Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Position: [Ha Noi] Technical Engineer - Robotics
Job Code: 113822
- Working location: Hai Bà Trưng district, Hà Nội
- Monthly Salary: Negotiable
Responsibility
1. Presale activities
• Work with sales team to propose/offer correct products or solutions to SI/customers
• Support system integrator (SI) and end-users to resolve application issues.
• Support SI and end-users on offering complete solutions with robot, vision, and 3rd party integration
• Support SI / EU (End-user) for POC as well as work closely with the sales team to progress leads through successful POC
• Manage and maintain solution centers and demo units: Operational, tidiness, safety & cleanliness
• Render technical support to sales promotion activities such as hybrid webinars/seminars/roadshows & exhibitions.
• Guide sales engineers on responses to market demands, requirements, and competition activities
• Conduct product, application training, and maintenance training for SI and end-users
• Teamwork working and team player with department members to achieve a team goal
• Create and maintain strong relationships with channel partners, and customers, understand their needs, and provide specialist support and solutions.
2. Service activities
• Provide technical support by identifying technical problems and determining corrective actions in one's own area of expertise via remote or on-site service in any service category (installation and commissioning; maintenance; repairs; engineering and consulting; advanced services; extensions, upgrades, and retrofits; end-of-life services, replacements, etc.)
• Work with RHQ (Regional Headquarter) & SEA countries to perform after-sales service to global customers
• Attend service calls on-site or online within the expected turnaround time
• Work with RHQ Service/technical team to identify root causes of technical issues, and support internal junior engineers to resolve customers' application issues.
• Report any technical/contract/quality/program/cost issues to RHQ early on, along with recommendations for resolution.
• Propose & quote spare parts and service support to channel partners and customers and ensure timely billings of service provided
• Identify opportunities for end-users to promote sales of Parts & Services.
• Identify potential authorized service partners to appoint and support customer
Yêu Cầu Công Việc
Requirements
<Necessary Skill / Experience >
- Education Background: Bachelor's Degree, majors in Electronics, Mechatronics, Robotics, Control and Communications, Control and Automation
- Experience:
+ At least 3 years in an Application Engineer/ Field Service Engineer role.
+ Having experience in Industrial Robots/
- Language: Chinese - Business Level or English - Business Level
(Prefer Chinese more than English)
- Other skills:
+ Understanding of basic applications knowledge pertaining to factory automation, general motion controllers, servos, CNCs, PLCs, robotics, or similar industrial controls.
+ Must be computer literate and proficient with PC and software (word processing, spreadsheets, etc.)
NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF's consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto-email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 35
- Lương: Cạnh tranh
Được thành lập từ 2008, CÔNG TY CỔ PHẦN THANH TOÁN ĐIỆN TỬ VNPT được biết tới như một một đối tác uy tín, tin cậy với hơn 13 năm kinh nghiệm triển khai dịch vụ vụ viễn thông (Topup), cung cấp giải pháp thanh toán điện tử áp dụng công nghệ tiên tiến nhất.Năm 2017, VNPT EPAY được đầu tư nguồn vốn từ Hàn Quốc (70%) và được quản lý bởi tập đoàn UTC Investment với mục tiêu cung cấp dịch vụ trung gian thanh toán, ứng dụng công nghệ hiện đại nhất nhằm đáp ứng thị trường đang thay đổi không ngừng của Việt Nam. Với sứ mệnh tiên phong, VNPT EPAY đang ứng dụng công nghệ và dịch vụ trung gian thanh toán của Hàn Quốc ngày càng sâu rộng hơn tại thị trường Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ theo luật lao động như BHXH, BHYT, BHTN đầy đủ theo quy định Nhà nước và công ty.
- Được mua bảo hiểm PTI
Các hoạt động ngoại khóa
- Xem phim, Teambuilding
- Happy Hour,, Company Trip, Year End Party, Sinh nhật Công ty với chất lượng 5 sao
- Được tham gia các CLB thể thao của công ty: CLB Đá bóng, Bóng bàn, Bi lắc…;
Lịch sử thành lập
- Năm 2008, VNPT Pay được ra mắt, đây là dịch vụ thanh toán điện tử đầu tiên của VNPT, cho phép người dùng thực hiện các giao dịch thanh toán trực tuyến.
- Năm 2014, VNPT Pay được nâng cấp thành VNPT Pay+ với nhiều tính năng mới như chuyển tiền, nạp tiền điện thoại, thanh toán hóa đơn, mua vé xem phim và mua hàng trực tuyến.
- Năm 2017, VNPT Pay+ tiếp tục cải tiến và phát triển, đáp ứng nhu cầu ngày càng cao của người dùng với việc tích hợp các dịch vụ như gửi tiền, rút tiền, chuyển khoản và thanh toán trực tuyến.
- Năm 2019, VNPT Pay+ cung cấp dịch vụ tiện ích thanh toán, cho phép người dùng thanh toán các đơn vị tiện ích hóa học như điện, nước, internet, truyền hình và các dịch vụ khác.
- Năm 2020, VNPT Pay+tiếp tục mở rộng đối tác và tích hợp các dịch vụ thanh toán trực tuyến, cung cấp cho người dùng nhiều lựa chọn và tiện ích hơn trong quá trình thanh toán.
Mission
ĐỐI VỚI XÃ HỘI
Góp phần thực hiện chủ trương của Chính phủ về chuyển đổi số và thanh toán không dùng tiền mặt.
Review THANH TOÁN ĐIỆN TỬ VNPT - EPAY
Môi trường làm việc năng động nhưng lương chưa được cao
Môi trường làm việc có thể gắn bó lâu dài
Công ty phải làm việc cả sáng thứ 7