement process according to regulations.
- Deep understanding, implement and adhere to the regulations on operational risk management
- Proactively identify operational risks and make recommendations to the headquarters
- Operation
- Perform operations in accordance with the regulations absolutely comply with the regulations, processes, instructions ... related.
- Proactively assess / propose improvement of operating procedures to direct management / HO
- Organization and Personel
- Develop yourself to fulfill your role and adapt to work-related change.
- Closely cooperating with related positions, towards the common goal of the unit and the bank.
- Effective management
- Effectively manage the portfolio of customers assigned in charge according to TCB's instructions, regulations and orientations
- Strict management of business results compared to the assigned target
- Other jobs:
- According to the regulations and orientation of the bank and as assigned by the line managers from time to time.
Degree: University degree. Specialization in Foreign Trade / Economy / Finance / Banking is preferred
Experience: Minimum 5+ years in the field of sales / sales support for corporate customers.
English : minimum TOEIC 550 or equivalent.
CÔNG TY CỔ PHẦN MBB RETAIL là Doanh Nghiệp Việt Nam chuyên cung cấp các sản phẩm chăm sóc sức khỏe và làm đẹp, được ra đời với cốt lõi mang đến cho khách hàng Việt Nam một cuộc đời đáng sống, khỏe mạnh như slogan “A Life well lived”.
Những sản phẩm của MBB phục vụ những nhu cầu về sức khỏe và làm đẹp của mọi người, theo giá trị cốt lõi hiệu quả, an toàn, tin cậy và luôn đi cùng những cam kết:
- Tiêu chuẩn tốt nhất: Các sản phẩm MBB phát triển trên nền tảng nghiên cứu khoa học tin cậy đã được chứng minh bởi các tổ chức uy tín trên thế giới. Các nhà máy sản xuất đều là những tên tuổi lớn đến từ các quốc gia nổi tiếng về sản phẩm chăm sóc sức khỏe, đạt đầy đủ các chứng nhận ISO 9002, GMP, HACCP..v.v...
- Giữ cam kết và tận tâm: “Nói thật, làm chính xác” là lời tuyên ngôn của đội ngũ cam kết với chất lượng, nguồn gốc và truyền thông sản phẩm minh bạch đến người tiêu dùng.
- Trách nhiệm xã hội: MBB luôn cảm thấy biết ơn với sự ủng hộ, tin tưởng của khách hàng Việt Nam. Vì vậy, việc thực hiện trách nhiệm xã hội, hướng đến sức khỏe cộng đồng luôn được MBB ý thức hành động.
MBB hiểu rằng, khi cả cộng đồng được lan tỏa tinh thần vui tươi, cảm nhận được “một cuộc đời đáng sống" sẽ mang ý nghĩa lớn lao và thực tế hơn gấp nhiều lần.
Với thông điệp "A Life Well Lived", MBB sẽ là nơi bạn tìm thấy chính mình và không ngừng phát triển bản thân dựa trên môi trường làm việc hiện đại, mang nét văn hoá riêng, luôn đoàn kết giúp đỡ và chia sẻ.