Internal candidate identified through succession planning
Any questions regarding the role, please reach out to B&W HRBP: Vu Sang ([email protected])
This role is based in Vietnam with mandatory requirements in knowing Vietnamese language.
Job Location: Vietnam
Relocation Terms: Local Terms
Job Purpose
- B&W Vietnam dCommerce Lead drives growth in dCom for total B&W Vietnam through Digitally Influenced Purchases e.g., Affiliate Marketing, Live Selling, Shopping Events, Digital Selling Capabilities (ex. BeauTech in-store).
- Act as Content champion to send the right requirements about dcom content (7OA, CPAS, Affiliate content, B&W store SIS, B&W campaigns, onsite banners, promotion HI....) to Brand Lead for creation and co-work with CSP and CBD for content deployment
- Fully in charge of Affiliate & liveselling model from searching and managing the MCNs to fully deploy the content execution and deliver monthly GMV targets
- Be responsible for calendar creation and quality control of LSA, VSA, PSA and all shopping events esp. On TikTokShop 1UL hub and brand hub to deliver the target ambition
- Co-work with Media Performance PIC to ensure the live optimization for content adjustment and budget management
- Co-work with CBD and CSP to create and deploy thematic Campaigns for Mega, SBD, Brand Day
- Take charge of full e2e tiktokshop model
WHAT YOU NEED TO SUCCEED
- At least 2 years experience in dCom content lead in any category/ industry
- Hands on experience in Affiliate Marketing, Dealing with MCNs and KOLs/KOCs for GMV creation and deployment
- Experience in media performance review and optimization
- Hands on experience with dCom performance & optimization with budget management skill
- Prefer background from commercial team of Pureplay
- Influencing skill – this talent is focused on briefing needs of content with Content lead team and co-work with CSP, CBD for deploying content and Media & Data lead for optimization of content across consumer journey-driven strategy and conversion
- Project /Network management – PIC has hands-on experience managing agencies to create and deploy Affiliate MKT , managing with clear process view to operate in synce with S&OP
- Stakeholder Management – many interface – DC team, CSP, CBD, Customers, Procurement.... that needs flexibile stakehoder management style in effective way to adapt with agile wow of dcom.
4Tech JSC được thành lập từ năm 2010 mặt hàng kinh doanh chính là PC, Laptop và linh kiện phụ kiện liên quan. Hiện tại dòng sản phẩm chủ lực của Công Ty đang là máy tính chơi Game và các dòng Laptop Business, Linh và Phụ kiện chính hãng. 4Tech từng đạt Top 10 danh hiệu Thương Hiệu được người dùng bình chọn về Sản Phẩm và Dịch Vụ. 4Tech chỉ có một cơ sở Offline duy nhất tại số 53 Phố Lê Thanh Nghị ngoài ra thì Cty có mặt trên toàn bộ các sàn TMĐT hàng đầu hiện nay như Lazada, Tiki, Shoppe, Sendo bảo đảm có thể phục vụ khách hàng trên cả nước. Tất cả sản phẩm và dịch vụ của 4Tech dù được phân phối qua kênh nào thì đều bảo đảm được tính duy nhất từ chất lượng sản phẩm cũng như dịch vụ sau bán hàng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2010
Mission
- Dựa trên tinh thần việc CHUYÊN NGHIỆP - TẬN TỤY - HIỆN ĐẠI 4TECH cam kết sẽ đem lại sự tăng trưởng trong kinh doanh của khách hàng trên các sàn thương mại điện tử. Không chỉ là đối tác làm ăn, 4TECH còn đồng hành cùng khách hàng như tư cách một người bạn luôn lắng nghe, thấu hiểu từng yêu cầu và mong muốn của khách hàng.