Mô tả công việc
This role is an individual contributor, you will be based in Ho Chi Minh City and report to Communication Director, ASEAN based in Malaysia.
What you will do
As the Head of Communications, you will;
Define the end to end integrated communications strategy, plan and budget for market Vietnam with guidance and agreement of the Communications Director, ASEAN and other key stakeholders
Act as the communications business partner for the market, providing counsel, advisory and represent communications unit in the country management team
Understand, analyse and build corporate reputation, especially in the areas of corporate social responsibility, environment, sustainability, and industrial leadership
Work in close partnership with peers, local/regional marketing & sales teams, business unit technical experts, digital & media agencies to develop communications strategy, create content, deploy and localise Tetra Pak's initiatives & campaigns to the market
Define, deliver, drive implementation and play a leading role in carrying out the agreed priorities & communication activities locally for the countries and regionally across the market.
Contributing toward the development and implementation of the communication activities in respective countries. Communication activities include the following broad areas
Internal communications: Includes intranet optimisation, message development, planning and execution of town hall meetings and other events, as well as initiatives to engage, mobilise and motivate employees.
PR / Media relations : Includes management of media relations, press release development, media interview set-up and preparation of supporting materials, press event planning and execution, presentation material development etc.
Marketing communications : in collaboration with peers, lead customer newsletter development, customer event/ exhibition planning and execution, product launch programs etc. Focus will be on leveraging digital channels to push out messages as well as create a pull for customers and consumers.
Crisis communications : Requires effective leadership in cross-functional coordination in case of a crisis, development of company holding statement, key message & FAQ creation, handling media inquiries, ensuring crisis preparedness etc.
Yêu cầu công việc
At least 10 years of relevant communication business partnering experience in Global MNC, preferably from FMCG, sectors with good knowledge of global communication framework, processes and approach.
Strong internal and external communication experience, esp. in integrated communications and corporate reputation. Digital communications experience will be sought and preferred.
Strong project management and leadership experience.
Strong editorial and writing skills in English and Vietnamese
Good command in English to communicate effectively with internal and external stakeholders.
Results oriented, proactive and able to establish clear expectations, objectives and priorities, set aggressive but achievable goals and track progress.
Business minded, able to understand the dimensions of the region and market company strategy, activities and direction.
Highly driven, self-motivated and able to work independently
Able to multitask and manage multiple stakeholders
A strong team player with an ability to work in a diverse virtual environment
Quyền lợi được hưởng
Premium Healthcare Plan
Transportation Allowance
Tetra Pak Việt Nam là công ty con của Tập đoàn Tetra Pak ra đời từ năm 1951 tại Thụy Điển, và đến nay Tập đoàn đã có cơ sở hoạt động tại 165 quốc gia trên thế giới. Với sự hỗ trợ về công nghệ và kỹ thuật của công ty mẹ, Tetra Pak Việt Nam hiện được đánh giá là một trong những doanh nghiệp uy tín nhất chuyên cung cấp các giải pháp đóng gói thực phẩm dạng lỏng. Với lịch sử phát triển hơn 25 năm tại Việt Nam, Tetra Pak đã khẳng định được thương hiệu “phát triển gắn liền với cộng đồng và môi trường”. 100% sợi gỗ làm nên hộp giấy Tetra Pak được khai thác từ nguồn rừng tái sinh và quản lý có trách nhiệm, được chứng nhận bởi tổ chức quốc tế FSC như logo có trên vỏ hộp. Bên cạnh đó, các hệ thống chế biến và đóng gói Tetra Pak cũng rất được các nhà sản xuất tin tưởng và ưa chuộng nhờ vận hành đơn giản, tiết giảm chi phí thiết bị, kinh tế trong việc phân phối. Nhờ đó, doanh số và lợi nhuận kinh doanh của Tetra Pak Việt Nam được duy trì ổn định trong những năm qua.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm theo Luật, bảo hiểm sức khỏe toàn diện cho nhân viên và 3 người thân trong gia đình
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia các chương trình gắn kết, team building, phát triển nhân viên hằng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 1994, Văn Phòng đại diện Tetra Pak có mặt tại Việt Nam
- Năm 2003, Công ty CP Tetra Pak Việt Nam được thành lập vào năm 2003 trên cơ sở chuyển đổi hoạt động của Văn Phòng đại diện
- Năm 2019, Tetra Pak Việt Nam vinh dự nhận được hai giải thưởng phát triển bền vững từ Phòng Thương mại châu Âu (EuroCham) và Hội đồng Doanh nghiệp vì sự Phát triển Bền vững (VBCSD).
Mission
- Chúng tôi cam kết cung cấp thực phẩm an toàn và có sẵn ở mọi nơi và chúng tôi hứa sẽ bảo vệ những gì tốt đẹp: thực phẩm, con người và hành tinh.
Review Tetra Pak Việt Nam
Môi trường làm việc ổn. Tuy nhiên, họ không duy trì được tiêu chuẩn về mức lương.
Đây là nơi tuyệt vời cho những người tự khởi nghiệp, nhất quán và lâu dài.
Đó là một trong những nơi tốt nhất mà tôi đã làm việc, về chất lượng con người và chuyên môn.