- The job holder acts as an expert and analyzes, designs and implements data solutions using Techcombank’s enterprise suite of BI tools.
- The job holder uses analysis, business understanding methods, processes, and systems to consolidate and analyze, visualize data to generate insights to inform and trigger business problems in the business decision process - improve of customer value and operation efficiency.
- The job holder helps the business to better understand the implications of what information means, identifies what has happened, why it happened, especially for performance management.
- The job holder needs to maintain the know-how and assure the capability development of team members and related team.
Strategic Planning
- Organize and work with stakeholders to develop and execute the strategic plan for BI activities
- Identify, analyze and interpret trends or patterns in complex data sets using script languages
- Perform analysis of datasets to develop metrics, reports and visualizations mostly for performance management.
- Use data visualization programs, tools and techniques to generate dashboards, reports and presentations that aid in data storytelling, understanding and interpretation of trends and patterns of business importance to provide meanings to data produce.
- Create and maintain statistical models for ongoing and ad hoc review and analysis of data.
- Understand data requirements from within and outside of the Data và Analytics Division and analyze needs of the business while assisting senior Data và Analytics Division members to develop the required technical requirements.
- Communicate and align with stakeholders on purpose and impact of analytical solutions on business.
Data Insighting
- Lead the identification and interpretation of meaningful and actionable insights from various data sources.
- Develop processes and tools to monitor and analyze model performance and data accuracy.
- Interact with squads within assigned Data và Analytics Division to identify questions and issues for data analysis.
- Assess the effectiveness and accuracy of new data sources and data gathering techniques.
- Manage project conflicts, challenges and dynamic business requirements to keep operations running at high performance.
- Work with team leads to resolve people problems and project roadblocks, conduct post mortem and root cause analyses to improve practices for maximum productivity.
Talent Development
- Mentor and coach team to become competent BI Specialist.
- Identify and encourage areas for growth and improvement within the team and support with personal development plan.
Senior Manager, Business Intelligence
Key Relationships - Direct Reports
Key Relationships - Internal Stakeholders
Members of Business and Data & Analytics Division, Enabling Data & Analytics Division (IT or Data - Engineer/Governance), BAU division heads (Business, Finance, Risk, Corporate Affair, IT)
Key Relationships - External Stakeholders
Partners and vendors providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- Bachelor's and Master’s degree in Finance, Risk Management, Statistics, Mathematics or Quantitative Analysis
- 5+ years of relevant experience in areas of data analysis, reporting và planning, problem solving for business
- English proficiency requirements are pursuant to Techcombank's policy
- Experience in querying databases and using programming languages (e.g. R, Python, Scala, SQL)
- Experience in building reporting with actionable intelligent
- Experience communicating complex analysis and models across a diverse team
- Experience in data management, ETL and analysis functions
- Experience with data analysis and BI tools such as Tableau, QlikView, Spark would be a plus
- Deep understanding of Information Security principles to ensure compliant handling and management of data
- Experience in leading activities, projects, teams
- Experience in Agile Software Development and has a strong understanding of Agile principles, practices and scrum methodology
- Experience working in (Agile) teams to lead successful digital transformation projects, involved in the end-to-end planning to implementation
Được thành lập vào 2017, Công Ty Cổ Phần Tư Vấn Global Care (Viết tắt Global Care) tiên phong cung cấp các giải pháp chuyển đổi số cho đại lý bảo hiểm để đơn giản hóa quy trình bán hàng và quản lý.
Thông qua nền tảng các đại lý và nhân viên bán hàng của họ có thể:
• Bán các sản phẩm bảo hiểm thông qua ứng dụng mobile app
• Quản lý các giao dịch và doanh thu bảo hiểm qua nền tảng Web admin
• Quản lý các sản phẩm bảo hiểm
Về phía khách hàng có thể:
• Tra cứu và quản lý tất cả các hợp đồng bảo hiểm nhanh chóng và dễ sử dụng
• Nộp hồ sơ yêu cầu bồi thường online
• Liên hệ nhân viên tư vấn ngay khi có sự cố
Hơn 5 năm xây dựng phát triển, Global Care nhận được sự đầu tư của Quỹ đầu tư VinaCapital Ventures, đánh dấu bước chuyển mình quan trọng của Global Care trong ngành bảo hiểm số, tạo nên tiềm lực về tài chính để Global Care xây dựng thêm những sản phẩm, chính sách ưu việt phục vụ cho đối tác, khách hàng và cộng tác viên
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm cao cấp 100%
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2017
Mission
- Qua 5 năm xây dựng phát triển, Global Care nhận được sự đầu tư của Quỹ đầu tư VinaCapital Ventures, đánh dấu bước chuyển mình quan trọng của Global Care trong ngành bảo hiểm số, tạo nên tiềm lực về tài chính để Global Care xây dựng thêm những sản phẩm, chính sách ưu việt phục vụ cho đối tác, khách hàng và cộng tác viên.
- Global Care trở thành nền tảng bán hàng số một thị trường bảo hiểm tại Việt Nam