Responsibilities:
- Manage, track, and deliver IT support through the IT ticket system while adhering to SLAs.
- Provide technical support and troubleshooting assistance to staff via phone, email, or in person.
- Diagnose, resolve, install, configure, and maintain hardware, software, and network components.
- Collaborate with other functional teams to resolve complex technical issues, ensuring a seamless user experience.
- Responsible for maintaining accurate documentation and records.
- Participate in IT projects as needed.
Qualifications:
- 1+ years of experience in IT Helpdesk or IT support.
- Bachelor’s degree in Information Technology, Computer Science, or a related field.
- Strong understanding of computer hardware, software, networking, and operating systems.
- Extensive experience with Windows, macOS, and Linux installation and configuration.
- Familiarity with ticketing systems for tracking and resolving support requests.
- Understanding of Active Directory structure and processes for managing user accounts
- Skills in troubleshooting and assisting remotely.
- Intermediate-level proficiency in English (speaking and writing).
- Good communication and problem-solving abilities.
Nice to Have:
- Understanding of ITIL frameworks, SLA agreements, and ISMS standards.
- Ability to research and learn new technology.
- Preferred certifications: Microsoft Certified Professional (MCP), Cisco Certified Network Associate (CCNA), LPIC-1: System Administrator (Linux Certification).
Công ty Cổ Phần Phân Phối VietNet (VietNet Distribution JSC.) là Công ty Phân phối Giải pháp Bảo mật ở khu vực Đông Nam Á. Ra đời năm 2011 tại Thành phố Hồ Chí Minh Việt Nam với với đội ngũ nhân sự chuyên nghiệp, được đào tạo bài bản và tổ chức công ty khoa học. VIETNET đã liên tục phát triển vươn tới khu vực với yếu tố con người được trân trọng. Là Công ty Phân phối Giải pháp Bảo mật số #1 ở thị trường Việt Nam, được thị trường công nhận là Nhà phân phối Uy tín, được rất nhiều hãng Công nghệ Bảo mật đánh giá cao và hợp tác. Ngoài trụ sở ở Singapore, VIETNET có văn phòng ở thành phố Hồ Chí Minh, Hà Nội, Cambodia, Malaysia cùng với đại diện bán hàng ở các nước trong khu vực.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng đầy đủ bảo hiểm theo quy định nhà nước.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Team building
- Party
- Trò chơi
- Dã ngoại
Lịch sử thành lập
-
Thành lập từ năm 2003 đến nay Việt Nét đã khẳng định được uy tín trong nhiều lĩnh vực như: Phân phối chính hãng, tư vấn giải pháp, thiết kế dự án, thi công lắp đặt các sản phẩm camera giám sát, thiết bị báo cháy PCCC, hệ thống chữa cháy, hệ thống lưu điện (UPS)...
Mission
- Kaizen: Không ngừng học hỏi, cập nhật những sản phẩm CN – Kỹ thuật tiên tiến.
- Tận Tâm: Luôn đặt mình vào vị trí của đối tác/khách hàng khi thực thi
- Tận lực: Hướng đến hiệu quả, giúp cải tiến và hỗ trợ mọi mục tiêu
- Trách nhiệm: Chủ động làm việc để đạt mục tiêu chung