We are looking for an experienced Channel Sales Manager (South Vietnam) to be based in Ho Chi Minh City. As part of the Software Sales team, lead and execute industry focused, consultative and value-added software sales engagements through business partners with customers and prospects.
Key Responsibilities:
- Lead the assigned partners to achieve their business targets of selling Siemens Industry Software on a broad portfolio of PLM/MOM solutions by:
- Create the strong business plan together with the assigned partners.
- Work closely with the partners to execute the activities as their plans.
- Work with Marketing to ensure pipeline coverage.
- Ensure sales forecast accuracy, and ensure updates are applied to SFDC, for the portfolio of Partners.
- Help coach Partners through co-selling and sales competency enablement to advance sales cycles.
- Work with Partners to understand enablement requirements to maintain current abilities and extend into new identified opportunities, create an enablement plan with each partner.
- Coordinate the delivery of enablement plan, sales training, business operations development, technical training, and marketing development.
- Proactively recruits new qualifying partners.
- Support the Partner to meet compliance and quality standards required by Siemens.
- Bachelor's Degree in Engineering, Computer Science or Business Administration.
- Minimum 10 years of channel sales experience in a business-to-business sales environment with a proven track record of success, existing partner relationships.
- Software company background is preferred.
- Must have a Manufacturing domain experience.
- Excellent communication in English.
- Any additional languages except Vietnamese would be an advantage.
Why us?
Working at Siemens Software means flexibility – Choosing between working at home and the office at other times is the norm here. We offer great benefits and rewards, as you’d expect from a world leader in industrial software.
Siemens Software, Transform the everyday.
#SWSaaS
Được thành lập vào 2017, Công Ty Cổ Phần Tư Vấn Global Care (Viết tắt Global Care) tiên phong cung cấp các giải pháp chuyển đổi số cho đại lý bảo hiểm để đơn giản hóa quy trình bán hàng và quản lý.
Thông qua nền tảng các đại lý và nhân viên bán hàng của họ có thể:
• Bán các sản phẩm bảo hiểm thông qua ứng dụng mobile app
• Quản lý các giao dịch và doanh thu bảo hiểm qua nền tảng Web admin
• Quản lý các sản phẩm bảo hiểm
Về phía khách hàng có thể:
• Tra cứu và quản lý tất cả các hợp đồng bảo hiểm nhanh chóng và dễ sử dụng
• Nộp hồ sơ yêu cầu bồi thường online
• Liên hệ nhân viên tư vấn ngay khi có sự cố
Hơn 5 năm xây dựng phát triển, Global Care nhận được sự đầu tư của Quỹ đầu tư VinaCapital Ventures, đánh dấu bước chuyển mình quan trọng của Global Care trong ngành bảo hiểm số, tạo nên tiềm lực về tài chính để Global Care xây dựng thêm những sản phẩm, chính sách ưu việt phục vụ cho đối tác, khách hàng và cộng tác viên
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm cao cấp 100%
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2017
Mission
- Qua 5 năm xây dựng phát triển, Global Care nhận được sự đầu tư của Quỹ đầu tư VinaCapital Ventures, đánh dấu bước chuyển mình quan trọng của Global Care trong ngành bảo hiểm số, tạo nên tiềm lực về tài chính để Global Care xây dựng thêm những sản phẩm, chính sách ưu việt phục vụ cho đối tác, khách hàng và cộng tác viên.
- Global Care trở thành nền tảng bán hàng số một thị trường bảo hiểm tại Việt Nam