Bán lẻ Nhà Bè

Hồ Chí Minh
200 - 500 nhân viên
Dệt may / Da giày / Thời trang
Đã xác minh

Các phòng ban đang tuyển dụng tại Bán lẻ Nhà Bè

Buôn bán/ Kinh doanh
Tài chính - Kế toán
Lao động có tay nghề và sản xuất
Hành chính

Việc làm Bán lẻ Nhà Bè

Cập nhật 10/02/2025 16:19
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Cổ Phần Thương Mại Bán Lẻ Nhà Bè
Business Development Assistant Manager (Logistics Services)
Bán lẻ Nhà Bè
15 việc làm 37 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 23/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 5 - 15 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.

Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam

Job Responsibilities

Business Development:

  • Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
  • Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
  • Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
  • Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
  • Gather market information.

Costing and Quotation:

  • Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
  • Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
  • Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
  • Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.

Customer and Contract Management:

  • Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
  • Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
  • New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
  • Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.

Reporting and Other Tasks:

  • Manage and control P/L for assigned customer
  • Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
  • Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
  • Update market information and competitor’s trend
  • Supervise and support other members in division
  • Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
  • Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
  • Other tasks as Manager assignment.

Yêu Cầu Công Việc

  • Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
  • Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
  • Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
  • Strong customer relation management and sales skills.
  • Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
  • Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
  • Strong negotiation, presentation and coordination skills.
  • Proficiency in logistics-related software
  • Ability to work under pressure and achieve sales targets.
  • Excellent English skills (written and verbal).

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 25 - 45
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công Ty Cổ Phần Thương Mại Bán Lẻ Nhà Bè
Bán lẻ Nhà Bè Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Số 04, đường Bến Nghé Phường Tân Thuận Đông, Quận 7, Tp.HCM

CÔNG TY CPTM BÁN LẺ NHÀ BÈ (NBR) là một trong những thành viên trực thuộc Tổng Công ty May Nhà Bè - CTCP. Được thành lập với mục tiêu hình thành kênh phân phối các sản phẩm tiêu dùng và đặc biệt thiết lập chuỗi tiện ích với thương hiệu ONESHOP cung cấp các sản phẩm thiết yếu và các dịch vụ tiện ích cho khách hàng có thu nhập trung bình.
Chuỗi hệ thống Oneshop được người tiêu dùng đánh giá cao về chất lượng và dịch vụ, sự tiện ích cũng như độ phong phú của hàng hóa ngay từ ngày ra mắt. Trong thời gian tới NBR sẽ tiếp tục mở rộng hệ thống cửa hàng tiện lợi (Oneshop) trên phạm vi toàn quốc để đáp ứng nhu cầu ngày càng cao của người dân cả nước

Những nghề phổ biến tại Bán lẻ Nhà Bè

Bạn làm việc tại Bán lẻ Nhà Bè? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Bán lẻ Nhà Bè

Bán lẻ Nhà Bè

Click để đánh giá