Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Job Description: Business Development Manager (Sales & Marketing Manager)
Industry: Personal Care & Beauty Products
Market: Malaysia
Main Responsibilities:
Business Development in the Malaysian Market
- Establish and maintain relationships with retail partners and key chains such as Guardian Malaysia.
- Develop online sales channels such as Shopee and TikTok Shop, manage marketing activities on these platforms to optimize revenue.
- Assess new business opportunities and propose strategies to reach target customers and expand market share in Malaysia.
- Analyze the market, study consumer trends, and competitive products to formulate relevant business strategies.
Sales & Marketing Strategy
- Collaborate with cross-functional teams to design and execute promotional programs, product launch events, and sales-boosting activities across channels.
- Manage and develop the sales team, plan targets, supervise and optimize sales performance.
- Work closely with product and marketing teams in Vietnam & lead Malaysia team to create content and campaigns tailored to local preferences and culture.
Brand Building and Social Media Activities
- Develop branding strategies to enhance brand awareness in the Malaysian market, especially on social media platforms.
- Manage social media activities, including content, advertising, and engagement on main channels such as Facebook, Instagram, and TikTok.
- Plan and execute influencer marketing activities, collaborating with suitable KOLs/KOCs to promote products.
- Measure, analyze, and report on the effectiveness of branding and marketing campaigns across different platforms, recommending improvements where necessary.
Yêu Cầu Công Việc
Job Requirements:
- Experience: Minimum of 3-5 years in a similar role within the personal care, beauty, or FMCG industry. Experience in developing international markets is an advantage.
Skills:
- Strong business development skills, with the ability to establish and maintain good relationships with partners.
- Leadership and team management skills, along with efficient management of sales channels.
- In-depth knowledge of e-commerce platforms like Shopee, TikTok, and social media channels.
- Strategic thinking with a proven ability to build and implement effective marketing campaigns.
- Language: Proficient in English, with strong communication skills for an international environment.
Benefits:
- Professional, creative working environment, training to improve skills during work, many opportunities to assert yourself and advance in your career.
- Total income: from $2,000 - $2,500 (bonus and salary increase based on work performance, monthly evaluation, monthly bonus based on ability)
- You can return to Vietnam 4 times a year
- Receive housing allowance for travel and accommodation expenses (for Vietnamese from Vietnam)
- Provided laptops and other working equipment,...
- Enjoy full social benefits.
- Holiday and New Year bonuses according to regulations
- Internal purchasing policy specifically for employees.
- Excellent individuals and excellent managers will have their own bonus levels.
- Attractive income, worthy of energy, bonus based on work performance.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: 2,000 - 2,500 USD
Công ty Quốc tế Nam Thành được thành lập năm 2008 với tên giao dịch quốc tế Namthanh inter, là nhà nhập khẩu và phân phối độc quyền của nhiều nhãn hàng uy tín, nổi tiếng đến từ Hàn Quốc, Nhật Bản và một số quốc gia khác trên thế giới trong lĩnh vực hàng tiêu dùng.
Được biết đến đầu tiên với nhãn hiệu hoá mỹ phẩm cao cấp Kerasys nổi bật với nhiều sản phẩm chăm sóc tóc nổi tiếng xứ Kim Chi, tới nay Nam Thành không ngừng nỗ lực đa dạng hoá sản phẩm và các ngành hàng, trở thành một trong những doanh nghiệp hàng đầu trong lĩnh vực phân phối mỹ phẩm và hoá mỹ phẩm với hệ thống các kênh phân phối được bao phủ rộng khắp các tỉnh thành trên cả nước.
Nam Thành đã và đang tiếp tục mang tới cho người tiêu dùng nhiều sản phẩm đa dạng, phục vụ nhu cầu chăm sóc cá nhân của từng thành viên trong gia đình, góp phần mang lại niềm tin, niềm vui, niềm hạnh phúc cho rất nhiều gia đình Việt Nam.