MoMo is a leading financial technology company dedicated to revolutionizing the financial services landscape. With a strong commitment to innovation and user-centricity, we are on a mission to empower users and merchants alike through cutting-edge solutions.
About Promotion Business
Promotion is both a dynamic platform and a business unit at the heart of our organization, driving strategic initiatives to boost merchants (including internal business units versus external merchants) visibility, engage customers, and maximize revenue.
With a multifaceted approach encompassing creative campaigns, targeted strategies, product-led growth, data-driven insights, and machine-learning application, our Promotion team creates compelling connections with our audience across various channels (Promotion Hub, My Voucher and so on).
About Promotion Team
Our team structure is designed to be streamlined but optimal, with roles focusing on platform growth, merchant growth and analytics.
The platform growth function focuses on expanding our customer base through targeted strategies, leveraging impactful tools such as promotion, campaign, communication, product led growth, and A/B testing to drive adoption and retention.
Meanwhile, the merchant growth role concentrates on fostering partnerships and enhancing the presence of businesses on our platform, driving revenue and diversifying offerings for partners.
Analytics acts as the backbone in supporting platform and merchant growth by swiftly and accurately assessing the effectiveness of new products or initiatives from various departments.
Together, these functions collaborate synergistically to drive sustainable growth and deliver value to our ecosystem.
What you will do
- Promotion Hub Settings
- Manage and review submissions from internal units and external partners.
- Set up and configure promotional campaigns on the system.
- Quiz Block Setting
- Collaborate with requesters to review and ensure question/image content complies with guidelines.
- Set up questions and quizzes on Postman, contribute content ideas for questions and hints for campaigns.
- Coordinate with Key Account (KA) and release quizzes.
- Shake Nearby Settings
- Collect deals from internal units and partners, follow up, and set up deals on the system.
- Communication – Notifications & Banners
- Schedule and manage monthly notification plans, request content from the GMC team, and ensure content quality.
- Set up notifications and banners on the system, obtain approvals, and track campaign performance.
- Budget Management
- Create PR, PO, and follow up on the progress of gift/campaign creation.
- Manage budgets and verify campaign deliverables.
- Live Check
- Regularly check promotional campaigns displayed on the Promotion Hub to detect and address any issues in a timely manner.
- Communication and teamwork skills
- Ability to work effectively with stakeholders such as internal units, partners, and design/content teams
- System and technology knowledge
- Familiarity with tools like Postman and promotion/communication management systems on e-wallet platforms.
- Analytical thinking
- Ability to analyze basic data to monitor campaign performance and optimize processes.
- Degree
- Bachelor’s degree in Marketing, Data, Business or Finance;
- Time management skills
- Coordinate requests from multiple departments, track and manage work progress efficiently.
- Campaign management experience
- Candidates with experience in setting up and managing promotional campaigns in e-wallet or fintech sectors are preferred.
- Market know how
- Familiar with the Fintech/Ecommerce/Ride Hailing market.
- Basic understanding of user-centricity concepts and Marketing platforms.
- Problem-solving skills
- Ability to detect and resolve issues related to promotional campaigns and system performance.
- Mindset
- Attention to details and excellent executional capabilities;
MOMO là ví điện tử uy tín với hơn 10 triệu người dùng ở Việt Nam cho phép nhận/ chuyển tiền nhanh gọn nhẹ qua ứng dụng Momo trên điện thoại từ (tới) bạn bè, người thân – trong 1 nốt nhạc. Tiền trong “ví điện tử” cũng chính là tiền thật của bạn, và được bảo chứng bởi Vietcombank. Ngoài ra Momo còn hợp tác với các đối tác hàng đầu và uy tín của Việt Nam để làm điểm rút nạp tiền như Viettel, Thế giới di động, FPT Shop. Tổng số điểm toàn quốc đã hơn 8.000 điểm.
Là công ty công nghệ, CÔNG TY CỔ PHẦN VIỄN THÔNG MOMO VIỆT NAM xác định con người luôn là trọng tâm trong mọi chính sách phát triển của công ty. Kết quả bình chọn một lần nữa khẳng định hướng đi đúng của công ty trong chính sách xây dựng, phát triển đội ngũ nhân sự trẻ, tài năng gắn với văn hóa, môi trường làm việc năng động, sáng tạo cùng chính sách phúc lợi, đãi ngộ tốt và đã nhận được đánh giá cao từ người lao động, các ứng viên tiềm năng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
- BHYT, BHXH, khám sức khỏe định kỳ hàng năm
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Bóng đá
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Kể từ năm 2007, MoMo bắt đầu triển khai xây dựng hệ sinh thái thanh toán điện tử tương tự như WeChat.
- Vào tháng 10 năm 2010, MoMo ra mắt dưới dạng dịch vụ liên kết giữa mạng điện thoại VinaPhone với các hệ thống các ngân hàng tại Việt Nam, cho phép các thuê bao di động thực hiện thanh toán, chuyển khoản ngay trên thiết bị của họ.
- Ngày 2 tháng 6 năm 2014, MoMo cho phép người dùng tải về thông qua nền tảng Android. Không lâu sau đó, MoMo có mặt trên App Store của iOS. Tháng 4 năm 2015, ứng dụng xuất hiện trên nền tảng Windows Phon
- Tháng 10 năm 2015, MoMo chính thức được Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cấp giấy phép, đảm bảo tiền trong ví là tiền thật và được bảo chứng.
-
Tháng 4 năm 2017, MoMo là đối tác tiếp theo của CGV Cinemas.
-
Năm 2018, MoMo lần lượt ký thỏa thuận hợp tác với Tổng công ty bảo hiểm Bảo Việt, Công ty tài chính tiêu dùng Home Credit Việt Nam và Tổng Công ty Đường Sắt Việt Nam.
-
Năm 2019, MoMo tiếp tục thỏa thuận hợp tác với Công ty Hệ thống Thông tin FPT trong việc thanh toán qua các hệ thống quản lý bệnh viện FPT.eHospital và chính quyền điện tử FPT.eGov và ký kết các thỏa thuận với Bệnh viện Đại học Y Dược Thành phố Hồ Chí Minh cùng hệ thống siêu thị Saigon Co.op. Th
-
Táng 9 năm 2019, MoMo ra mắt tính năng thanh toán trò chơi, ứng dụng và các dịch vụ trên App Store.
-
Ngày 9 tháng 12 năm 2019, ví MoMo trở thành một trong bốn kênh thanh toán chính thức trên cổng dịch vụ công Việt Nam, bên cạnh VNPT Pay, Vietinbank và Vietcombank.
-
Năm 2020, ví MoMo ký kết thỏa thuận hợp tác với Cục Tin học hóa triển khai Cổng thanh toán quốc gia.
Mission
-
MoMo thực hiện sứ mệnh:
-
Sử dụng công nghệ di động để cung cấp các giải pháp thanh toán và dịch vụ tài chính nhanh hơn, tốt hơn, an toàn hơn cho mọi người Việt Nam với chi phí thấp.
-
Trở thành siêu ứng dụng đáp ứng TẤT CẢ nhu cầu của người dùng
Review MOMO Vietnam
Benefit tạm ổn (bhxh 60% lương cơ bản), đi làm chấm công (9h - 18h, mức độ phạt thì có thể tùy team nhưng đa phần ae vui nên flexible
Review team B2C ra thuộc ITC, Team rất loạn. Cam kết đúng nội dung, Ai muốn trải nghiệm mời vào
Mức OT xứng đáng cho các đóng góp vào mùa campaign