Phúc lợi
- Laptop
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Đào tạo
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
As an Accounting Intern, you will focus on supporting payment reconciliation processes, organizing and managing documentation, and assisting with various other accounting-related tasks within the department. This role is ideal for under-graduated students looking to gain practical experience in financial processes, particularly in payment accounting and reconciliation, in a dynamic and professional environment.
Key Responsibilities:
Payment Reconciliation Support:
- Assist in reconciling payment records with bank statements and internal systems.
- Ensure that all payments are accurately recorded and discrepancies are identified and resolved in a timely manner.
- Help maintain accurate records of all transactions related to payments and reconciliation.
Documentation Arrangement and Management:
- Organize and maintain payment-related documentation, including invoices, receipts, and contracts.
- Ensure proper filing and classification of documents to meet company compliance and audit requirements.
- Prepare and manage reports related to payment documentation and reconciliation status.
Departmental Support:
- Provide general administrative and accounting support to the payment accounting team as needed.
- Assist with month-end closing procedures, including gathering necessary payment documentation.
- Assist in processing various other tasks within the accounting department, including accounts payable/receivable support.
Yêu Cầu Công Việc
- Education: College/ University students in Accounting, Finance majors.
- Skills:
- Basic knowledge of accounting principles and payment processes and reconciliation.
- Good at Ms Office (Excel, Word, PowerPoint).
- Familiarity with accounting software (e.g., QuickBooks, SAP) is a plus.
- Strong organizational and documentation management skills.
- Energetic & willing-to-do mindset.
- Basic English communication.
- Ba able to work full-time is an advantage.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
CÔNG TY CỔ PHẦN TIN HOLDINGS Được thành lập vào tháng 5 năm 2012, với tiền thân là Công ty TNHH Việt Uy Tín, khởi điểm với quy mô 2 nhân sự. Trải qua quá trình hình thành và phát triển, CEO & Founder Nguyễn Văn Khải ngày càng phấn đấu và nỗ lực hơn trong việc mở rộng lĩnh vực kinh doanh. Vậy nên Công ty CP TIN Holdings được thành lập nhằm mục đích trở thành doanh nghiệp đầu tư và định hướng phát triển cho các công ty thành viên trong hệ sinh thái mà công ty đang hướng đến.
Cho đến nay, sau hơn 10 năm, TIN Holdings đã trực tiếp xây dựng, đầu tư và phát triển thành công các thương hiệu trong nhiều lĩnh vực, được khách hàng ưu tiên lựa chọn hàng đầu như: Hệ thống Dịch thuật - Visa Việt Uy Tín, Pháp lý - Kế toán TinLaw, Hệ thống Giáo dục (Du học TinEdu và Hệ thống trường Nhật ngữ TinEdu Nihongo),… Trong đó tập trung phát triển chuỗi hệ sinh thái dịch vụ hỗ trợ cho các tổ chức, doanh nghiệp trong và ngoài nước.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm theo quy định.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du Lịch.
- Event hàng tháng.
Lịch sử thành lập
- CÔNG TY CỔ PHẦN TIN HOLDINGS Được thành lập vào tháng 5 năm 2012
Mission
TẦM NHÌN
Dẫn đầu trong lĩnh vực cung cấp các giải pháp Back-office cho doanh nghiệp SMEs tại Việt Nam thông qua việc liên tục cải tiến, tích hợp công nghệ và lấy con người làm trung tâm để mang đến dịch vụ nhanh, linh hoạt và đáng tin cậy.
SỨ MỆNH
Là người trợ lý đắc lực giúp doanh nghiệp SMEs trở lên chuyên nghiệp hơn, hiệu quả hơn và phát triển bền vững, góp phần tạo nên cộng đồng doanh nghiệp vững mạnh, vươn tầm thế giới.