Corporate IT is the backbone of our business. Our team helps the company to develop a competitive advantage through defining our technology objectives, assessing solution options, and devising technical solutions that help us achieve both strategic goals and meet operational requirements. As a part of our team, you’ll help deliver seamless IT experiences and support to our internal employees by providing responsive helpdesk service, stable networks, and reliable IT systems.
As a Helpdesk Engineer, you will be responsible for implementing IT operations according to policy, interpreting IT-related issues on both the System and User side to meet corporate requirements, and providing technical support in a fast-paced and demanding environment.
Job Description
- Provide day-to-day technical support to end users and ensure the smooth running of computers, network devices, and printers
- Troubleshoot and resolve end-user application issues, maintain and update technical support documentation
- Handle asset management, maintain inventory, and liaise with vendors
- Maintain and monitor office network infrastructure, IT security, and antivirus tools
- Other duties include performing first-level troubleshooting and support for scheduled server backups, system monitoring, and reports
- Diploma or degree in Computer Sciences, Information Technology or a related field preferred
- Minimum 3 years of relevant experience operating in a similar role
- In-depth knowledge of computer hardware, software, and OS (Windows and macOS)
- Understanding of TCP/IP, IP addressing, and LAN technology including switching and routing fundamentals
- Hands-on experience in Windows server administration and basic knowledge in Linux server administration is a plus
- Professional Qualification - Microsoft Certified/CCNA is a plus
- Knowledge of basic setup and configuration of Cisco devices such as firewalls, switches, IP phones, wireless controllers, and access points is a plus
- Competent at documenting standard operating procedures and knowledge articles
- Ability to cover after-office hours and weekend support if there are any infrastructure issues or activities
- Excellent verbal and written communication skills in both Vietnamese and English
- Enthusiastic and willing to learn in a fluid and fast-paced environment
- Passionate about IT technology and wants to make a difference with technology solutions
- Good interpersonal and communication skills to interact effectively at all levels
- Strong analytical and troubleshooting skills
Công ty Cổ Phần Phân Phối VietNet (VietNet Distribution JSC.) là Công ty Phân phối Giải pháp Bảo mật ở khu vực Đông Nam Á. Ra đời năm 2011 tại Thành phố Hồ Chí Minh Việt Nam với với đội ngũ nhân sự chuyên nghiệp, được đào tạo bài bản và tổ chức công ty khoa học. VIETNET đã liên tục phát triển vươn tới khu vực với yếu tố con người được trân trọng. Là Công ty Phân phối Giải pháp Bảo mật số #1 ở thị trường Việt Nam, được thị trường công nhận là Nhà phân phối Uy tín, được rất nhiều hãng Công nghệ Bảo mật đánh giá cao và hợp tác. Ngoài trụ sở ở Singapore, VIETNET có văn phòng ở thành phố Hồ Chí Minh, Hà Nội, Cambodia, Malaysia cùng với đại diện bán hàng ở các nước trong khu vực.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng đầy đủ bảo hiểm theo quy định nhà nước.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Team building
- Party
- Trò chơi
- Dã ngoại
Lịch sử thành lập
-
Thành lập từ năm 2003 đến nay Việt Nét đã khẳng định được uy tín trong nhiều lĩnh vực như: Phân phối chính hãng, tư vấn giải pháp, thiết kế dự án, thi công lắp đặt các sản phẩm camera giám sát, thiết bị báo cháy PCCC, hệ thống chữa cháy, hệ thống lưu điện (UPS)...
Mission
- Kaizen: Không ngừng học hỏi, cập nhật những sản phẩm CN – Kỹ thuật tiên tiến.
- Tận Tâm: Luôn đặt mình vào vị trí của đối tác/khách hàng khi thực thi
- Tận lực: Hướng đến hiệu quả, giúp cải tiến và hỗ trợ mọi mục tiêu
- Trách nhiệm: Chủ động làm việc để đạt mục tiêu chung